Asus visar upp netbook med nya Ion

Permalänk
Melding Plague

Asus visar upp netbook med nya Ion

Komponentjätten Asus visar upp en netbook med nästa generations Ion-plattform under skalet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Windows xp?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ehm ja ? Ser du ju på bilden.

Imo är den där saken lite för stor för att kallas netbook men vad vet jag..

Permalänk
Medlem

Den vill jag ha!

/R

Permalänk
Medlem

Och hur svårt kan det va' att trycka in dubbelAtomen isf enkel?
Ja' menar, prisskillnaden är några tior, vilket det ju är värt.

Suck!

Permalänk
Medlem

De va inget ^^

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Och hur svårt kan det va' att trycka in dubbelAtomen isf enkel?
Ja' menar, prisskillnaden är några tior, vilket det ju är värt.

Suck!

Det är faktiskt en stor nackdel med tvåkärniga Atoms idag. Batteritiden är jättedålig på de netbooks som finns, ligger på ca 3 timmar på t.ex. 1201N. 1201N hade annars vart helt guld, men för min egen del måste batteriet minst räcka en hel skoldag. Har höga förhoppningar om denna och väntar på mer smaskig info om batteriet och priset N450 använder väl dessutom den nya arkitekturen Pine Trail som också ska ge mer batteritid, åtskilliga timmar om jag inte har fel. MSI U135 som har denna CPU men en sämre GPU sägs (på pappret) ge 7.5 h batteritid. Yummy!

Edit: Hittade lite info jag kan bidra med

Citat:

What’s new with the 1201PN? It’s packing an Atom N450 processor and Nvidia “ION 2” graphics. Compared to the 1201N we should expect slightly less processor performance (dual core down to single core) but better graphics performance - that is if it ships with the higher end “ION 2” version. Either way we are definitely looking at more battery life.

http://netbooked.net/blog/asus-eee-pc-1201pn-powers-up-with-a...

Dessutom:

Citat:

And unlike Ion numero uno, NVIDIA's also promising up to 10 hours of battery life on netbooks -- thanks to Optimus the system knows when to shut off the discrete GPU when not in use to save power.

http://www.engadget.com/2010/03/02/nvidia-ion-2-now-official-...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Dubbla kärnor behövs inte men ramminnet var i snålaste laget även om det ser ut som XP, minst 2gb men det går väll att fixa själv antar jag. Jag hade velat ha en iaf då det är en perfekt surfdator i hemmet och behändig att ta med sig.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om ION 2 driversen är crippled här också som ION LE till HP mini 311?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1