Arctic Cooling Accelero Xtreme 4870X2

Permalänk

Arctic Cooling Accelero Xtreme 4870X2

Hejsan,

Någon som vet vart man kan få tag i denna kylaren ?

är verkligen trött på oljudet från mitt grafikkort..

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ACs variant av denna till min gtx280 och det har bara varit problem med den. Skit bra kylning för GPU och minnen men ingen kylning/kass på volt regulatorerna tempen på dom skena iväg till 150 grader och sen stänger kortet av sig för att överleva. Plåten man ska fästa på dom med thermal pads sitter inte fast och sen är den en pytte liten aluminium bit. Jag tog och såga av VRM biten av stock kylaren och bytte ut bakplåten till stock för att fästa då blev det genast mycket bättre. Måste fortfarande max chassi fläktar och GPU fläkten för att kunna spela vissa spel visst gtx 280 är varm men hade aldrig några problem med stock kylaren även om det lät lite mycket ibland.

Nu när jag köpt AvP3 så kan jag inte köra max inställningar i dx10 med alla fläktar på max så crashar/stänger kortet av sig efter bara några minuter. Jag skulle vilja byta ut den men som sagt så var man ju tvungen att limma fast ALLTING för AC skiter i allt som heter skruvar tror det fanns 4 runt GPUn och 2 på en lite fläns thats it. Hela bakplåten skulle sitta fast med lite halv kladdiga pads det rammla av när man vände på kortet.

Jag kan ju säga att jag kommer aldrig mer köpa en product från AC innan detta köp så hade jag varit nöjd med CPU fläktarna och en annan GPU fläkt. Detta kändes som riktigt låg budget skit helt värdelöst.

Mitt tipps är att kolla runt hos folk som har köpt just en sådan du tänker på för jag hitta inte information om detta riktigt stora problem förän jag fick svårt att spela. Läste kanske 10 olika reviews och INGEN av dom nämnde att VRM tempen skenar iväg och man kan inte göra något åt det. De skickar inte ens med en plåt som passar till GTX260 så dom får köra utan hur dåligt som helst kan inte tänka mig att det funkar bra heller med tanke på hur många som undrar hur varma dom får vara och försöker modda dit små flänsar på dom.

Värsta fall så kan det ju sabba GFX kortet jag har säker kortat ner på livslängde på mitt med tanke på hur ofta det har crashat.

Ladda ner GPU-Z och kolla vad du har för temp nu under load och sen kolla om du ens får en plåt bit att limma fast på VRM/VDDC som dom heter i programmet. Vet ej vilken temp dom ska ligga på ATI kort men min GTX280 ska ligga runt 100-120 C

Visa signatur

Same Shit Differant day

Permalänk
Medlem

Jag letade också som fan efter Arctic Extreme 4870x2 kylare men Inet fick slut på dem samma dag som jag ville beställa det var förra veckan, ringde runt till alla på prisjakt och ingen hade det fast det stod annat på prisjakt. Så jag beställde från Tyskland.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag har beställt 1 sån från Tyskland men den har inte kommit än, mitt 4870x2 kort strular nu helt artifekter vid videon uppspelningen innan spelet ens startar, så jag har felanmält kortet, får se vad som händer med mitt kort annars kan jag sälja min kylare när den kommer.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

Ja jag köper den gärna om den inte ligger på överpris..
den funkar väl bra på 4870x2? vad jag vet iallfall..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=433772

föddes du igår????

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Jag har beställt 1 sån från Tyskland men den har inte kommit än, mitt 4870x2 kort strular nu helt artifekter vid videon uppspelningen innan spelet ens startar, så jag har felanmält kortet, får se vad som händer med mitt kort annars kan jag sälja min kylare när den kommer.

Tjaba! Vart köpte du kylaren någonstans?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

http://www.preiscompany.de/

3 arbetsdagar innan jag fick det hem

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
http://www.preiscompany.de/

3 arbetsdagar innan jag fick det hem

finns inte i lager?

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

tomtebloss du har relativt mycket otur, hehe. I sverige är den slut, utgående produkt med tyvärr så räkna inte att något företag tar in en.

nvm.

Permalänk
Medlem

INTE har inte, jag har mailet och ringt dem kommer INTE ta in

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Vad landa det på totalt att beställa från tyskland? Fick skräck summan på runt 700-800kr totalt för en ~500kr kylare. Måste finns någon dammig jävla kylare som ligger i något skåp hos någon :/?

Visa signatur

Que sera, sera