Har börjat fått konstiga märken.

Permalänk
Medlem

Har börjat fått konstiga märken.

Upptäckte det för ungefär ett år sen eller så att jag började få små märken som ser ut som födelsemärken/blodröda på kroppen, började vid midjan och nu har jag 3-4 st på vardera sida på midjan, alla ca 10-15cm långa. Några månader sen fick jag samma sak på biceps på vänstra armen och är också ca 10 cm lång nu. Ser ut som sträck, ungefär rivmärken. Kan också säga att de gammlaste börjar mer bli ärrliknande och avtar i färg medan de nyaste är mycket rödare.

Vad i helvete kan det här vara? Är 19 år, ca 182cm lång och väger runt 80kg. Äter väl inte precis nyttigt, men kan väl inte bero på det..

Permalänk
Medlem

Bristningar.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Bristningar indeed, testa käka zink brukar inte huden spricka så lätt.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Okej där ser man
Får testa Zink!

Permalänk
Medlem

Fick också en bristing men under armen... trodde först att det var nån blodkärl som sprack. Tydligen så försvinner dom inte men blir mindre synliga med tiden..

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Har också sådana, fast på insidan av låret.
Vad finns det för några produkter som innehåller zink då?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Zink ska jag testa, lär finnas nå piller å köpa på antingen Apoteket eller Life osv.

Permalänk
Medlem

Kroppen (musklerna) växer snabbare än huden hinner med, brukar dyka upp på personer som tränar eller som går upp mycket i vikt på kort tid.

Permalänk
Medlem

Bristningar som många säger, ta det lugnt med viktökningen och träningen tills kroppen lugnat ner sig, sen BAM! =P

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem

Själv har jag hela låren och vaderna täckta av bristningar. Vid sidan om knäskålarna ser det ut som jag blivit riven av en tiger. Detta var när jag fick upp en massa kilon väldigt fort. Sen har jag lyckats få ett par vid sidan om magen.

Sen när jag började träna så sprack jag ännu mer, jag har bristningar från armhålan ut till armbågen, samt upp på biceps. Men de har bleknat nu och syns knappt.

Permalänk
Avstängd

jag fick massa bristningar i puberteten. jag växte från 160cm till 190 cm på väldigt kort tid. blev väldigt bred också. Jag har det på biceps till armhålorna sidan av magen på magen mellan bena. Inte så roligt när vissa av dom är verkligen röda:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]