Permalänk
Medlem

installationen av Win 7 hängde sig

Köpte en ny laptop (toshiba L505) för några dagar sen. Jag startar upp för att konfigurera det förinstallerade Win 7 (64bit) och konfigen drar igång men sen hänger datorn sig i en svart DOS-skärm. Inte mer att göra än att använda den gamla hederliga strömbrytaren för att stänga av. Försöker starta om apparaten, med betoning på försöker för den startar inte om mer än några sekunder innan den stänger av sig själv igen. Motvilligt försöker jag då starta med recovery skivorna som medföljde, motvilligt eftersom de innehåller 32 bitars version av Win 7 och installerar jag detta har jag ju ingen back-up på 64 bitars versionen och det är ju den jag vill ha. Men det är samma sak även när jag försöker starta med dessa, datorn brummar igång några sekunder för att sedan självdö ett ögonblick senare. Nu står jag handfallen, får man åtminstone igång den kan man ju alltid tråckla sig vidare på nåt vänster men med en ny dator som inte ens går igång lite grann övergår det min kompetens att lösa eländet.

Någon därute som kan bistå?

Permalänk

Kontakta stället där du köpte skiten...
Det är det absolut bästa du kan göra eftersom det kan vara komponent-fel och det går på garantin så det är ingen idé att börja mecka för mycket.