Intel Larrabee väntar på återuppståndelse

Permalänk
Avstängd

När får vi se ett ett kort tro? i år?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Intel kan gott och väl skita i att ta sig in i grafikdelen, håll er till cpus och kretsar ist tkr jag, känns som dom jobbar förjäves för att få ihop nått som aldrig kmr bli bra

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Hur stora är Intel egentligen om man skulle jämföra med ATI och Nvidia?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo
Hur stora är Intel egentligen om man skulle jämföra med ATI och Nvidia?

Nvidia:
Revenue $ 1.7 billion (2009)
Operating income $ 70.70 million (2009)
Net income $ 30.04 million (2009)
Total assets $ 3.350 billion (2009)
Total equity $ 2.394 billion (2009)
Employees 5,420 (2009)

Intel:
Revenue $ 35.127 billion (2009)
Operating income $ 5.711 billion (2009)
Net income $ 4.369 billion (2009)
Total assets $ 53.095 billion (2009)
Total equity $ 41.704 billion (2009)
Employees 83,500 (2008)

AMD/ATI:
Revenue $5.4 Billion (FY 2009)
Operating income $664 Million (2009)
Net income $293 Million (2009)
Total assets $9.08 Billion (2009)
Total equity $648 Million (2009)
Employees 14,700 (2009)

Så 4-5x så stora som AMD och nvidia ihop kanske inte är helt fel att säga.

Permalänk
Medlem

hmm undrar hur det skulle va ifall intel gjorde en apple.

bara intelprylar i en burk, och sälja färdiga paket.
Skulle kicka ass imo
om de nu får ordning på gaming-kortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Det är väll precis det dom gjort?
Men det tar tid och med tanke på grunden till processorn så tar det kanske ett tag.
Och man är beroende av en mindre tillverkningsprocess än man har idag.

Jo det har man ju gjort, men jag tänkte kanske på en ännu mer massiv satsning där nästan alla resurser tillsätts. Men det skulle nog inte vara ett vidare smart drag.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiG|ISbit
hmm undrar hur det skulle va ifall intel gjorde en apple.

bara intelprylar i en burk, och sälja färdiga paket.
Skulle kicka ass imo
om de nu får ordning på gaming-kortet

Ursäkta?

I en sprojtans ny iMac sitter en Intel Core2Duo på ett Asus moderkort med Samsungminnen. Grafikmässigt sitter det ett Radeonkort (4670 eller 4850 numera, 4670 i den här), hårddisken står det WDC Blue Series på (S-ATA 2,5" btw), DVDn står det Optiarc på, och nätagget är ett Fortron Source (FSP). Panelen är en LG.

Har en som inte ens är tre veckor gammal står öppen på mitt skrivbord, kompisen ville att jag skulle stoppa in en extra 1,5TB-disk i.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Ursäkta?

I en sprojtans ny iMac sitter en Intel Core2Duo

Jag är medveten om det. Uttryckte mig lite klumpigt.
Det jag menade var själva konceptet.
Och eftersom de nu (förhoppningsvis) kan göra nästan alla delar själv, så känns det jättenajs.
Tänker mig samma fördelar som för en spelkonsoll.
Alla delar är sjukt optimerade ihop.

"köpa en mac" eller "köpa en intel"
Att de gör nån pc-standard. Som dell har försökt med i alla år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiG|ISbit
Tänker mig samma fördelar som för en spelkonsoll.
Alla delar är sjukt optimerade ihop.

Tillåt mig hån skratta och små le lite Spelen till konsoller kan optimeras bättre för att alla som köper spelen har just samma delar i sina konsoller så tillverkarna vet var den hår fina gränsen mellan andvändbart och värdelöst går. Det blir juh inge snabbare bara för att man har enbart delar från intel då måste dom fram med egna bättre krätsar till MB så det går fortare osv.

Det jag försöker komma till är att det aldrig kommer bli nån "Pc Standard"(Alla datorer med samma delar likt konsoller).
Har en Gammal 1700+@2ghz med 1gig ram som duger fin fint om man bara ska surfa så har gett den till mina föräldrar och de behöver inge mer prestanda precis liksom jag behöver mer för att spela lite ibland osv.
Behovet av hårdvara är väldigt inviduellt och det medför att det behövs variation på marknaden av olika aktörer med olika prestanda lösningar till allt. Så "köpa en mac eller en intel som du utrycker det" hoppas jag iaf aldrig blir av. Man köper väll redan en intel om man köper en dator med intel prosessor? Så man kan säga att när man köper en mac så köper man en intel. Förstår inte hur du menade där riktigt för det är en mac men det är juh inte mac delar.. Konceptet är en Vit låda som inte kör windows men har samma delar som en Windows pc så har svårt att förstå vad du menar med "Själva Konceptet".

Dock så tror jag intel kommer vara med i mellan segmentet på graffe sidan redan om nått år och konkurens är bara bra.

Sen vill jag påminna om att det finns lagar som gör att intel inte skulle kunna sälja sina grafikkretsar för förmånligt. Dom blev juh stämda av Amd för att dom betett sig på det viset på CPU sidan. Tror dom fick böta över 1 miljard om jag inte minns fel för det.

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White