Nvidia drar tillbaka drivrutin Geforce 196.75

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelgbg
Runt julas iom att nividia släppte nya drivisar så var det väldigt många geforce kort i 8xxx serien som dog av överhettning pga av att fläkten ställdes ner. läste massor om det på nätet och tipsade swec men verkade inte som dom snappade upp det. (aldrig köra nyaste drivisar)

hm? kanske därför mitt 8800gts dog i början av januari
trist om sådan var fallet...

Permalänk
Moderator
Testpilot

Fail...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Meh, precis när det fått igång mitt SLI i W7 så är det annat problem med just den drivrutinen. D:

Har dock inte märkt några krascher, så tror att jag med tur klarat mig undan detta. Ska kolla temperaturerna nästa gång jag lirar BC2.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 920 @ 2.66GHz | Mobo: Gigabyte EX58 UD5 | RAM: 6GB Corsair Dominator-GT 1600MHz CL7 | GPU: HD6950 | HDD: 640GB Caviar Black och 750GB Caviar Green | Chassi: Antec Twelve Hundred

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggy-Poggy
jag bryter snart ihop, mitt 8800gtx har gått sönder 3 gånger o så har jag skickat det till asus o fått det lagat, det har fungerat 1-2 veckor mellan gångerna men denna gången så har de fungerat i 2 månader o tro fan att de går sönder nu igen pga av denna drivrutinen

Tycker grymt synd om dig.
8 gtxen är annars enligt mig en riktigt robust långkörare som klarar det mesta.
Klockar du mycket?

Visa signatur

HP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Summoning
Tycker grymt synd om dig.
8 gtxen är annars enligt mig en riktigt robust långkörare som klarar det mesta.
Klockar du mycket?

nej, har aldrig klockat det, bara klockat processorn. Fungerade fint i nästan 2 år innan de gick sönder första gången, sen har de bara gått skyttetrafik mellan mig o asus, har lagt snart 1000kr i fraktkostnader, tror de blir o köpa nytt denna gången, tar ju 6 veckor för dem varje gång man skickar in det.

Visa signatur

E6750, p5k, 8800gtx, 2gb 6400 corsair dominator, antec case precformance 182p, 500+200 HD.

Permalänk
Hedersmedlem

Av alla grafikkort jag haft (3Dfx, nVidia, Matrox, ATi samt lite annat blandat) är 8800GTX det enda som gått sönder faktiskt. Det går ju dock extremt varmt. Jag var tvungen att montera en extra specialfläkt i mitt Silverstone TJ09 för att hålla nere tempen på rimliga nivåer.

När jag bytte till ett HD4890 som på papperet ska ha rätt lika strömförbrukning så behövdes inte den fläkten längre och det är ändå svalare än 8800GTX någonsin var.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggy-Poggy
nej, har aldrig klockat det, bara klockat processorn. Fungerade fint i nästan 2 år innan de gick sönder första gången, sen har de bara gått skyttetrafik mellan mig o asus, har lagt snart 1000kr i fraktkostnader, tror de blir o köpa nytt denna gången, tar ju 6 veckor för dem varje gång man skickar in det.

Du måste prova att baka det innan du slänger det (om/när du gör det)!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Fasst det var ju inte direkt isolerat till lanseringen. Och även om man inte bytte till vista har man nog hittat en bra stor sten att gömma sig under för att ha missat det hela totalt.

Jo antagligen har jag nog legat under en sten. Jag väntade nog ungefär 1½ år innan jag bytte till Vista. Jag lärde mig av misstaget jag gjorde förra gången, att byta till XP när det kom och minns att i princip inga spel och program fungerade.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Jag och en polare lanade nu i helgen, och hans grafikkort (9800GT) dog p.g.a. den nya drivrutinen.

Permalänk
Medlem

Mitt 8800GTX är sten dött efter denna drivisen, Tack Nvidia

Edit: Hmm det var inte Drivisen som Dödade mitt kort bara en jäkla tillfällighet att det kom samtidigt. Jag använder inte stock klyaren utan för snart 3 år sen skruvade jag av kåpan och satte dit en 80mm fläkt.

Det var väl helt enkelt bara dags att byta kort helt enkelt.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Du måste prova att baka det innan du slänger det (om/när du gör det)!

haha, fattade inte va du menade, läste på lite o nu är de nybakat och har fungerat i en timme utan problem, är fortfarande skeptisk, de är så sjukt, får väll återkomma när jag testkört några dagar iaf, tack för tippset

Visa signatur

E6750, p5k, 8800gtx, 2gb 6400 corsair dominator, antec case precformance 182p, 500+200 HD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggy-Poggy
haha, fattade inte va du menade, läste på lite o nu är de nybakat och har fungerat i en timme utan problem, är fortfarande skeptisk, de är så sjukt, får väll återkomma när jag testkört några dagar iaf, tack för tippset

Är det gjort på rätt sett så borde det hålla ett tag, körde med värmepistol på mitt Xbox 360 och den har hållt i en månad än så länge

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Medlem

NVIDIA Customer Support for 196.75 Drivers

Citat:

We are sorry to hear that you have experienced problems with 196.75 drivers. Please provide a report of your issue along with your email address and we will get back to you as soon as possible.

Note: This feedback page is only for those reporting fan speed issues with 196.75. All other driver feedback should be provided here.

https://surveys.nvidia.com/index.jsp?pi=4b9f747cd4a7a5ed61b37...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"