Permalänk
Medlem

BFBC2 Veteran

Tjenare!

Jag har precis blivit rank 13 på BFBC2 och när man uppnår den ranken så får man en uppgradering med tyngre kulor, vilket resulterar i att alla vapen gör mer damage och har längre range.

Men, man måste vara en "Battlefield Veteran" för att få använda denna uppgradering. Min fråga är då: Hur hur blir jag en "Battlefield Vetaran"?

Jag har nog med spel för att bli en veteran, men när jag går in på http://veteran.battlefield.com/ och loggar in på mitt BFBC2 konto så har jag inte ens BC2 upplåst, när jag försöker lägga till min BF2142 soldat så står det fel användarnamn/lösen, vilket jag vet att det inte är i och med att jag kan logga in på andra ställen med den.

Så hur blir jag en Battlefield Vetaran? Är tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

jag tror de har problem med veteran sidan jag hade rank 5 veteran förut men nu har jag rank 0.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Aha okej. Bara o vänta då. Tack.

Permalänk
Medlem

Har testat sidan i flera dagar, fel lösen/användarnamn på bf2142 och ingen möjlighet att fylla i BC2 :S

Permalänk
Medlem

What? Måste man ha lirat andra BF spel för att få nå max rank? Dålig stil. Heroes lär inte funka.

Permalänk
Medlem

Nej du måste inte spelat de föregående för att gå upp i rank, men vissa unlock är låsta till veteraner. Har haft alla spelen på pc sidan men kan inte regga alla, ska bli fixat men som allt annnat strular etta osså

Permalänk

Jag har BF2 Deluxe Edition, BF2142, räknas jag som veteran?

Får mitt ex på måndag :s

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem

minst 2 äldre spel måste reggas för vissa veteran unlocks, om ni inte äger spelen ladda ner demo på dem och spela en runda där på ett konto(PC/PS3/XBOX)

kolla in på
http://veteran.battlefield.com/

Permalänk
Medlem

WTF. Nu helt plötsligt kan jag använda den. Satan va konstigt. Innan stod det att man var tvungen att vara veteran men inte längre. Sjukt konstigt alltså. Ber till kristus att det inte går tillbaka nu. Någon som har nån aning om vad fan det är som händer med detta spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aksell08
WTF. Nu helt plötsligt kan jag använda den. Satan va konstigt. Innan stod det att man var tvungen att vara veteran men inte längre. Sjukt konstigt alltså. Ber till kristus att det inte går tillbaka nu. Någon som har nån aning om vad fan det är som händer med detta spel?

Det kallas "barnsjukdomar".. Dom har problem med hög belastning mm.. Om nån vecka eller så ska du se att ordningen är återställd.

Permalänk
Medlem

vad är meningen med denna sidan?

http://veteran.battlefield.com/

Visa signatur

Burn IF performance

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunken1
vad är meningen med denna sidan?

http://veteran.battlefield.com/

Ska det vara så *** svårt att läsa i en av alla de 10 000 tals trådar angående BC2 alternativt Googla?

Edit: Förlåt men jag blir bara så jäklans irriterad då detta är den 711 gången någon frågar.

Permalänk

Det enda veteran rank (och då behöver du veteran rank 1) gör är att ge en tillgång till M1 Garand, övriga ställen där det står att man behöver veteran rank är buggade, precis som att vilken rank man behöver för att låsa upp nåt är små buggad också.

Veteran rank 1 når du genom att regga två spel, battlefield heroes som är gratis (får du genom att låga in med ditt ea-konto på heroes och skapa en soldat), sen så när de fått mer ordning på veteran sidan så borde BFBC2 ge "sista" spelet för att nå rank 1.

Annars så ska BF2-demot och BF2142-demot också ge veteran points.

Men veteran-funktionen och unlocks är nere nu, eller ja de har varit det sen dagen efter den amerikanska releasen på ett ungefär.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zerorepent
Det enda veteran rank (och då behöver du veteran rank 1) gör är att ge en tillgång till M1 Garand, övriga ställen där det står att man behöver veteran rank är buggade, precis som att vilken rank man behöver för att låsa upp nåt är små buggad också.

Veteran rank 1 når du genom att regga två spel, battlefield heroes som är gratis (får du genom att låga in med ditt ea-konto på heroes och skapa en soldat), sen så när de fått mer ordning på veteran sidan så borde BFBC2 ge "sista" spelet för att nå rank 1.

Annars så ska BF2-demot och BF2142-demot också ge veteran points.

Men veteran-funktionen och unlocks är nere nu, eller ja de har varit det sen dagen efter den amerikanska releasen på ett ungefär.

Ah okej. Då fick man det bekräftat. Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Har testat sidan i flera dagar, fel lösen/användarnamn på bf2142 och ingen möjlighet att fylla i BC2 :S

BF1943 ska registreras via ett automatiskt system men som verkar ha blivit oerhört försenat. Är nog sannolikt att BC2 kommer köra med samma system, spelet reggas när man har gått in och spelet från sitt EA-konto.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Har BF2 och BF2142, samt BFH. Heroes och BF2 syns, resten är grått men det står jag bara har Veteran Rank 1.

BF2142 minns jag inte lösen till

Men iallafall, jag spelade med andra användarnamn i de tidigare spelen än det jag ska ha nu. Är det kopplat till användarnamn eller ens konto hos EA? Vill gärna låsa upp lite fina grejer.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D