Permalänk

Datorn för varm!

Hej.

Jag ska nog börja med att berätta vilken bärbar dator jag har,det är en HP Pavillion DV900.

Efter att datorn varit på i ca 5min börjar den bli riktigt varm,och den utsätts inte för några tunga program.

Jag laddade ner OCCT och den säger att processorn är på 76-80C VARM!
Om man känner under datorn så bränns det...

Någon som kan hjälp till?

Permalänk
Medlem

Jag skulle anta att utblåset är ihoptäppt med damm, jag skulle rekommendera, om du kan, att du skruvar väck luckorna på baksidan och kollar.

Om datorn är ett par år gammal och du inte haft det här problemet innan, är det troligtvis damm, eller fläktar som behöver bytas ut.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forze
Jag skulle anta att utblåset är ihoptäppt med damm, jag skulle rekommendera, om du kan, att du skruvar väck luckorna på baksidan och kollar.

Om datorn är ett par år gammal och du inte haft det här problemet innan, är det troligtvis damm, eller fläktar som behöver bytas ut.

Jag har aldrig någonsin öppnat en bärbar dator och vet inte direkt något om dem,så om du är villig att ge mig lite mer råd så skulle jag verkligen uppskatta det ;]

Permalänk
Medlem

Det är inte jätte komplicerat, kolla vart utblåset sitter, det är rätt lätt att se, sen kolla vilken lucka du behöver skruva väck, och du behöver en liten skruvmejsel.

Efter du öppnat luckan vid utblåset bör du se om där är damm, alternativt behöver du skruva väck cpu-kylaren, men mer om det sen om det behövs.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forze
Det är inte jätte komplicerat, kolla vart utblåset sitter, det är rätt lätt att se, sen kolla vilken lucka du behöver skruva väck, och du behöver en liten skruvmejsel.

Efter du öppnat luckan vid utblåset bör du se om där är damm, alternativt behöver du skruva väck cpu-kylaren, men mer om det sen om det behövs.

Okej tack :],ska göra det imorgon! Tack för de snabba svaren :]