Vad har ni stulit från skolan/arbetet?

Permalänk
Medlem

Vad har ni stulit från skolan/arbetet?

Vad är det värsta ni har stulit från skolan eller arbetet? Bara kul att kolla :3

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Pennor och block i grundskolan.

Permalänk

I lågstadiet: Enstaka penna och suddgummi som jag hade i min skolbänk, vilka jag inte tog hem. Så jag anser det inte vara något större, läraren var dessutom dum och förvarade dessa så folk kunde plocka.

Annars på gymnasiet så åt jag ibland två gånger, vi hade tidig lunch sedan lektion och därefter en håltimma som vi inte hade något att göra på. Om det var god mat, ja då gick grabbarna i klassen en extra gång och åt. (vilket sedan bestraffades genom fettlagring)
Fast frågan är om man kan kalla det för stöld att gå och äta 2 gånger, vilket som sagt flera gjorde.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Kan inte komma på nåt. Tog lite för många köttbullar ibland kanske.

Permalänk
Medlem

varför är det fel att ta för mycket mat i skolan? jag går i nian och jag får äta hur mycket jag vill. fick man inte det förr?

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Pennor får jag med mig hem från jobbet ibland. Har alltid en sittandes vid knapparna på Pikétröjan och ibland sitter det en där när man kommer hem.

Permalänk

hmm,vet faktiskt inte om det ska räknas som stöld eller inte detta.
jag jobbar just nu på willys.
när en vara går sönder/blir förstörd,så ska denna varan märkas av och sen slängas i en viss container vi har.
spelar ingen roll om det är gamla eller nya produkter,allt ska ner i den containern.
inte för att jag gör det med flit,men ibland så råkar man slinta med uppskärnings kniven så att den touchar tex dricks flaskan så det blir hål.
denna varan ska då märkas av och sen kastas,men innan den kastas så brukar man ta sej några klunkar.
samma gäller andra varor.
andra som jobbar på stället brukar inte kasta,dom märker av varan och sen tar dom hem varan,det har jag iaf inte gjort.
så,tja,jag vet inte,räknas det som stöld?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grisapa1
varför är det fel att ta för mycket mat i skolan? jag går i nian och jag får äta hur mycket jag vill. fick man inte det förr?

Det har alltid varit ett horeri kring skolmaten. när jag gick i 1-3an (låg) så fick vi läsk och hamburgare och ofta blåbärspaj etc etc.
sen blev de 'sämre och sämre mat' (tror man blev kinkigare) det klagas på hur dåligt det är etc. visst vi tog alltid hur mkt vi ville fast det stod MAX 5 köttbullar etc. på gymnasiet så var det samma regler om inte värre men jag brydde mig inte och orkar inte göra det nu häller.

kan barnen inte äta maten så kan de vara uten eller läga dyra pengar på pizza

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Grisapa1 och bud_bundy, vad jag har hört så finns det någon lagparagraf kring skolmaten som säger att eleverna har rätt att "äta sig mätta". Något sådant vore ju faktiskt rimligt. Att skolorna sedan skiter i att de begår ett lagbrott genom att förbjuda människor från att äta sig mätta är en helt annan sak (vilken skola bryter inte mot allsköns lagar och regler?).

För närvarande stjäl jag faktiskt ingenting från min arbetsplats. Känns inte som att det finns så mycket att stjäla...

Men under högstadiet lyckades jag dock stjäla några hundra pennor och sudd under tre års tid (~1-3 per dag varje dag i månader blir rätt mycket till slut...). Under gymnasiet användes väl en del elektronikkomponenter och liknande utan frågan, fast stöld kan man nog inte kalla det för (ironiskt nog bidrog jag nog med mer grejer till mitt gymnasium än vad jag tog hem saker).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Det har alltid varit ett horeri kring skolmaten. när jag gick i 1-3an (låg) så fick vi läsk och hamburgare och ofta blåbärspaj etc etc.
sen blev de 'sämre och sämre mat' (tror man blev kinkigare) det klagas på hur dåligt det är etc. visst vi tog alltid hur mkt vi ville fast det stod MAX 5 köttbullar etc. på gymnasiet så var det samma regler om inte värre men jag brydde mig inte och orkar inte göra det nu häller.

