Video: Enermax på Cebit 2010

Permalänk
Melding Plague

Video: Enermax på Cebit 2010

Nätaggregatstillverkaren Enermax bländar besökare med blinkande fläktar och en mängd nya nätdelar i den högre skolan. SweClockers utsända tar en titt på det senaste företaget har att erbjuda.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

uppskattar verkligen filmerna! Fortsätt såhär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celcius
uppskattar verkligen filmerna! Fortsätt såhär

Samma här, håller sweclockers mera "up to date". Vi är i 2010 och inte kvar i
2005 som vissa sidor verkar tro.

Men ivf, bra standard på videorna uppskattas mycket att det inte är något halvjobb.

Måste fråga, är alla tyskar?
Inget fel på de men men..

Permalänk
Medlem

Filmerna uppskattas mycket! Keep up the good work SweC!

Permalänk
Inaktiv

Ärligt talat skulle jag föredra att det fanns text med bilder med. Det är bra mycket snabbare att gå igenom än video.

Hur som helst blir det att besöka Cebit själv och glo på allt (är väl en av då få fördelar med att bo i Tyskland).

Permalänk
Medlem

Filmerna är bra men det är bättre att filma produkterna än en den som intrevjuas.
Han kan man se en gång i början det räcker

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

De där fläktarna såg intressanta ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

"rubber ja ja rubber ja ja ok ok"

tyskar är verkligen bra på english

Lite väl flashiga för min smak dock, både nätagg och lådor. Tål inte fläktar som lyser.

Permalänk

Fina videos, ta dock till kritiken så blir de ännu bättre

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk

Mycket fina videos! Uppskattas mycket!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Hedersmedlem

"With flames, hot design, very hot case..."

uhm... det låter ju, ehm, bra...

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
De där fläktarna såg intressanta ut.

Indeed.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

de borde sparka den personen som formger deras grejor. ser billigt ut och det mesta blinkar som om du är på besök i ett red light district.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pi
de borde sparka den personen som formger deras grejor. ser billigt ut och det mesta blinkar som om du är på besök i ett red light district.

Håller med, gillar inte när allt blinkar så man får epelepsianfall (stavning?!).
Deras Big Tower chassi var ju lite halvintressant men fy fan vad fult det där flam-chassit var. Fläktarna hade också en väldigt intressant design men gud så fula med LEDs.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Hedersmedlem

Har alltid varit lite intresserad av deras psu:s men inte så mycket efter att ha sett detta (verkar ju vara ett märke för p12:or eller nåt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Har alltid varit lite intresserad av deras psu:s men inte så mycket efter att ha sett detta (verkar ju vara ett märke för p12:or eller nåt)

Deras nätagg är fortfarande väldigt bra och dom har ju många fläktar som inte blinkar och har sig.
Dissa ett helt märke för att delar av deras sortiment riktar sig till en annan målgrupp tycker jag är rejält fånigt faktiskt.

Permalänk
Medlem

Tycker inte ni att han från Sweclockers nickar extremt mycket på huvudet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FasEtt
Tycker inte ni att han från Sweclockers nickar extremt mycket på huvudet?

Jo håller med, inga diskreta nickningar heller

Permalänk
Medlem

Tyckte att deras stora gamingchassie var skrämmande likt Antec 1200 :s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Jo håller med, inga diskreta nickningar heller

Kanske för att de stackars tyskarna inte vet om de verkligen blir förstådda på deras knackiga engelska annars?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Haha mycket fin "Engelska" måste man säga! Låter lite som Borat.
Annas kep it up SweC!!! Gillar dessa filmer!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Kanske för att de stackars tyskarna inte vet om de verkligen blir förstådda på deras knackiga engelska annars?

Hhaa jaa! exakt det är så fränt. Hoppas tysken känner sig dålig:)

bra filmer och ja, har vart mycket skoj att kolla o läsa, önskar man kunde vara där själv o diskutera med tyskarna

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Fortsätt med filmerna, dom är toppen än så länge. Enda saken jag ser som ni borde fråga tillverkarna när det kommer till chassi lådorna är om man kan byta ut fläktarna, vill säga om man kan byta ut 140mm till 120 etc. Kan vara bra att veta Förutom det så är det tummen upp som gäller!

Permalänk

bästa är ju i slutet, när försäljaren visar "roboten"

"i think its pretty cool"

*torr humor*

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk

Coolt det såg ut med fläktarna i bakgrunden i början av filmen

Permalänk
Medlem

Nätagg och julgranar. Nätaggen va ju rätt nice men julgranarna va inte riktigt vad jag hade väntat mig.

Permalänk
Medlem

Enermax representant var den jag gillade bäst, helskön stil
Instämmer med att Sweclockers reporter nickar lite väl häftigt med huvudet, samt ger en aning för överdrivna smiles ibland, jag uppfattar det som lite onaturligt och kommer bort mig i intervjuerna lite då och då. Annars tycker jag det är Jättebra videoklipp (med stort J!)
Om det inte blir för mycket jobb hade jag gärna också sett en liten text med några bilder ovan/under själva klippet, så man får välja hur man vill insupa tekniknyheterna.

Tack för mycket och intressant material under denna mässa, fortsätt så!

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FasEtt
Tycker inte ni att han från Sweclockers nickar extremt mycket på huvudet?

Jo, eller snarare riktigt överdrivet. Men han är ny med kameragrejen, så med tanke på det är han ju riktigt bra!

Kör på Jonas!!

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Jo, eller snarare riktigt överdrivet. Men han är ny med kameragrejen, så med tanke på det är han ju riktigt bra!

Kör på Jonas!!

Tycker han sköter det riktigt bra! Stör mig inte på nickningarna direkt. Han nickar troligen för att få de han intervjuar att känna sig säkrare. Alla ser ut att vara nervösa som satan

De bör nästan hyra in någon som är duktig på att prata ist för att skicka folk med knackig engelska.

Som alla andra tycker jag att detta med videos är riktigt bra! Mer sådant!

Skulle vara kul med ett rapotage fron scythe också!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Deras nätagg är fortfarande väldigt bra och dom har ju många fläktar som inte blinkar och har sig.
Dissa ett helt märke för att delar av deras sortiment riktar sig till en annan målgrupp tycker jag är rejält fånigt faktiskt.

Bra sagt! Tycke verkligen inte att deras nya low-end chassin verkade vara nått, men deras high-end gaming chassi samt deras bästa psu och fläktar (dom som inte blinkar) verkar intressant. Han var skön snubben från deras företag också.

För övrigt så är det väldigt bra med filmer, som ni haft vid tidigare tillfällen ibland. Verkligen ett bra steg framåt!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB