Razer satsar på Mac-gamers

Permalänk
Melding Plague

Razer satsar på Mac-gamers

Gamingexperterna på Razer lovar att göra hela sortimentet kompatibelt med Apples Mac-datorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag är ingen Mac-människa men måste säga att detta är mycket trevligt. Ett steg närmare att bra spel börjar komma till Linux (långsynt).

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Ushh orka mata Macägarna med tillbehör, dom gillar bara vita designade saker.

Permalänk
Medlem

Hur fan kontrar man på föregående inlägg?

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk

Haha, den kommentaren kommer nog få några att surna till

Permalänk
Medlem

Kul att det kommer nu när jag fick avstå från mamban och köpte en imperator...
Aja, den är fortfarande den bästa musen jag haft och jag behöver egentligen inte ha trådlöst

Bra att de tar initiativet!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Ushh orka mata Macägarna med tillbehör, dom gillar bara vita designade saker.

Haha, då får väl Razer se till att få fram en spelorienterad vitglansig mus med en massa vittonade ljusdioder.

Om inte Apple gör en egen spelmus - med en knapp. (Ja, jag lever i 90-talet där Apple flaggade med en knapp).

Permalänk
Medlem

soft

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

De kan väl se till att få sin hårdvara att fungera på PC ihop med vettiga drivrutiner till att börja med.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Haha, då får väl Razer se till att få fram en spelorienterad vitglansig mus med en massa vittonade ljusdioder.

Om inte Apple gör en egen spelmus - med en knapp. (Ja, jag lever i 90-talet där Apple flaggade med en knapp).

Jag hade inte alls haft något i mot om razer gjorde en mac inspirerad gaming mus, Tycker det är ganska svårt att hitta en bra mus som inte lyser upp hela rummet. Sitter dock på en Steel series ikari nu som jag är jävligt nöjd med men du kunde gärna få vara lite snyggare

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Kan man inte bara koppla in vilken USB mus som helst redan? Kanske inte all programvara funkar men allvarligt talat. Hur ofta används den egentligen? Typ aldrig

Permalänk
Medlem
Citat:

I'm very proud to say that at Razer, we are committed to supporting [...] Mac gamers

lmao

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HarmlessWarrior
Kan man inte bara koppla in vilken USB mus som helst redan? Kanske inte all programvara funkar men allvarligt talat. Hur ofta används den egentligen? Typ aldrig

Med tanke på hur hemsk musacceleration osx har skulle bra programvara behövas för gamingmöss där åtminstone.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Med tanke på hur hemsk musacceleration osx har skulle bra programvara behövas för gamingmöss där åtminstone.

Problem som ingen massa bryr sig om addresseras inte och blir aldrig lösta. Enda sättet att man ska kunna reglera mousacceleration är att gamers kommer till plattformen.

Utmärkt drag av Razer!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Är jag inte helt ute och cyklar så hade väl Macintosh den första musen till en dator?

Ser dock inte varför dom ska lägga massa pengar så alla deras möss funkar med Mac. Inte många som hardcore gamear på en Mac direkt, bara några spel här och där. Bra med stor kompatibilitet dock. Om man har nån gammal (ny) mus liggandes och köper en mac, så funkar dom ihop.

edit, lite annorlunda var det

Apple Inc. is responsible for the mouse interface standard used by today's computers. Apple did not invent the mouse, but just like Apple's popularization of the graphical operating system, the company made the mouse a fundamental part of the personal computer. The Apple mouse has been evolving since the early days of Lisa and Apple II.

Permalänk

Tror de har gjort ett rätt strategiskt drag med detta, de möss som följer med appledatorer idag är under all värdighet. Med personlig statistik tror jag att musen är det de flesta appleanvändare kritiserar hos sina appleprodukter. De är oerhört oergonomiska och hittar aldrig någon plats i handen, sen så är sensorn riktigt usel också. Jag kör hellre på en deltacomus än något från apple. Deras nya Magic Mouse har fått ett litet luft i utseende och funktioner, men ergonomiskt sett är den fortfarande ett lågvattenmärke. Även appleanvändare vill ha vettiga möss och även om de kanske inte vill ha en gamermus med lysdioder så är det ett steg i rätt riktning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Haha, då får väl Razer se till att få fram en spelorienterad vitglansig mus med en massa vittonade ljusdioder.

Om inte Apple gör en egen spelmus - med en knapp. (Ja, jag lever i 90-talet där Apple flaggade med en knapp).

Det är inget nytt Denna mus har funnits i några år.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv

Ska bli intressant att se hur deras mac-tangentbord blir. De nuvarande från Apple är ju nästan perfekta ju!

Permalänk
Medlem

Bästa spelmusen för Mac

De bästa spelmössen i mac perspektiv ifall man räknar in både design och prestanda är nog någon utav dessa, jag gissar på den förstnämnda.

SteelSeries Ikari White (Laser)

Razer Deathadder Mac (Optisk)

mvh,
GnomeN.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GnomeN
De bästa spelmössen i mac perspektiv ifall man räknar in både design och prestanda är nog någon utav dessa, jag gissar på den förstnämnda.

SteelSeries Ikari White (Laser)

Razer Deathadder Mac (Optisk)

mvh,
GnomeN.

Är väl ändå en ren smaksak? :s

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickBomb
lmao

http://i25.tinypic.com/27zdw92.jpg

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas två läger.. Dem som bullblodigt hatar Razer mer än bakfylla och dem som svär vid det. Jag råkar sitta på båda razer ljudkort och mus och är fantastiskt besviken på vilken skithårdvara det är. Den är dyr och i bästa fall lite sämre än ditt standard kit (typ soundblaster/ms 3.0).

Jaha, så dem skall lansera för Mac nu? Dem kan börja med att fixa drivrutinerna till det dem har istället för att lansera mer skit..

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!