Permalänk
Medlem

Hur ofta tränar du?

Då detta är ett forum där många har som hobby att pilla på sina datorer och annan elektronik så undrar jag om ni utför någon form av fysisk träning, förutom att bära datorn till LAN och hälla flytande kväve i överklockningstävlingar?

Ja, jag börjar med mig själv...
Har ett jobb som är ganska fysiskt aktivt.
Utöver det så tränar jag på gym 2 gånger / vecka, samt badminton 1 gång / vecka.
På gymmet blir det en hel del styrkeövningar men även en liten del kondition.
Sedan jag började styrketräna så känner jag mig mycket starkare eller snarare, allt känns lättare i vardagen. Och man mår ju så bra efter ett rejält pass.
Badminton spelar jag för att det är roligt. Man förbränner fett och får en gnutta kondition. Inbillar mig även att man tränar många muskler som man inte använder vanligtvis. Detta märker man oftast efter första gången man spelar badminton, träningsverk som gör det plågsamt att gå på toa.

Hur ofta tränar ni? Och i sådana fall vad?
Vilka fördelar ser du med just din träning?

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

skolidrott 2ggr/veckan
Gym 1-2 ggr/veckan (oftast 2)
går hem och till skolan, 30 minuter tur och retur.
sen händer det ju att man går ut på tex stan, går en lång promenadrunda osv

Permalänk

Styrketränar 5h i veckan fördelat på 5 pass.

Är annars ganska så passiv.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Cyklar varje dag(när det inte är snö)
Surfar så ofta det går(ca 1 gång i veckan, ibland mer)

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Lirar innebandy minst 3 dagar i veckan, sen försöker jag hinna med 3 gympass i veckan också. Ibland blir det dubbelt

Det tråkiga är att det går åt så satans mycket deg till mat om man tränar mycket. Fullkornspasta för oss fattiga studenter!

Fördelarna är att innebandy och styrketräning kompletterar varandra väldigt väl. Nackdelen är när man går upp mycket i vikt snabbt så tappar man snabbhet samt att fotlederna tar mycket stryk vid vändningar osv.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Sex pass i veckan, 3 spinning och 3 styrke på gym.

Permalänk
Medlem

Simmar runt åtta pass i veckan och styrketränar tre, förutom det är jag jäkligt slö av mig.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tränar aldrig:)

Lite ur kondition kanske man är men inte farligt, normal kroppsbyggnad, vikt osv..

Permalänk
Medlem

3-4 pass i veckan, gym och sånt då. Räknar inte promenader och liknande man kanske kan smita iväg på.

Har dratt på mig ryggont + knäskada så är iofs ganska passiv just nu, men i snitt senaste året är det 3-4 pass/v.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

mellan 2 och 6 gånger på gym i veckan beroende på motivation och hur mycket jag har att göra (3 timmar betalt tränande i veckan på gratis gym på jobbet är sweet), annars blir det pass efter jobbet med polare på annat gym.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem

Styrketräning typ 2-3 gånger i veckan. Nu har det vart slappt ett tag men skall se till att det blir ändring på det!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Nån gång då och då. Lyckas aldrig komma in i nån rutin.

Permalänk

Tränar vanligen 4 ggr i veckan på gym men nu har jag börjat sacka en massa, blir jävligt irriterad xD
Har gått ner 6kg sen årsskiftet, inte för att jag har tränat hårt, utan för att jag har slöat :/

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

3 gånger gym, försöker löpa en gång varje vecka, 1 gång skolidrott samt en bandyträning. Tar snart ut crossen som kommer köras åtminstone en gång varann vecka. Cyklar även 1 mil per dag för att komma runt i stan.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Brukar köra diverse styrkeövningar hemma varannan dag.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Simmar runt åtta pass i veckan och styrketränar tre, förutom det är jag jäkligt slö av mig.

Ja ush och fy vad slö du verkar! Bara 8 sim och 3 styrkepass!

Själv tränar jag inte ett skit.
Gör lite armhävningar och skit på morgnarna och är ute och rastar kameran nån gång om dagen, men det är inget jag klassar som träning.

Borde väl börja gymma egentligen..

Permalänk
Medlem

Styrketräning 3ggr/vecka samt fotboll inomhus en gång i veckan. Ska börja med mer konditionsträning i vår.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Styrketräning 4dar/vecka, samt brukar slänga in ett magpass då och då.

Permalänk
Medlem

2 styrke, 1 tyngdlyftning, 2 MMA pass och 1 fyspass i veckan blir det här änsålänge, snart dax att öka (ja jag har mycket fritid)

Permalänk
Medlem

Bandy 3 ggr/v, sedan åker jag skidor typ 2 ggr/v på vintern och rullskidor på sommaren. Cyklar också 1 mil/dag till och från skolan.

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem

2-4 pass MMA och 2-3 gympass i veckan är vad det blir en vecka som varit bra. En dålig vecka så blir det 2-3 pass. Men jag valde fler än 4a då det är vad som är vanligast.

Edit: Jävla "C" knapp.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Styrketräning 4-5 dagar i veckan slaviskt sedan 10 år tillbaka, utöver det många promenader.

Det kräver mycket engagemang, disciplin och energi men fördelen är att det ger mer tillbaka.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Inte så aktiv idag. Händer att jag spelar trummor då och då en eller två timmar, det är allt idag.

Annars har jag varit aktiv med dans, (Break och street 2-3 ggr. per vecka då.) och det gav VÄLDIGT bra träning!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Tränar onsdag - måndag. Eller uppehåll på tisdagar skulle man väl kunna säga. Ca 90-120 minuter per tillfälle. Blir styrketräning + cykel, simning eller roddmaskin. Gäller att variera sig om man ska kunna ducka vilodagarna ;), då är simning kalas, man kan ta det lite lugnt men ändå aktivera sig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Tja, räknar man in skolgymnastiken så är det bara åtta år sedan sist ... Senast jag satte min fot på ett gym var nog ytterligare ett par år tillbaka.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Hahahaha... träning... Den var bra den

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Kör innebandy 1 dag varannan vecka p.g.a jag skiftar annars kör jag 1 gång i veckan Blir nog dags att inskaffa mig ett par ordentliga löparskor och gå ut och springa varannan dag då jag ändå snart är arbetslös :/ Men ja det behöver jag så

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Tyvärr lockar sådana hära trådar just folk som tränar och det blir därför en väldigt förskjuten bild av hur folk tränar här på forumet :/

5 pass i styrketräning (+1 halvtaskigt cardio pass ihop med ett av gympassen). Blir väl springa på minst en av vilodagarna när snön lagt sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Tränar vanligen 4 ggr i veckan på gym men nu har jag börjat sacka en massa, blir jävligt irriterad xD
Har gått ner 6kg sen årsskiftet, inte för att jag har tränat hårt, utan för att jag har slöat :/

Du kan omöjligt ha förlorat 6 kg muskelmassa sen årsskiftet? :/

Sen så droppar iofs aptiten rätt rejält om man går från att styrketräna en del till att vara passiv så det kan ju påverkat några kg ihop med hur kroppen samlar på sig vatten.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk

Blir mellan 1-4 gympass i veckan, beroende på hur lat jag känner mig !

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Hahahaha... träning... Den var bra den

Håller med! Nä, men blir väl att börja.... när man orkar....