Var hittar man dessa Converse skorna i Sverige?

Permalänk
Medlem

Var hittar man dessa Converse skorna i Sverige?

Jag surfade runt lite på nätet efter skor och kom då in på Converses amerikanska sida där jag hittade dessa:
http://www.converse.com/#/products/shoes/allshoes/108931
http://www.converse.com/#/products/shoes/chucktaylor/114964F

Eftersom den Amerikanska sidan inte skickar till Sverige så undrar jag då var de kan finnas någon annan stans. Någon som vet?

Jag bor i Malmö, så det finns en hel del butiker i närheten.

Tack på förhand!

Visa signatur

Suup

Permalänk

Så vitt jag vet så skickar dem till sverige, men frakten blir dyr som fan. Typ 1300kr för ett par skor allt som allt.

Permalänk
Medlem

Går att hitta alla möjliga varianter av converse på eBay, frakten ligger på runt 200kr.

Permalänk
Medlem

På hemsidan du själv länkade till:

Citat:

Search Results
Search results for stores in SWEDEN

Store
Converse Scandinavia A/S SWEDEN
45 33 88 7800 info@converse.nu

Provat?

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att shock skulle kunna ha något såntdära "udda". http://gulasidorna.eniro.se/f%C3%B6retag/shock-malm%C3%B6:681...

Permalänk
Medlem

http://www.skouno.se/
Brukar ha det mesta.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Så vitt jag vet så skickar dem till sverige, men frakten blir dyr som fan. Typ 1300kr för ett par skor allt som allt.

När man gick in under leverans alternativ så stod det att sidan ej skickade till något annat land än USA. Eller är det jag som har läst fel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Går att hitta alla möjliga varianter av converse på eBay, frakten ligger på runt 200kr.

Jo, har kollat runt lite på ebay, men där finns inte de modellerna jag är intresserad av.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
På hemsidan du själv länkade till:

Provat?

Nej, det har jag inte. Tack för adressen ska maila nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Jag kan tänka mig att shock skulle kunna ha något såntdära "udda". http://gulasidorna.eniro.se/f%C3%B6retag/shock-malm%C3%B6:681...

Tack! Ska ta en tur in i stan och kolla i den.
EDIT: Är det inte den lite mer "Emo" affären som ser lite pskyo ut? Ligger på gågatan nära game?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
http://www.skouno.se/
Brukar ha det mesta.

Jag bor inte i stockholm, modellerna finns inte på sidan och de skickar inte.

Visa signatur

Suup

Permalänk

Köp ett par svarta och måla något fint själv?

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minilastas
Köp ett par svarta och måla något fint själv?

Hahaha, ja det kanske man ska göra

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto

Tack! Ska ta en tur in i stan och kolla i den.
EDIT: Är det inte den lite mer "Emo" affären som ser lite pskyo ut? Ligger på gågatan nära game?

Japp den ligger mellan game och triangeln.

Är inte converseskor poppis bland emos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Japp den ligger mellan game och triangeln.

Är inte converseskor poppis bland emos?

nja, är väl allmänt poppis och jag vet en mängd olika typer som bär converse.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Japp den ligger mellan game och triangeln.

Är inte converseskor poppis bland emos?

Det beror ju på vilken färg det är och vad man har för kläder till de.
Har flera kompisar som har Converse och det är absolut inte emo! ( Vad jag vet )

Visa signatur

Suup

Permalänk

De är väldigt lätta att hitta ^^ .
Här i Stockholm så finns de i alla stora skor/klädesbutiker samt vissa skatebutiker.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Japp den ligger mellan game och triangeln.

Är inte converseskor poppis bland emos?

Jo, det är BARA emos som använder converse i hela världen...

Du inser inte hur dumt det låter? Converse All Star är världens mest populära sko och används såväl av hiphoppare som skateare som poppare som emos.
Finns nog ingen subkultur i hela världen som förkastar converse och ingen annanstans heller för den delen.

Ett band som gjorde sig väldigt populära med Converse var ju The Ramones, och de var ju jävligt emo... Ellerhur?

Sedan tror jag du blandar ihop vanliga hederliga poppare med emos, och de emos du syftar på tror jag inte ens är riktiga emos utan av typen "fashioncore" som är väldigt "poppis" i Sverige nowadays.

Aja, blir bara trött på folk som slänger ut sig det ena och andra utan att ha en aning om vad de snackar om.

Sorry för Offtopic.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Jo, det är BARA emos som använder converse i hela världen...

Du inser inte hur dumt det låter? Converse All Star är världens mest populära sko och används såväl av hiphoppare som skateare som poppare som emos.
Finns nog ingen subkultur i hela världen som förkastar converse och ingen annanstans heller för den delen.

