Ny processorkylare från Prolimatech

Permalänk
Melding Plague

Ny processorkylare från Prolimatech

Företaget bakom den högpresterande processorkylaren Megahalems lanserar en ny modell för både Intel och AMD.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ännu en kylare..
dock lite annorlunda design

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Gillar deras rejäla fästen.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Den såg riktigt nice ut faktiskt. Stor, men ändå inte tjock/bullig på kortsidorna (som exempelvis TRUE). Vi får se om den är något att ha. Lär ju inte byta bort min TRUE "bara för att".

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Intressant lösning där alla pipsen sitter på rad. Bör ge effektivare kylning?

Permalänk

den var ju faktiskt lite "out of the box" inte extremt, men en aning. dessutom 140mm ist för 120, det gillas

Permalänk
Medlem

ser inte alls dum ut men priset tycker jag var lite väl högt

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Föregångarn var ju väldigt bra så hoppas den blir bra också

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

- Houston. We got an Alien report of an Unidentified flying object!
- Okey. Apollo 13. We hear you, Describe the object.
- It looks like a giant automobile radiator!

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ludo
Intressant lösning där alla pipsen sitter på rad. Bör ge effektivare kylning?

Så länge luften kan klämma sig förbi

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ludo
Intressant lösning där alla pipsen sitter på rad. Bör ge effektivare kylning?

Vetetusan, denna kylaren får mig att undra hur dom tänker litegrann.. =/
När MegaHalems kom så var argumentet för att den kylde så bra enligt ProLimatech just att alla heatpipes satt uppradade längs med luftflödet och således bromsade upp luften mindre än andra kylare med utspridda heatpipes.

Nu har dom dock gjort tvärtemot och brett ut heatpipesen på bredden, vilket blockerar luftflödet så mycket som det går istället.
Borde inte detta då enligt deras tidigare tes ge sämre luftflöde och således sämre kylförmåga?
Den har ju dessutom öppna sidor där det är mer öppet än vid heatpipesen, så där lär det ju slippa ut en del luft med.

Slängde ihop en förenklad skiss i PS över hur luftflödet i MegaHalems är tänkt att funka, och hur jag tror det kommer se ut med Armageddon:

Länk om bilden inte funkar som den ska

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Förmodligen, dock har dom monterat dom 2 centrala pipsen till utkanten av kylaren å är inte säkert att de kommer å ge en direkt försämring.

Men jag undrar när nån ska tänka logiskt?
En kraftig bas med VERTIKALT monterade värmerör med en bas av turbinfläkt.

Liknande denna men allt vertikalt!

Värme leds naturligt uppåt likaså gas, att montera kylning vågrätt måste ge en kraftig reducering.

edit: post nedanför, lustigkurre ... vertikalt ala lodrätt xD

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Förmodligen, dock har dom monterat dom 2 centrala pipsen till utkanten av kylaren å är inte säkert att de kommer å ge en direkt försämring.

Men jag undrar när nån ska tänka logiskt?
En kraftig bas med VERTIKALT monterade värmerör med en bas av turbinfläkt.
[img]
Liknande denna men allt vertikalt!

Värme leds naturligt uppåt likaså gas, att montera kylning vågrätt måste ge en kraftig reducering.

Smart, och snyggt. Men vad är vertikalt i ett tower-chassi?

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W