kan barnen inte äta maten så kan de vara uten eller läga dyra pengar på pizza

Jo precis. Det är helt sjukt vad som sker angående skolmaten hos barn. Kommer ihåg en händelse när jag gick på högstadiet. Det skulle serveras oxhjärpe till lunch. Men så var det någon lustigkurre som läste oxhjärta och gick runt och spred det till alla som inte var smarta nog att läsa lunchmenyn själv. Så då sket en helvetes massa folk i att äta medans vi andra satt och mumsade i oss oxhjärpar och potatis med brunsås och lingon som fan

Permalänk
Medlem

Det är sant, det står i nån skollagspargraf att man ska ha rätt till att äta sig mätt på skolmaten. Fast det är väll därför dom har knäckebröd? lol ^^
Ja, min mamma påstår också att skolmaten var bättre förr. Jag gillar iaf inte kebabgrytan

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Hmm. Multimeter från gymnasiet plus lite smågrejjer min utbildning lades ner så jag kände att det säkert inte gjorde så mycket. Annars har jag nog inte plokat på mig speciellt mycket mer än att det slinkit med någon tumstock, kniv och pennor från den tiden som jag jobbade på en brädgård.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag la upp tråden varför att min kompis berättade om en liknande tråd. Då hade en kille stulit en klasskassa på 20.000:- från sin parallelklass, och kommit undan med det. Den stackars paralellklassen hade sparat länge för att få åka till skara sommarland, men icke sa nicke!

SJUKT TASKIGT?

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grisapa1
Anledningen till att jag la upp tråden varför att min kompis berättade om en liknande tråd. Då hade en kille stulit en klasskassa på 20.000:- från sin parallelklass, och kommit undan med det. Den stackars paralellklassen hade sparat länge för att få åka till skara sommarland, men icke sa nicke!

SJUKT TASKIGT?

Patetiskt och olagligt.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gris9apa1
Anledningen till att jag la upp tråden varför att min kompis berättade om en liknande tråd. Då hade en kille stulit en klasskassa på 20.000:- från sin parallelklass, och kommit undan med det. Den stackars paralellklassen hade sparat länge för att få åka till skara sommarland, men icke sa nicke!

SJUKT TASKIGT?

Är du kompisen?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Stjäla är väl rätt osjysst och olagligt även om det är en penna ?

Värsta man snott från skolan hm, pennor och annat skit man hittat lite här och där men kunde snott switchar och nån laptop om jag verkligen velat..

Permalänk
Medlem

Ta mig fan lättare att rada upp vad man inte har snott. Jävla lönnkleptoman är vad man är!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Inte stulit men fick en 12-portars switch från jobbet en gång för det var problem med ROM på den (startade inte varje gång), vilket gjorde den obrukbar för dem. Alltså inte en såndär liten leksaksswitch utan en "riktig". komplett med öronbedövande fläkt.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Ett antal pennor + ett par hörlurar från skolan.

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem

5kgs påse kakao choklad som man anväder i kaffemaskiner, från ett tvätteri efter en 2 veckor praktik i högstadiet.
dom hade varit sjukt otrevliga så kände då att jag skulle ha kompensation

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Grisapa1 och bud_bundy, vad jag har hört så finns det någon lagparagraf kring skolmaten som säger att eleverna har rätt att "äta sig mätta". Något sådant vore ju faktiskt rimligt. Att skolorna sedan skiter i att de begår ett lagbrott genom att förbjuda människor från att äta sig mätta är en helt annan sak (vilken skola bryter inte mot allsköns lagar och regler?).

Finns alltid mycket sallad över!

Sen gnäller ung jävlarna jävligt mycket,maten har blivit bättre,mycken mindre färdig mat och mer hemlagat iaf dom skolor jag jobbat på.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Finns alltid mycket sallad över!

