Steelseries lanserar nya tillbehör

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Specialfunktioner är långt från allt! En bra känsla i tangenterna kan vara värt mycket för vissa, och där ligger knappast de flesta billigare tangentbord i topp...

Säkerligen, men att känslan på detta tangentbord skulle vara värt 750 kr extra, jämfört med mitt tangentbord, det tror jag inte en sekund på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Min bräda är för närvarande det äldre 7G.
Jag är väldigt nöjd då jag gillar känslan i knapparna samt att brädan registrerar alla knapptryckningar, vilket kanske är av större vikt vid spel än normalt användande. Priset kan tyckas en smula högt men då jag innan körde på brädor för 300-500 kronor som jag slet ut på ett par månader så har jag redan tjänat in den högre kostnaden.
Bäst av allt med tanke på byggkvalitén är att jag slipper ställa om mig varje gång jag måste byta tangentbord. Jag finner det mer irriterande än att behöva gå till affären och införskaffa en ny bräda.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

dessa produkter kan beskrivas med en mening "Keep it old school"

steel series luktar cs, men j*vlar va sköna tangentbord de har!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Dumheter, t-bord från logitech och razer är superbra, så låtsas inte som om du kan mer än någon annan. De flesta tycker att 950 är alldeles för mycket för ett tangentbord som erbjuder MINDRE än vad mitt 200 kr logitech t-bord erbjuder.

Jamen då får man gratulera då du har ett 200 kronors logitech med mekaniska cherry switchar eller? Skulle inte tro att du vet vad babblar om!

Logitechs o razers spel t-bord är vanliga svampiga membram t-bord med en massa "tuffa" saker som bakrundsbelysning (oooh) o en hög med makro tangenter.Mekaniska t-bord som det här spelar i en helt annan liga med respons,kvalitet o skrivkänsla som du bara kan drömma om med ett membran t-bord.

Och som med allt annat så kostar kvalitet. 950 spänn är faktiskt riktigt humant med tanke på att ett g15 eller Lyctosa ligger i ungefär samma prisklass o det här steelseries t-bordet är så mycket bättre!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Min bräda är för närvarande det äldre 7G.
Jag är väldigt nöjd då jag gillar känslan i knapparna samt att brädan registrerar alla knapptryckningar, vilket kanske är av större vikt vid spel än normalt användande. Priset kan tyckas en smula högt men då jag innan körde på brädor för 300-500 kronor som jag slet ut på ett par månader så har jag redan tjänat in den högre kostnaden.
Bäst av allt med tanke på byggkvalitén är att jag slipper ställa om mig varje gång jag måste byta tangentbord. Jag finner det mer irriterande än att behöva gå till affären och införskaffa en ny bräda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
Jamen då får man gratulera då du har ett 200 kronors logitech med mekaniska cherry switchar eller? Skulle inte tro att du vet vad babblar om!

Logitechs o razers spel t-bord är vanliga svampiga membram t-bord med en massa "tuffa" saker som bakrundsbelysning (oooh) o en hög med makro tangenter.Mekaniska t-bord som det här spelar i en helt annan liga med respons,kvalitet o skrivkänsla som du bara kan drömma om med ett membran t-bord.

Och som med allt annat så kostar kvalitet. 950 spänn är faktiskt riktigt humant med tanke på att ett g15 eller Lyctosa ligger i ungefär samma prisklass o det här steelseries t-bordet är så mycket bättre!

Håller med helt och hållet.

Gemensamt för alla kommentarer i denna tråden är att alla som whinar på priset och inte kan se användningsområden för ett dyrare tangentbord är att de aldrig haft ett.

Alla som har ett och de som tex tEan som dessutom är insatta i tekniken och kvaliteteten bakom är överens om att det är värt penagrna.

Det är som med allt annat, man får vad man betalar för. Jag har tex en skruvdragare på Jobbet som kostar 4k för vi behöver den där. Hemma har jag en från clasolsson för 300kr för den räcker för att dra i 3 skruv någon gång i bland.

Det är samma sak skall man försöka spela eller jobba på en någorlunda seriös nivå skall man ju inte behöva begränsas av att man jobbar med budget verktyg med lägre kvalitet och prestanda.

Jag menar när såg ni Zlatan spela i ett par sokiplast senast?

Angående headsetet så är det ett givet köp för mig, det börjar bli dags att pensionera mitt 5hv2. Det har tjänat mig utmärkt i många år nu. Jag köpte det precis någon vecka efter release så nu börjar det bli dags för en uppgradering. Man får vad man betalar för

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Får hoppas att headsetet är BETYDLIGT bättre än 5hv2... för det var det sämsta skräp jag haft på mitt huvud:P