Ett band som gjorde sig väldigt populära med Converse var ju The Ramones, och de var ju jävligt emo... Ellerhur?

Sedan tror jag du blandar ihop vanliga hederliga poppare med emos, och de emos du syftar på tror jag inte ens är riktiga emos utan av typen "fashioncore" som är väldigt "poppis" i Sverige nowadays.

Aja, blir bara trött på folk som slänger ut sig det ena och andra utan att ha en aning om vad de snackar om.

Sorry för Offtopic.

Jag tycker du skall läsa vad han skrev igen

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Jo, det är BARA emos som använder converse i hela världen...

Du inser inte hur dumt det låter? Converse All Star är världens mest populära sko och används såväl av hiphoppare som skateare som poppare som emos.
Finns nog ingen subkultur i hela världen som förkastar converse och ingen annanstans heller för den delen.

Ett band som gjorde sig väldigt populära med Converse var ju The Ramones, och de var ju jävligt emo... Ellerhur?

Sedan tror jag du blandar ihop vanliga hederliga poppare med emos, och de emos du syftar på tror jag inte ens är riktiga emos utan av typen "fashioncore" som är väldigt "poppis" i Sverige nowadays.

Aja, blir bara trött på folk som slänger ut sig det ena och andra utan att ha en aning om vad de snackar om.

Sorry för Offtopic.

Shit vad man kan bli butthurt av en enkel fråga.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Jo, det är BARA emos som använder converse i hela världen...

Du inser inte hur dumt det låter? Converse All Star är världens mest populära sko och används såväl av hiphoppare som skateare som poppare som emos.
Finns nog ingen subkultur i hela världen som förkastar converse och ingen annanstans heller för den delen.

Ett band som gjorde sig väldigt populära med Converse var ju The Ramones, och de var ju jävligt emo... Ellerhur?

Sedan tror jag du blandar ihop vanliga hederliga poppare med emos, och de emos du syftar på tror jag inte ens är riktiga emos utan av typen "fashioncore" som är väldigt "poppis" i Sverige nowadays.

Aja, blir bara trött på folk som slänger ut sig det ena och andra utan att ha en aning om vad de snackar om.

Sorry för Offtopic.

Är du emo eller?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nej, jag hade inget att göra på jobbet i morse så jag inledde med att skriva ett argt meddelande så att jag nu innan jag går hem kan läsa reaktionerna och känna att "idag åstadkom jag någonting, idag fick jag människor att reagera på något jag skrivit".
Helt klart en underskattad känsla. Try it, you might like it!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Nej, jag hade inget att göra på jobbet i morse så jag inledde med att skriva ett argt meddelande så att jag nu innan jag går hem kan läsa reaktionerna och känna att "idag åstadkom jag någonting, idag fick jag människor att reagera på något jag skrivit".
Helt klart en underskattad känsla. Try it, you might like it!

så du är inte bara emo, du är en attentionwhore med

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem


Jag garvar fan så jag dör. Det var en öppen fråga och inget antagande. Jag är inte insatt i era häftiga subkulturer.

P.S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Nej, jag hade inget att göra på jobbet i morse så jag inledde med att skriva ett argt meddelande så att jag nu innan jag går hem kan läsa reaktionerna och känna att "idag åstadkom jag någonting, idag fick jag människor att reagera på något jag skrivit".
Helt klart en underskattad känsla. Try it, you might like it!

Ett argt meddelande som inte hade någonting med vad killen skrev, nice

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Nej, jag hade inget att göra på jobbet i morse så jag inledde med att skriva ett argt meddelande så att jag nu innan jag går hem kan läsa reaktionerna och känna att "idag åstadkom jag någonting, idag fick jag människor att reagera på något jag skrivit".
Helt klart en underskattad känsla. Try it, you might like it!

rofl

Permalänk
Medlem

Jag köpte dom understa skorna till morsan när jag o tjejen va i Californien i sommar;) 250;- tror ja dom kostade i en outlet i Gilroy.

Visa signatur

NZXT H6 Flow | Intel i7 14700KF | ASUS PRIME Z790 | 32GB 6000MHz Fury |
Seasonic Prime GX 1300W | 27" LG 27GN750-B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
så du är inte bara emo, du är en attentionwhore med

Haha, nej, snarare bara attentionwhore, har alldeles för mycket självförtroende och för lite "emostil" för att vara emo, och jag känner mig sällan "emotional" (bortsett från när jag ser den där förbannade Friends reklamen på tv, då kommer tårarna).

nivv: Nej, men jag kan vara din... "Manboy, manboy, you can call me manboy. I don’t care, I’ll show you how to love"

Nu är jag faktiskt jättestolt då jag fick hela tråden att spåra ur. Det här kommer nog bli en jättefin dag känns det som

Visa signatur