AMD lagar uppblåsta muspekare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scoorch
ne du har haft problemet att köpa grafikkort för överpris.

man får vad man betalar för

ati billigt billig kvalite

nvidia dyrt men kvalite

hade ati en gång bytte efter en dag

nvidia stablia drivrutiner men ingen reklam,physx,inga klistermärken av monster inga leksaker fint utseende bättre kombabilitet för spel

ati ej stablia drivrutiner leksaks plast klistermärken drivurtiner fulla med reklam

betalade 4500.kr för mitt gtx 285 och var riktigt nöjd med den inga problem alls

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
man får vad man betalar för

ati billigt billig kvalite

nvidia dyrt men kvalite

hade ati en gång bytte efter en dag

nvidia stablia drivrutiner men ingen reklam,physx,inga klistermärken av monster inga leksaker fint utseende bättre kombabilitet för spel

ati ej stablia drivrutiner leksaks plast klistermärken drivurtiner fulla med reklam

betalade 4500.kr för mitt gtx 285 och var riktigt nöjd med den inga problem alls

Dina argument är i klass med din svenska.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Dina argument är i klass med din svenska.

Var snäll nu..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
man får vad man betalar för

ati billigt billig kvalite

nvidia dyrt men kvalite

hade ati en gång bytte efter en dag

nvidia stablia drivrutiner men ingen reklam,physx,inga klistermärken av monster inga leksaker fint utseende bättre kombabilitet för spel

ati ej stablia drivrutiner leksaks plast klistermärken drivurtiner fulla med reklam

betalade 4500.kr för mitt gtx 285 och var riktigt nöjd med den inga problem alls

Hur länge höll kortet då?
Eller menar du att det faktiskt fungerar fortfarande?
Då lever ditt såväl som mitt på lånad tid, våra kort lider av Bumpgate-defekten och det är bara en tidsfråga innan de kommer att lägga av.
Det är den kvaliteten vi nVidia användare betalar för.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Dina argument är i klass med din svenska.

tackar

är 100% svensk men har aldrig brytt mig om riktig stavning och använder mest engelska vilket gör att jag stavar svenska sämre eftersom att jag inte använder svenska på internet ofta

tror jag gjordefel med att inte skriva kvalitet

punkt etc har jag heller aldrig brytt mig om

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Hur länge höll kortet då?
Eller menar du att det faktiskt fungerar fortfarande?
Då lever ditt såväl som mitt på lånad tid, våra kort lider av Bumpgate-defekten och det är bara en tidsfråga innan de kommer att lägga av.
Det är den kvaliteten vi nVidia användare betalar för.

nej jag sålde hela datorn för runt 13500 oktober nu har jag tillräckligt med pengar för gf100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
man får vad man betalar för

ati billigt billig kvalite

nvidia dyrt men kvalite

hade ati en gång bytte efter en dag

nvidia stablia drivrutiner men ingen reklam,physx,inga klistermärken av monster inga leksaker fint utseende bättre kombabilitet för spel

ati ej stablia drivrutiner leksaks plast klistermärken drivurtiner fulla med reklam

betalade 4500.kr för mitt gtx 285 och var riktigt nöjd med den inga problem alls

Byggkvalitet:

Samma Kiselleverantör.
Inga direkta skillnader på elektriska komponenter på kortet.
Generellt har nVIDIA haft mer kvalitetsproblem men i proncip bör kvaliten vara liknande.

Drivers. Mer problem för ATi historiskt. Numera är det rätt jämt. Personligen har jag inte haft problem med någon drivrutin på flera år. (Mest kört Ati sen 2008)

Om du tror att du betalar för högre kvalitet hos nVIDIA så känn dig lurad.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

9.12 fixade pekaren, så uppdaterade jag till denna så fick jag tillbaka den stora pekaren. Ingen OpenGL-acceleration i Photoshop heller! Nej, blir att byta tillbaka...

edit: oj - jag kanske borde avinstallera grafikdrivrutinen innan jag klagar! *facepalm*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool

betalade 4500.kr för mitt gtx 285 och var riktigt nöjd med den inga problem alls

fint, HD5850 for 2400 kr springer cirklar runt ditt gtx285 samt stöder tre skärmar (och som en bonus drar det inte 371 miljarder kilowattimmar eller låter som ett flygplan, vilket är ännu en trevlig bonus) . feels good man - jag tar gärna en uppblåst muspekare mot det. Hoppas Fermi blir riktigt bra, för annars blir det ingen nvidia på ett tag för mig.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
tackar

är 100% svensk men har aldrig brytt mig om riktig stavning och använder mest engelska vilket gör att jag stavar svenska sämre eftersom att jag inte använder svenska på internet ofta

tror jag gjordefel med att inte skriva kvalitet

punkt etc har jag heller aldrig brytt mig om

Nej, lika lite som du verkar bry dig om sakliga och bra argument.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt. Trodde det var moderkortet. En uppdatering av firmwaren till mitt moderkort hjälpte iaf. Har inte haft en enda förstoring sen dess

Kul att nVidia-boysen tjatar på varje ATi relaterad tråd som finns nuförtiden (måste vara fermi-abstinensen som spökar).
Tycker inte tjat om nVidia i en tråd som denna bidrar mycket till diskussionen. :-/

Permalänk
Medlem

Oj, oj, oj... Tänk om detta hade hänt med Nvidias drivrutiner. Då skulle hela tråden vara fylld med:

RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!11one

Men, nu var det dock Radeon korten från AMD, och inte kort från stora, onda Nvidia. Då är det ju lungt.

Kort sagt. Sluta hacka på Nvidia, speciellt om tråden inte ens handlar om deras kort/drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Uppblåst muspekare här med.
Har aldrig upplevt det tidigare men ikväll hände det 2 ggr när jag kollade på SVT Play.
Har HD 5770 och 10.3 drivrutiner.
Försvinner när jag startar om.
Nån annan som fortfarande har dessa problem eller finns det en hotfix till 10.3 med?

Visa signatur

Intel Core™ Quad Processor i5 750 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 2x2GB CL7 | XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 | Corsair TX 850W PSU | Seagate Barracuda® 7200.12 1TB | Logitech MX518 Optical Mouse | Logitech G15 Gaming Keyboard | Samsung Syncmaster 2450 24" | Windows 7 32-bit

Permalänk
Avstängd

Ett Intel + ATI problem? har aldrig drabbats av sånt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64