Nvidia Ion 2 på Cebit 2010

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Ion 2 på Cebit 2010

Nvidias nästa generation Ion gör entré på Cebit i Hannover. På schemat står netbooks, grafikkort och ITX-moderkort med den nya grafikdelen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan nog ge en välbehövligt prestanda boost!

Permalänk
Medlem

Varför bara 512mb grafikminne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekenze
Varför bara 512mb grafikminne?

behövs väl inte mer i en nettop

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Lite väl stort grafikkort + kylare för 6-14W TDP, eller är det en fetare variant?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Skulle behöva se en test på dessa saker.
Ion + Atom = Spela CS, TF2, WOW, mm...

Visa signatur

:D

Permalänk

med 5 snorkråkor ihopkletade kan du spela wow...wow kräve därimot en h***s massa cpu så var det sagt!

mer gadgets and gimmicks from cebit gief plox!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Jag köper en laptop till sommaren. Perfekt. Grafikaccelerationen har alltid varit den svaga länken i en laptop, medan processorerna i jämförelse har varit riktigt bra.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Netbooken på bilden ser snygg ut, och snabb Vill-ha-faktor

Permalänk
Medlem

Men vänta nu, Ion 2 är GT218 (G210/G310) och Optimus, varför då göra speciella instickskort, borde det inte vara samma som ett G210/G310 fast med en 1x PCI-E istället för 16x? Och då kan man ju lika gärna köpa ett kort med 16x.
Sen trodde jag inte nvidia var så pigg på att ta optimus till stationära? Och om de är det så skulle det ju på stationära ge störst effekt om det användes på hi-end korten!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

"Acer som lanserar en ny netbook med Ion 2. Modellen heter Aspire One 532G och innehåller LED-belyst 10,1"-skärm, Intel Atom N450 1,66 GHz, upp till 2 GB minne, 320 GB hårddisk samt utgångar för VGA och HDMI. Dessutom återfinns 512 MB dedikerat grafikminne (DDR3)"

Ser ju bra att, kan ha den som HTPC under tv'n.
Synd bara att det fattas WLAN-N.

http://gizmodose.com/acer-aspire-one-532g-price-nvidia-ion-2-...

Tror det kommer med 3g som tillbehör också.

http://www.newtechnology.co.in/acer-aspire-one-532g-price/

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aaaaa
"Acer som lanserar en ny netbook med Ion 2. Modellen heter Aspire One 532G och innehåller LED-belyst 10,1"-skärm, Intel Atom N450 1,66 GHz, upp till 2 GB minne, 320 GB hårddisk samt utgångar för VGA och HDMI. Dessutom återfinns 512 MB dedikerat grafikminne (DDR3)"

Ser ju bra att, kan ha den som HTPC under tv'n.
Synd bara att det fattas WLAN-N.

http://gizmodose.com/acer-aspire-one-532g-price-nvidia-ion-2-...

Tror det kommer med 3g som tillbehör också.

http://www.newtechnology.co.in/acer-aspire-one-532g-price/

Börjar närma sig netbooken jag vill ha.
Detta är vad ja vill ha:
- 3g
- 2kärning atom
- nvidia ion 1 eller 2
- 120-500gb hdd
- HDMI
- 6-8H drivtid
- 10,1" skärm
- ~1kg
- Snygg och stilren

Detta skulle vara ett direkt köp, speciellt ifall det inte följer med OS då
jag hatar allt skräp som kommer med och tycker de är mkt lättare att
få skiva/usb/länk på drivrutiner så kan man installera allt man vill själv ink OS.

Citat:

Skulle behöva se en test på dessa saker.
Ion + Atom = Spela CS, TF2, WOW, mm...

CS och CS:S skall nog funka sen TF2 vet jag inte och wow kommer nog att gå rysligt trögt då de kräver såpass mkt cpu kraft.

Permalänk
Medlem

Finns redan Alienware m11x med 1gb dedikerat grafikminne så förstår inte hur de tänker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekenze
Finns redan Alienware m11x med 1gb dedikerat grafikminne så förstår inte hur de tänker

Men herregud, klart det finns bättre bärbara, detta lär ju ska vara en budget-dator, kanske 6000kr? Atom+Ion är ju gjorda för att ha prestanda för inga pengar.. jag har en dual Atom 330 med Ion och 4gb i 800MHz den kostade mindre än hälften av en m11x så det är ju inte direkt jämförbara alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekenze
Finns redan Alienware m11x med 1gb dedikerat grafikminne så förstår inte hur de tänker

Varför släppa Radeon 5450 när det redan finns 5870? Varför sälja Skoda Fabia när samma koncern säljer Audi A8?

Ser inte poängen med 1xPCI-e på så stora kort ändå. På de minimala moderkorten som inte får plats med 16xPCI-e lär man väl inte få plats med det där kortet ändå?

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Det var nästan så jag fick magknip sådant köpsug genererade den där!

Kommer snart inte kunna stå emot längre! Blir prislappen fin trycker jag på köpknappen!