Nya turer kring falska Core i7-processorer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Skulle inte förvåna mig om "kylaren" presterar bättre än intels egna.

+Femtioelva miljoner, eller?

Fast AMD kylaren jag fick till min thunderbird höll inte den heller...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Hoppas att Newegg inte går alltför mycket back på detta.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Dom fattar väl själva att dom skulle åka fast? Varför göra så sig så stort besvär med att göra kopior? Skulle säkert räckt med lite sten i lådorna för att öka vikten.

Givetvis är det inte företaget utan det är någon jävel någonstans på
vägen har bytt ut de riktiga mot kopio (alltå hela partiet på en gång).

Kan ha skett under någon transport eller förvaring.

Nu är det ju rätt svårt att veta av vem eller var till skillnad från det fall
dom har stulits.

Det kan lika gärna ha varit någon anställd på Intel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
HAHA va iskallt!
ser de framför mig, 10st pårökta tomtenissar som sitter i en liten grotta och skrattar ihjäl sig när dom ser dethär på nyheterna, samtidigt som dom sitter och gjuter falska GTX480

I lol'd

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Säkerligen blev underleverantören i sitt led också blåsta, kanske en insiderkupp där anställda bytte ut riktiga lådor mot dessa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sånt här ska man som konsument inte behöva råka ut för...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maho
Sånt här ska man som konsument inte behöva råka ut för...

Kanske därför de ersätter kunderna med äkta vara?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexandar
Givetvis är det inte företaget utan det är någon jävel någonstans på
vägen har bytt ut de riktiga mot kopio (alltå hela partiet på en gång).

Kan ha skett under någon transport eller förvaring.

Nu är det ju rätt svårt att veta av vem eller var till skillnad från det fall
dom har stulits.

Det kan lika gärna ha varit någon anställd på Intel.

Uttalandet från IPEX motsäger lite din teori:
"Initial information we received from our supplier, IPEX, stated that they had mistakenly shipped us "demo units."
Ska jag spekulera lite utifrån det jag hittils vet så finner jag det mer troligt att IPEX verkligen är dess ursprung men att man i stället för att distribuera skiten på eBay så hamnade det hos Newegg. Men det är bara min teori...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Tycker det är en bra nyhet ur konsumentens syn. Det finns massvis med piratkopior på alla möjliga saker. Allt från PSP, mobilladdare, DVD-spelare med mera så varför inte datorprylar? Det är en sjukt stor marknad med massvis av pengar att tjäna.

Tror tyvärr det här kommer bli vanligare i framtiden och kopiorna kommer bli ännu mer identiska originalet.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Tänk om det INTE hade varit Newegg utan istället ngt litet nystartat företag utan trogna kunder och gott renomé som råkar ut för detta...tack och godnatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
http://www.youtube.com/watch?v=54tDqM5-6RU

haha!

Roligast är att han satte dit den på mobo och brände den

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
Tycker det är en bra nyhet ur konsumentens syn. Det finns massvis med piratkopior på alla möjliga saker. Allt från PSP, mobilladdare, DVD-spelare med mera så varför inte datorprylar? Det är en sjukt stor marknad med massvis av pengar att tjäna.

Tror tyvärr det här kommer bli vanligare i framtiden och kopiorna kommer bli ännu mer identiska originalet.

Det är en plast bit och en metal bit som är formade som original delarna.
Det är inte som en falsk Rolex som faktiskt går att använda du vet.

Sen får ni inte glömma att all publicitet är bra publicitet

Permalänk
Medlem

Bara för att en Core i7 inte kommer från Intel så behöver inte det betyda att den är sämre. Jag tycker det är kul att nya företag som IPEX försöker slå sig in på processormarknaden.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

haha jävla chineser! säkert från dom dessa sketna skit kopior kom från

china har den största piratkopieringen av all slags sort produkter i värden från falska klädd märken till mobiler till mat produkter ända till ja helt sjukt och helt sant Falska mediciner från alvedon till P-piller diabetes insulin ect allt du kan tänka dig inom medicin,

detta är ett stort problem inom europa de senaste åren fast som har tystats ner reällt,

det sjukaste är att dessa mediciner är inte kassa kopior men sjukt bra kopior med förfalskade kopierings skydd som tillomed har kommit in till tex apotek i london och stora sjukhus i tyskland och i andra länder tex afrikas fattiga länder är 90% - 95% av alla mediciner falska garanterat och detta vet dom men har för dåliga resurser att fixa och att det är svårt att uptäcka föran det är för sent
och dessa falska mediciner ger inte bara biverkningar men kan och har dödat folk samt get missbildningar

och vart jag vill komma med allt detta är att här har ni ett litet bevis på hur stort detta problem börjar bli och dessa jävla kännar miljarder på alla slags falska produkter dom har inte små jävla lant hus och gör detta i men stora jävla fabriker som dom senare mutar staten med vinsten från vad dom än kopierar

tror ni mig ej så gick det en dokumentär på 5an runt februari om detta eller googla om det

Visa signatur

Amd Phenom x4 965 black edition 3.4ghz, Asus Crosshair III Formula, 8g ddr3 1333mhz , 850watt Corsair modular, Asus 480GTX , Creative Fatality Xfi Edition, 2x 250gb hdd, Win7 64bit , Samsung Syncmaster p2350 23tum Full hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EliteOC
*språkligt ett rent förkastligt inlägg*

Har du råkat få i dig några piller med förfalskat kopieringsskydd så förstår jag att du skriver som du gör, annars tror jag vi har alvarligare problem än piratkopiering...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net