Firefox körs redan. Kan inte starta.

Permalänk
Avstängd

Firefox körs redan. Kan inte starta.

Sedan en tid tillbaka så går det ganska ofta inte att starta om firefox kort efter att man har avslutat det.

Jag är tvungen att starta aktivitets hanteraren och avsluta firefox manuellt innan det går att starta det igen.

Detta problem fanns inte från början.

Har provat att ominstallera firefox. Problemet har nu varit under flera versioner.

Det står inte att det är ngn konflikt utan enbart att processen alla redan körs. Som om firefox inte avslutas korrekt.

Använder vista 32 bit.

Någon som vet vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

Har själv råkat ut för detta, och det har kunnat lokalisera detta till Flash som hänger sig då jag går in på vissa sidor och sen ligger och suger i bakgrunden och jag måste manuellt stänga av firefox alt vänta ett par sekunder innan jag försöker!!

Så se till att du uppgraderar flashspelaren istället för FF, då det är Flash som är boven i dramat

Permalänk
Avstängd

Tackar för hjälpen, skall genast prova detta.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem förut, och då var det pluginnet "Ghostery" som var boven.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Jag hade samma problem. CTRL/ALT/DEL fick användas för stänga av osynliga Firefox.
Slutgiltig lösning: Chrome.

Permalänk
Medlem

wilburt99:
Google Chrome = Spion program. Nej tack.
http://www.sweclockers.com/nyhet/8220-googles_webblasare_kan_...

Avinstallera Firefox.
Leta upp och ta bort mappar den kan lämnat kvar.
Installera Firefox.

Permalänk
Medlem

Här själv fått problem med Firefox där det käkar en jäkla massa minne och allt surfande blir grymt segt. Till slut dör firefox av sig självt. Är det fler som känner igen detta problemet?
För mig händer det nästan garanterat om jag har flera facebookfönster öppna samtidigt och klickar en jäkla massa i nåt fönster. Varför jag gör det? Spelar Maffia wars och attackerar folk. Men iaf då slutar det nästan alltid med att Firefox snabbt är uppe i 500Mb RAM utnyttjande och även mer. 7-900Mb är inte ovanligt.
Jag har iaf uteslutit att det skulle bero på min dator eftersom jag får samma problem på både jobbets laptop och hemmadatorn. Jag fick det även på min gamla hemmadator innan ajg uppgraderade lite i höstas.

/le Fant

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
wilburt99:
Google Chrome = Spion program. Nej tack.
http://www.sweclockers.com/nyhet/8220-googles_webblasare_kan_...

Avinstallera Firefox.
Leta upp och ta bort mappar den kan lämnat kvar.
Installera Firefox.

Ja men herregud. Vilken dimension kommer du ifrån? Det där fick de ändra och dra tillbaka illa kvickt. Läs gärna igenom chromes eula själv om du inte tror mig. Wake up from the past ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Söderbäck:
Det skulle kräva att jag litar på vad google skriver där.
Hellre en artikel/test som bekräftar.

Kan jag lita på dig Söderbäck

Permalänk

Underbart! har stört mig som fan på detta så att jag har gått tillbaka till explorer! men ska hem och prova allt idag! tack

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Söderbäck:
Det skulle kräva att jag litar på vad google skriver där.
Hellre en artikel/test som bekräftar.

Kan jag lita på dig Söderbäck

Ja du. Rimligt antagande angående tilliten faktiskt.
Men här kommer lite verifiering. Dagen efter att artikeln du refererar till släpptes så hade sweclockers en ny artikel om ämnet.

http://www.sweclockers.com/nyhet/8225-googles_anvandaravtal_e...

Visst är det kontroversiellt, och jag avstod också ett tag från webbläsaren efter detta, men efter ett tag visade det sig i medierna att det verkade vara en uppriktig miss.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag får väl lita på dig. Du är den första som berätta så här. De andra hänvisade till olika tillägg till Chrome som blockerade och sa inte ett ord om att Google ändrat sig.

I internet explorer kan man åtminstone stänga en liknande ringa hem funktionen. Jag bestämde mig också tidigt att undvika deras efter att ha läst säkerhets test där det här nämndes de 2 webbläsarna.

Permalänk
Medlem

Jag kan tillägga att min dator lägger sig på konstant 25% processoraktivitet när man stänger av firefox (som då inte stänger av sig utan ligger osynligt i bakgrunden å dummar sig...)

Kör Windows 7 64bit

Samma version av Firefox gör inte så här i Windows XP som jag har installerat på en annan hårddisk....

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Avstängd

Tydligen så är det inget ovanligt problem att firefox ligger i bakgrunden o kör trots att det inte syns eller går att använda. Trodde att vid senaste uppdateringen att problemet skulle vara åtgärdat men det tycks det inte vara.

Frångick explorer på grund utav att det kraschade stup i kvarten. Detta var nog närmare 2 år sedan. Firefox fungerade utmärkt åtminstone första året. Inga krascher o var snabbt och bra. Tycker dock att det förutom svårigheten med att det inte alltid stängs av dessutom har blivit långsamt och segt jämfört med internet explorer.

Så nu kan man säga rollerna har blivit ombytta faktiskt. Får nog köra internet explorer ett tag nu, såvida det inte finns någon annan ypperlig webläsare.

Permalänk
Hedersmedlem

jag har inte problemet med att firefox ligger kvar i bakgrunden i mitt W7-64bit.
Däremot har jag samma meck med att inte kunna starta om firefox direkt. Fast, detta är ett ganska litet problem så jag bryr mig inte så mycket om just detta.

Kan rekommendera Opera för bingobelle. Snabbt och smidigt. Orkar man med en ny webbläsare i två veckor så byter folk sällan bort just Opera efter att ha gått över.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Då skall jag prova opera. Tackar för tipset.

Permalänk

Håller med om att Opera e grym! Men hade lite problem med vissa sidor när jag körde 10.50 så fick gå tillbaka till Chrome tills det funkar igen...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro