Permalänk
Medlem

Den stora snustråden!

Här kan alla ni snusare skriva allt möjligt om snus. Dvs, vad ni gillar, tips, recensioner osv.

Jag kan börja skriva mina top 3:
(Tar både lös och portion eftersom jag oftas har bådeoch)

Lös:
1. Grov Lös, enligt mig världens godaste snus helt enkelt! Ca 42kr på Willys.
2. Kronan Lös, enda anledningen att den kommer före Ettan är att den är billig och nästan lika god! Ca 38 kr på Willys.
3. Ettan lös, inte riktigt lika god som Grov, men det är ju originalet! Ca 42kr på Willys.

Portion:
1. Grov White, påminner mig om deras lössnus fast i en inte så rinnig portion. Mycket bra snus! Ca 35kr på Willys.
2. General White, En klassiker som jag aldrig släpper, fungerar alltid! Ca 38kr på Willys
3. Lucky Strike White, Ett cigarretmärke som lyckats göra snus, god är den också. Metalldosan ger +1! Ca 40kr på Pressbyrån. (finns ej på Willys).

Anledningen till att jag typ bara snusar White på portion är att jag tycker det är en skön omväxling från Lös.

En snus jag inte tål:
Göteborgs Rapé. Jag vet inte varför, alla älskar den. Men den faller inte mig i smaken alls!

Ska bli kul att höra vad ni har för tycke och smak!

Peace

Visa signatur
Permalänk

Min top 3
1. General White Portion. Funkar alltid!

2. Gotlandssnus Fläder Portion. Ibland brukar jag vilja mixa om lite i smakerna. Den här är riktigt god och ger samtidigt en fräsch känsla i munnen. Kostar 310 kr/stocken direkt från tillverkaren. Då tillkommer frakt också. Det som är mindre bra är att dosan saknar det övre locket.

3. Jakobssons Ice fruit Portion. Riktig fruktig smak med en fräsch underton. Påminner om de blå sugtabletterna som man köper på aluminium karta på Willys (ledsen, har glömt namnet). Kostar 325 kr/stocken från gotlandssnus.se exkl. frakt.

Bra initiativ, trådskaparen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interstella
Min top 3
1. General White Portion. Funkar alltid!

2. Gotlandssnus Fläder Portion. Ibland brukar jag vilja mixa om lite i smakerna. Den här är riktigt god och ger samtidigt en fräsch känsla i munnen. Kostar 310 kr/stocken direkt från tillverkaren. Då tillkommer frakt också. Det som är mindre bra är att dosan saknar det övre locket.

3. Jakobssons Ice fruit Portion. Riktig fruktig smak med en fräsch underton. Påminner om de blå sugtabletterna som man köper på aluminium karta på Willys (ledsen, har glömt namnet). Kostar 325 kr/stocken från gotlandssnus.se exkl. frakt.

Bra initiativ, trådskaparen.

Har kollat mycket på Gotlandssnus, men jag har aldrig vågat köpa. Är det värt att testa? Vilken är best av alla sorter i så fall?

Visa signatur
Permalänk

Eftersom jag är en kärring kör jag smurfblöja, och då blir det dessa:

Göteborgs Rapé
Tre Ankare
General White

Gillar dock lössnus också men det är för mycket bök med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Eftersom jag är en kärring kör jag smurfblöja, och då blir det dessa:

Göteborgs Rapé
Tre Ankare
General White

Gillar dock lössnus också men det är för mycket bök med det.

Om du tycker det är knöligt med lös, köp en Prismaster! http://www.icasvenskmat.se/Shop/Index.php?sArtId=6250

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Har kollat mycket på Gotlandssnus, men jag har aldrig vågat köpa. Är det värt att testa? Vilken är best av alla sorter i så fall?

Jag är inget större fan av deras Anis, men jag tycker att du kan gott beställa ett provpaket där de plockar ihop sina sorter. Det gjorde jag med min första beställning

Men av deras sorter är det dom jag har nämnt tidigare som är mina favoriter.

Permalänk
Medlem

Portionsfavoriter:
1) Granit Vit - Billig och välsmakande.
2) Probe Whiskey portion - Fin som ... ehrm, snus. Faller på priset mot Graniten.
3) Lucky Strike White - Välsmakande, vettigt pris och klart bästa dosan på marknaden.

Lösfavoriter:
1) Granit lös - som Graniten ovan
2) Probe Whiskey - Som ovan
3) General lös - Allround lössnus.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

1) General Onyx, väldigt god salvia och lakrits smak
2) General White, inte lika mycket smak av lakrits som Onyx men god den med!
3) Göteborgs Rapé, var den jag började med och hängde med hela vägen.

Jag slutade för 4 dagar sen efter typ 8 månaders snusande

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Musikälskare

Grov White

1 dosa på 4-5 dagar då jag trappar ner

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Portion

1. The one and only General. Vet inte varför, men god är den
2. Probe Whiskey. Så gött så
3. Grov. Ja, går bra ibland.

Lös

1. The one and only General. Finns det någon underbarare smak?
2. Probe Whiskey. Numnum!
3. Grov. Samma som portionen

Började med Göteborgs Rapé, sedan gick jag över till General White, och till Göteborgs Rapé lingon. Och sedan tillslut General portion snus.
Numera klarar jag inte av att snusa Rapé eller White. usch usch.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Portionsfavoriter:
3) Grov

Lösfavoriter:
1) General
2) General
3) General

Lite tråkig, jag vet. Men något annat än General under lössnus får mig att spy. Kronan är den absolut sämsta och inte ens i nödfall går det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interstella
Jag är inget större fan av deras Anis, men jag tycker att du kan gott beställa ett provpaket där de plockar ihop sina sorter. Det gjorde jag med min första beställning

Men av deras sorter är det dom jag har nämnt tidigare som är mina favoriter.

Det såg fint ut! Ska fan testa det, inte så dyrt heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lös:
1. Göteborgs Prima fint
2. Röda Lacket
3. Grov/Ettan får delad

Portion:
1. Kronan
2. Grov
3. Vettefan Generalös:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Om du tycker det är knöligt med lös, köp en Prismaster! http://www.icasvenskmat.se/Shop/Index.php?sArtId=6250

You pusher you!

Permalänk
Medlem

Testade en dosa Grov Svart Portion idag, väldigt god faktiskt! Fast det är nog inget man köper en stock av...

Visa signatur
Permalänk

Lös:
1. Röda Lacket
2. Röda Lacket
3. Röda Lacket

Portion:
1. Allt portionssnus smakar skit
2.
3.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Portion:
1. Kronan Vit (Har fastnat för den, börja med att den var ruskigt billig)
2. Göteborgs rapé
3. Skruf Stark Vit

Lös(som jag egentligen inte snusar längre):
1. General

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Portion:

1. General portion
2. Grov svart
3. Grov orginal

Lös:

1. General
2. Grov lös
3. Röda lacket

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Portion:

1. General White
2. General Portion
3. General Wintergreen
4. Skoal Citrus Blend

Lös:

1. General
2. Röda lacket

Någon som vet om man kan få tag på Skoal i Sverige?

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

Portion;

1. Rapé
2. Grov
3. Skruf stark

Lös;

orkar inte med lös så har ingen favorit där.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

Lös:

1. Ettan
2. General
3. Grov

Portion

1. Grov svart
2. Ettan
3. Kronan (Är faktiskt helt okej tycker jag)

Dock har jag börjat få problem med kronan dosorna när jag köper stockar ibland. Får lite "felvända" exemplar, tror detta är den tredje dosan denna månaden som är så här.

Någon som får liknade exemplar? Riktigt störsamt då perforeringen i omslagspappret inte är vid lockkanten, är ett helvete att öppna dosorna första gången! Man får typ skära med en kniv runt om först

Permalänk

Enda sen jag upptäckte Montecristo portion så är det den enda snusen jag köper i princip. Kan väl bli en göteborgs rape nån gång per år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vibe118
Portion:

1. General White
2. General Portion
3. General Wintergreen
4. Skoal Citrus Blend

Lös:

1. General
2. Röda lacket

Någon som vet om man kan få tag på Skoal i Sverige?

Jag fick för mig att tråden handlade om snus, och inte dip?

För övrigt tillverkas inte Lucky Strike-snuset av "cigarettmärket".

Var bara tvungen att ge lite onödig input.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer

För övrigt tillverkas inte Lucky Strike-snuset av "cigarettmärket".

Var bara tvungen att ge lite onödig input.

Jasså!? Det visste jag inte, samma logga och allt... Men förstås, det är ju Swedish Match.

Visa signatur
Permalänk

Förlåt, men bör det inte vara "Den" stora snustråden?
(Inte menat som nåt illa. Bara lagt märke till den rubriken ett tag nu).

Själv snusar jag inte. Aldrig ens provat om jag ska vara ärlig. Tror det är bilden av bruna tänder som skrämmer mig lite. Och nikotinet självklart.
Kan tycka det är trevligt att ta en cigarr eller cigarett ibland, men sällan. Skiträdd för att bli beroende och lägga pengar på det för resten av livet.

Permalänk
Medlem

Portion är det sällan jag snusar, ska vara om jag kör bil långa sträckor eller på fest/krogen. Annars är det lös, alltid Ettan, kan köpa en dosa Grov ibland för att variera.
Kronan kan jag snusa nån enstaka gång också. Rallarsnus är något jag saknar, finns inte på dom ställen jag tittat här i Sundsvallsområdet iallfall.
General snusar jag bara om jag absolut inte kan få tag på nikotin i annan form, så min lista blir väll detta:

1. Ettan
2. Grov

EDIT: Nu när jag sitter och läser så vart jag otroligt sugen på att testa en dosa Röda Lacket, måste nog bränna iväg på 7-11 och köpa mig en.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Kronan white alla dagar i veckan Är inte topic lite fel?

Permalänk
Medlem

Ettan portion har och kommer alltid vara min favorit, annars så funkar Knox portion (både vit och standard).

Är det lös så ska det helst vara Ettan eller röda lacken....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Jasså!? Det visste jag inte, samma logga och allt... Men förstås, det är ju Swedish Match.

De gör den antagligen på någon festlig licens. Svenska snus-nätshoppar får inte sälja Lucky Strike-snuset till amerika av någon anledning.

Man måste bara älska namnen på locket där man lägger använd snus.

Bjudlock och gömställe är de skönaste jag stött på hittills.

Jag snusar dock inte alls mycket, kanske en dosa per vecka. Brukar inga övriga tobaksprodukter heller. Känner mig mycket duktig om jag jämför mig med andra supersnusare/rökare.

Permalänk

det bästa som finns är att olla andras snus när de är på toa och sedan njuta av det när de tar en haha

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)