Video: Asrock på Cebit 2010

Permalänk
Melding Plague

Video: Asrock på Cebit 2010

Asrock visade upp sina senaste skapelser av moderkort, bärbara datorer samt en intressant mediaspelare. Vi fick också chansen att kvickt ta en titt på ett system körandes en sexkärnig Intel Gulftown-processor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen nån som är säker på sin sak och vet allt om produkterna. Snackade lite väl snabbt dock.

Permalänk
Medlem

Bara jag som är blind.. fanns den 6 kärniga med på videon

Permalänk
Avstängd

Jävla noob kameraman!! Fattar han inte att vi också vill se produkterna som dom pratar om eller? Bildskärmen såg man bara ena kanten av skärmen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Äntligen nån som är säker på sin sak och vet allt om produkterna. Snackade lite väl snabbt dock.

+1!

Permalänk
Medlem

hysteriskt snabbt han pratad, blev nästan lite jobbigt att hänga med om va han sa.

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Ni som inte har testat googles transkriberingsfunktion har många skratt att se fram emot.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
Ni som inte har testat googles transkriberingsfunktion har många skratt att se fram emot.

HHAHAH det där var dagens skratt

"this year I don't think is the future"

CPU = "Steve you" haha

Permalänk

jag blir fan förbannad på amd och intel! på intel för att dom lurar på folk sina urusla integrerade graffen och amd för att dom inte bara tar sin sempron, klockar ned den till 2 ghz och slänger ihop den med 5200 grafikkort på en itx bräda! varför??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
jag blir fan förbannad på amd och intel! på intel för att dom lurar på folk sina urusla integrerade graffen och amd för att dom inte bara tar sin sempron, klockar ned den till 2 ghz och slänger ihop den med 5200 grafikkort på en itx bräda! varför??

Jag sitter på en Sempron just nu (LE-1200 visserligen gammal men ändå) och jag lovar dig att det är inget du vill göra annat än att surfa med. Klarar med nöd och näppe av videosen i 720p tillsammans med ett 4850 :S

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
Ni som inte har testat googles transkriberingsfunktion har många skratt att se fram emot.

Hahaha Det var super roligt

Permalänk
Medlem

Kolla in när skärmen på M25 laptop'n filmas: "This copy of Windows is not genuine"
Stabilt att visa upp sin dator utan att ha licensen i ordning på en så stor mässsa (säkert bara en miss när de förberedde datorn för mässan, men dock klantigt).

Visa signatur

Celeron 300A @ 450MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mayo
Kolla in när skärmen på M25 laptop'n filmas: "This copy of Windows is not genuine"
Stabilt att visa upp sin dator utan att ha licensen i ordning på en så stor mässsa (säkert bara en miss när de förberedde datorn för mässan, men dock klantigt).

haha snacka om tabbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mayo
Kolla in när skärmen på M25 laptop'n filmas: "This copy of Windows is not genuine"
Stabilt att visa upp sin dator utan att ha licensen i ordning på en så stor mässsa (säkert bara en miss när de förberedde datorn för mässan, men dock klantigt).

Det verkar ju vara Windows 7 betan`?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk

fort gick de men han kunde sin sak

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Väldigt svårt att höra vad han säger ibland. Men han kan verkligen det han berättar om. Förstår att det är svårt med engelska om man jämför mot japanskan och kinesiskan om han nu har det som moders mål.

Permalänk
Medlem

något som är väldigt roligt är att slå på google textning. HAHA:D

Permalänk
Medlem

Underbart! Asrock ska det vA! grymt nöjd med mina asrock moderbord. gav bort de, men dom funkar ännu har jag hört. Härligt.

Och kolla killen, champion presentatör..

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Asrock skakar om i leden lite, tror dom kan få en del av marknaden nu dock måste det komma SSD diskar för SATA3 å annat så man verkligen får användning för det.

Som sagt också en som visste vad han snackade om även om det gick lite för fort ibland då hände jag med på en genomgång.

Permalänk
Medlem

Sluta nicka hela tiden!

6:52 - This copy of Windows 7 is not genuine.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Bara jag som är blind.. fanns den 6 kärniga med på videon

Den 6kärniga var allt med, men den har HyperThreading vilket resulterar i att operativsystemet tror att den har 12 kärnor. 2 trådar (threads) på varje kärna. Man såg Aktivitetsfönsret som visade loaden på alla 12 threadsen.

Visa signatur

Primary: i7-4790k @ 4 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | MSI Z97 GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz LP | MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G | Samsung SSD PRO 850-Series 256GB | EVGA Supernova G2 850W
Equipment: BenQ XL2420T | Logitech Proteus Core G502 | QPAD QH-90 Pro | Steelseries QcK+ | Logitech Desktop USB Microphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
Ni som inte har testat googles transkriberingsfunktion har många skratt att se fram emot.

Jag brukar ha den på, men han pratade ju så jävla snabbt så jag behövde koncentrera mig på att lyssna

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

No problem!

Permalänk
Medlem

Lite ros också: Jag tyckte det var ett perfekt avslut med att båda två kollade in i kameran och log sådär avslutande. Jag gillar!

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem

Vare bara jag som uppfatta att han sa ASUS? vad har ni på asus att erbjuda? Eller hör jag fel hela tiden?!

0:10

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tozzi
Vare bara jag som uppfatta att han sa ASUS? vad har ni på asus att erbjuda? Eller hör jag fel hela tiden?!

0:10

Jag tänkte också på det första gången jag kollade, så var tvungen att lyssna igen. Visst säger han ASUS alltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjobban112
Jag tänkte också på det första gången jag kollade, så var tvungen att lyssna igen. Visst säger han ASUS alltid.

kanske därför han svarar: "I will show you later"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
jag blir fan förbannad på amd och intel! på intel för att dom lurar på folk sina urusla integrerade graffen och amd för att dom inte bara tar sin sempron, klockar ned den till 2 ghz och slänger ihop den med 5200 grafikkort på en itx bräda! varför??

Mjoo, kasst att använda en gpu/cpu som har stöd för bitstreaming utav hd-ljud till en mediapc/nettop

representanterna börjar ta sig även om man får vara van vid kontakt med asiatisk support för att hänga med i alla chipset och nummerkombinationer

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Medlem

Trevlig video men det kan vara svårt att hinna med att få fram all information på en begränsad tid.

Ja, ASRock vågar ibland skaka om i leden och bryta ny mark t.ex. klassikern "939Dual-SATA2" moderkortet som bl.a. kunde användas med AGP och PCI-E grafikkort och hade även plats för ett AM2 insticksmodul som såldes till ett lågt pris i handeln för konsumenterna och det levererade god prestanda för pengen.

Det är ibland sådana "innovatörer" som vågar bryta nya marker som ofta, dock inte alltid, även driver på utvecklingen till det bättre med nya produkter (ibland är de bra och ibland är de dåliga) för konsumenterna (med även miljötänkande i produktionen) av i det här fallet datorelektroniken.

/Saint25

Permalänk
Medlem

lol bra start "what news are from asus?"...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler