Var kan jag köpa en Ormskinnsjacka?

Permalänk
Medlem

Var kan jag köpa en Ormskinnsjacka?

Det är på det viset att jag ska på maskerad och hade tänkt klä ut mig till cowboy. Jag tror jag vet exakt vad jag ska ha på mig: Cowboyboots (obviously) på fötterna, jeans, cowboyhatt och en ormskinnsjacka. Problemet är att jag inte hittar någon affär som säljer sådana jackor. Hittar inget vettigt på Google.

Någon av er som har en ormskinnsjacka? Vart köpte ni den i så fall?

Jackan jag har i åtanke kan se ut på det här viset:

Kan man kanske gå till en skräddare och be honom sy en ormskinnsjacka? Fast det skulle väl kosta en förmögenhet å andra sidan.

//Jönas

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk

Re: Var kan jag köpa en Ormskinnsjacka?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas
Det är på det viset att jag ska på maskerad och hade tänkt klä ut mig till cowboy. Jag tror jag vet exakt vad jag ska ha på mig: Cowboyboots (obviously) på fötterna, jeans, cowboyhatt och en ormskinnsjacka. Problemet är att jag inte hittar någon affär som säljer sådana jackor. Hittar inget vettigt på Google.

Någon av er som har en ormskinnsjacka? Vart köpte ni den i så fall?

Jackan jag har i åtanke kan se ut på det här viset:

http://popcornandasoda.files.wordpress.com/2009/10/alg_zombie...

Kan man kanske gå till en skräddare och be honom sy en ormskinnsjacka? Fast det skulle väl kosta en förmögenhet å andra sidan.

//Jönas

Borde det inte vara billigare att köra på någon typ av cowboy-aktig skinnjacka? En ormskinnsjacka låter som att den bör kosta hur mycket som helst. Och en fake ser nog bara löjligt ut.
Men om du känner att du vill lägga pengar på det ska du självklart ha en ormskinnsjacka. Dock ingen aning om vart (om) du kan köpa en sådan. Tror ormskinn är vanligare på mindre accessoarer som t.ex. väskor, skor och bälten.

Permalänk

Inte för att grusa din förhoppningar men tror det kommer bli dyrt och svårt att få tag på. Som kyckling säger så använd väl ormskin för det mesta till små saker?
För övrigt så är Zombieland en bra film

Permalänk
Medlem

Jo om du ska komma billigt undan så skulle det vara en fake annars får du nog beställa från Staterna eller Asien där det är ganska ormtätt.

Permalänk
Medlem

en polare köpte en fake ormskinnsjacka på Myrorna för ca 100 år sedan. Mitt tips är att kolla på secondhand.
(Han pröjsade ca 34kronor för den)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en äkta ormskinnsjacka lär kosta galet mkt stålar. Så antingen får du nog köpa en fejk eller omvärdera valet. Jag skulle inte bli förvånad om en riktig landar på 30-40 tusen som ny.

Edit: å andra sidan kanske du har råd, det vet ju inte jag

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Ja en äkta kanske kan bli lite dyr, men jag tycker nästan att det är värt det. Men å andra sidan, hur är en fake? Är jackan gjord i "vanligt skinn" fast med ormskinn målat på? Det kan gå bra men det beror på hur fake den känns. Tanken är att jag kan ha den vardagligen efter maskeraden också, så helst av allt vill jag ju ha en äkta.

Dem affärer jag har frågat har kläder i ormskinn, men det är bara skor och små handväskor, aldrig en hel jacka gjord i materialet. Och frågar man om de vet någon annan affär som säljer jackor så hänvisar dem också till t.ex. utlandet eller seconhandbutiker. Så jag får väl helt enkelt leta och se om jag hittar nått fynd.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Har du hittat några cowboyboots då? Är själv lite sugen på ett par, men har inte hittat några bra som kostar rimligt med pengar!

Permalänk
Medlem

ebay?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

När fan ska du använda den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli
Har du hittat några cowboyboots då? Är själv lite sugen på ett par, men har inte hittat några bra som kostar rimligt med pengar!

Jajamen, jag har ett par som är farsans gamla och dem är skitsnygga, dock lite trånga. Jo ett par nya boots är ganska dyra. Man får nog räkna med 2000 spänn för ett par snygga i alla fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
När fan ska du använda den?

På maskeraden hade jag tänkt. Men det kommer nog hända att jag tar den när jag ska till polaren och jobbet också, det är främst därför jag vill ha en äkta. Och jag ska hitta en no matter what.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tack Jonatan för tipset. Har dock redan scannat igenom hela ebay, tradera och blocket. Som sagt så är det bara att vänta på det rätta tillfället.

Nu har jag blivit så uppspelt av att leta efter en ormskinnsjacka att jag inte blir nöjd förren jag hittar en bra. Jag vill bli lokalt känd som Jonas - Han med ormskinnsjackan!

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Annars gör du som min far. Åk till Amazonas och hoppas på att hitta en död anaconda. Flå den och ha med skinnet hem! Sen är det bara att gå till en skräddare med skinnet så fixar dem det förmodligen ganska snabbt.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Annars gör du som min far. Åk till Amazonas och hoppas på att hitta en död anaconda. Flå den och ha med skinnet hem! Sen är det bara att gå till en skräddare med skinnet så fixar dem det förmodligen ganska snabbt.

Det låter smidigast, jag röstar för en resa till Amazonas!

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06