Facebook och alla dessa "become a fan to see x", varför?

Permalänk

Facebook och alla dessa "become a fan to see x", varför?

Jag tvivlar på att jag skulle vara ensam om att ha märkt den pågående trenden med fansidor där man måste bli en fläkt för att kunna se en bild.
Det har varit lite olika typ, "zomgz i is cantz believez thats gurl frum tranzformurs lookzed likes diz in highsk00l" osv.

Vad jag undrar här är varför?
Tjänar skaparen några pengar enbart på att folk klickar på att bli en fan eller genom att folk klickar på reklamlänkarna som jag kan anta att det dryper av när man väl klickat på skiten.
Handlar det om någon prestige? Att kunna lura störst antal människor?
Eller är det helt enkelt så att folk är uttråkade?

Nu har jag förvisso inte bemödat mig med att klicka bara för att se vad som händer men jag förutsätter att någon annan har gjort det

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Finns alltid nån som gjort det;).

Jag har dock inte gjort och vet inte vad ni snackar om, då jag aldrig klickar på reklamlänkar eller ens orkar bry mig om dem :).

Permalänk
Medlem

jag hatar facebook och alla dess "alla vi som [insert onödigt skit]"-grupper! Fan, går snart all out på någon närliggande facebookserver.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
jag hatar facebook och alla dess "alla vi som [insert onödigt skit]"-grupper! Fan, går snart all out på någon närliggande facebookserver.

Skönt att höra att man inte är ensam.

Lite för stora för att ett gäng datorer med loic skulle kunna göra något dock. :/

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Oj kan man tjäna in pengar på det med? Kanske ska starta en grupp.

Tror det är en kombination av prestige (antal fans), samt att de är uttråkade, som redan nämnts. Verkar ha blivit lite av en trend att gå med i någon värdelös grupp som man senare aldrig har något mer med att göra.

MEN, jag kan villigt erkänna att jag inte är bättre själv. Jag är faktiskt med i ett par grupper. Fast jag står fast vid att det är värdelöst, och mer eller mindre intetsägande för mig. Kvittar om jag är med i något öht.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag ska fan skriva en doktorsavhandling om trender på facebook.
har ni lagt märke till alla trender?

Ett tag så gjorde ALLA quizar, sen blev det bara tyst... Sen helt plötsligt dök det upp grupper som "Kan xxx få fler fans än yyy".. osv.
Allt är så otroligt förutsägbart på facebook, trender efter trender.

Visa signatur
Permalänk

Grymt störande är det. Likadant med alla "Invite all friends and X will work" eller "Vi som X Y Z".
Är själv med i en hel del grupper / sidor, men då är det band jag lyssnar på och liknande. Bra sätt att få veta det nyaste inom skivsläpp och konserter!

Men visst. 95% av alla grupper folk går med i undrar man hur fan de orkar eller om de själva tror på det gruppens beskrivning säger. (Gärna låst wall osv som pricken över i).
Tycker dock facebook kan vara lite kul i övrigt. Fått bättre kontakt med många kompisar sen jag skaffade det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Grymt störande är det. Likadant med alla "Invite all friends and X will work"

Det är dock lite kul att folk aldrig lär sig att de där är bluffar

Permalänk
Medlem

jo Facebook har bara blivit sämre och sämre då mer folk hittat dit.

använder knappt det längre, det jag använder det till är att hålla kontakt med gamla polare och inget annat. finns ju inget mer irriterande än att få gåvor från Farmvill - Vilken man givetvis inte spelar.

nä usch

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Avskyr alla jävla invites till farmville och liknande så dem skiter jag i men vissa grupper går man med i.. även om man inte är speciellt aktiva i dem

Permalänk
Medlem

Angående om Facebook så jag köpte den här:

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Angående om Facebook så jag köpte den här:

http://nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/prod...

Hm, nu blev jag köpsugen

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Hm, nu blev jag köpsugen

Jag med!

Permalänk
Medlem

Själv är jag med i grupperna "The most useless group on Facebook", "SATAN SATAN SATAN!" (borttagen nu när jag kollar ), "If 100'000 people join this group it will have 100'000 people", "Facebookgroup-group", "group", "fgsfds" och "save facebook, start a group".
För att.

Låt oss skapa några grupper vettja!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
jo Facebook har bara blivit sämre och sämre då mer folk hittat dit.

Bättre skulle jag vilja påstå, dom närmast sörjande kan man ha i telefonboken för dagligt tjötande.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

alla vi som hatar "alla vi som"-grupper.... oh yeah

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte facebook... Jag seriöst ofantligt många """vänner""" på facebook och 90% av dem har jag aldrig träffat IRL (eller online för den delen). Värt.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Angående om Facebook så jag köpte den här:

http://nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/prod...

Har själv den svarta, lite dåligt tryck kan man ju tycka men så kan det vara.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06