Thermaltake på Cebit 2010

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake på Cebit 2010

På Cebit visar chassi- och tillbehörstillverkaren Thermaltake upp flera nya produkter, men allra mest glänser fortfarande den BMW-designade datorlådan Level 10.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar som om det blivit lite fel i bildvalen om man läser bildtexten...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Om du menar den med nätagg istället för kylare så tryck på den så får du den riktiga bilden.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Ja där det står om Thermaltake Frio har ni en bild på ett nätaggregat och på sista bilden så står det att fläkten är 23mm men det ser ut som att den är 23cm. Bara att fixa, annars blir jag lessen

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Medlem

Jag borde nog köpa Thermaltake Level 10 i flammor enbart för att kombinera smaklöshet och slöseri på ett smidigt sätt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

hmm den kylare påminer mig onekligen om vad nån sa om asus ares... du kan slå ihjäl nån med den!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simlar
på sista bilden så står det att fläkten är 23mm men det ser ut som att den är 23cm. Bara att fixa, annars blir jag lessen

Haha, vem vet, 23mm är kanske något magiskt ;D

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Hedersmedlem

Massive 23 har 23mm fläkt...? Måste blivit fel där

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

det ska stå 23cm eller 230 mm, litet slarv fel men aja

Permalänk
Medlem

I vilket effekter finns Toughpower Grand tillgängliga i?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Jag borde nog köpa Thermaltake Level 10 i flammor enbart för att kombinera smaklöshet och slöseri på ett smidigt sätt.

Ja, ungefär så.

Eldflames på en dator känns också lite fel. Is och kyla kanske?

Permalänk
Medlem

Tycker dom är snälla faktiskt!
Dom varnar till och med om vad som kommer hända i förväg om du startar datorn, genom att redan måla dit eldflammorna

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

Fläktar för att kyla tangenterna i ett tangentbord?
Det finns en anledning till att jag håller mig undan TT...

Permalänk

varför nätagg med rundade kanter? nog för att datornördar kanske drar en paralell mellan nätaggs kurviga former och kvinnors, men det känns inte riktigt som om det är anledningen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMan
Fläktar för att kyla tangenterna i ett tangentbord?
Det finns en anledning till att jag håller mig undan TT...

Brukar man inte ofta frysa om fingrarna?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Brukar man inte ofta frysa om fingrarna?

+1
Bättre om de sätter ett element under tangenterna istället... kyla är väl bra i länder där det brukar vara 30grader+... knappast här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMan
Fläktar för att kyla tangenterna i ett tangentbord?
Det finns en anledning till att jag håller mig undan TT...

Måste säga att TT, corsair, lianli och zalman gör absolut snyggast chassin.
Gillar inte allt blingbling och extra lyse. Jag vill ha stilrent och de levererar de utmärkt.

Permalänk
Medlem

Om dom nu ska ha Eldflammor på burken så kan dom väl åt minstone göra dom snygga ... för det där ser ut som en 10åring har kluddrat ihop dom där.

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Medlem

"Thermaltake Challenger är en ny serie tangentbord med fläktkylning för extra svala tangenter."

Åh, äntligen!

Visa signatur

Mk4: Antec 300 | E8400 | Asus P5Q Pro | Asus 9600GT | 4GB XMS2 | VX450 | WD 2,1TB (tot) | WinXP Pro x86
Mk5: Define R4 | 4670K | Asus Z87 Pro (C2) | Asus GTX760 | 16GB VENGEANCE LP | AX760i | WD 4,5TB (tot) | Win7 Pro x64

Permalänk

Hah! Visste väl att jag fick min idé från någonstans ^_^

mitt blir säkert billigare iaf!

Bygglogg kommer upp i framtiden :>

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
varför nätagg med rundade kanter? nog för att datornördar kanske drar en paralell mellan nätaggs kurviga former och kvinnors, men det känns inte riktigt som om det är anledningen

Tja, varför inte? Jag tyckte det var rätt snyggt
(man kan säkert komma men nån billig ursäkt för att det är att
optimera luftflödet eller liknande)

...

Flammor på chassi är ingen höjdare, och just Level 10 chassit måste vara en av de chassin som minst av alla passar med det (urk)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Level 10 chassit är det vackraste datorchassi som någonsin har skapats.

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk

Om man vill se saker brinna så kan man väl säga att det är vackert

Lite småtufft var det kanske, men det påminde mig mest om nån slags plastbytta som komponenterna skulle fraktas i eller nått

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Fläktkylt tangentbord is the shit!! Jag har alltid tänkt när jag suttit vid min dator att någonting fattas! Nu har jag hittat det

Men seriöst, vem fan vill ha fläktar i sitt tangentbord?!?!?! De som bor i varma länder kan skaffa air condition istället för någon trött fläkt i tangentbordet

Permalänk
Medlem

Hehe, roligt med nya produkter. Får se vad det blir av med tangentbordet! Kanske är en höjdare.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Min första tanke om Thermaltake 10 chassit är; "fy fan vad det kommer samlas damm på den där lådan". Skrymslena mellan facken är ju som gjorda för att det ska fastna damm där.