Sen gnäller ung jävlarna jävligt mycket,maten har blivit bättre,mycken mindre färdig mat och mer hemlagat iaf dom skolor jag jobbat på.

Den verkligheten är inte i min kommun! I grund skolan så var maten riktigt bra, men sen så under gymnasiet så har det bara blivit sämre och sämre efter finans krisen. Förut så var det iaf mat som dom tillagade i skolan, nu värmer dom bara på maten som smakar så industriellt. Sen så har dom typ 20 kärringar när endast några få arbetar.

HELT JÄVLA VÄRDELÖST!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Den verkligheten är inte i min kommun! I grund skolan så var maten riktigt bra, men sen så under gymnasiet så har det bara blivit sämre och sämre efter finans krisen. Förut så var det iaf mat som dom tillagade i skolan, nu värmer dom bara på maten som smakar så industriellt. Sen så har dom typ 20 kärringar när endast några få arbetar.

HELT JÄVLA VÄRDELÖST!!!

För mig när jag var mindre var det tvärtom, fick Vik jobb på en grundskola jag gick på som mindre,och jag blev jävligt förvånad hur dom hade fixat upp alt då det fanns en redig sallads buffe,mycket av maten var hemlagad Inget äckel peckel pulver mos

Sen har köken en rätt tight budget tror 1 måltid får kosta 6-7kr per elev bara,så även om det finns kompetent personal så kan man ju inte koka soppa på en spik.
Nu vet jag inte hur det är från kommun till kommun när det gäller matbudget Osv.

EDIT: Oj det blev lite väll offtopic tänkte inte på det My bad.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Jag har en drös böcker från både högstadiet och gymnasiet liggandes här och där.

Jobbrelaterade ting jag har stulit är en massa kryddor (stora förpackningar som räcker en livstid för en vanlig dödlig : D) och under de 3 månaderna jag jobbade på McD stal jag otaliga mängder påsar med munkar / morotskakor, det blev en hel del dricka i form av juice etc med.

Permalänk
Medlem

nja nån penna här o där men annars så har det väl mest varit för mycket mat
iofs så fick man med sig verktyg hem från gymnasiet ibland (som aldrig kom tillbaka)

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Inte "snott" utan snarare råkat komma med pga lathet.
Nästan alla böcker i gymnasiet.
En klasskompis i högstadiet tog 25st helt nya GeForce 4 som skulle sättas in i skolans alla datorer.
Jävligt sjukt.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
En klasskompis i högstadiet tog 25st helt nya GeForce 4 som skulle sättas in i skolans alla datorer.

En fråga hur gör man det? Måste vara ganska otympligt oavsett om dom ligger i lådor eller lösa.

Permalänk
Medlem

Någon bok har man väl glömt att lämna tillbaka, men det var ju aldrig medvetet så att säga. Det där med klasskassan var jävligt nasty alltså, har en liknande berättelse, dock en aning annorlunda.

Min äldsta bror var ordförande för "klasskassakommittén" (I kid you not, de hade en, detta var i andra klass) i sin klass. De hade några tusenlappar som då skulle spenderas på en gemensam resa. Min bror köpte inte riktigt detta och lyckades hustla de andra "ledamöterna" till att istället skänka bort hela kassan till barnen i Rumänien. Han blev klart impopulär när detta kom ut till resten av klassen!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
En fråga hur gör man det? Måste vara ganska otympligt oavsett om dom ligger i lådor eller lösa.

Han eller "dom" tog sönder en ruta och hoppade in, sprang med skiten till hans rum (han bodde som i ett mindre hus på gården) och gjorde så några gånger.
Inget larm gick på, han blev inte tagen heller.
Snubben sålde även korten till folk på skolan.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Han eller "dom" tog sönder en ruta och hoppade in, sprang med skiten till hans rum (han bodde som i ett mindre hus på gården) och gjorde så några gånger.
Inget larm gick på, han blev inte tagen heller.
Snubben sålde även korten till folk på skolan.

Helt sjukt!