Fractal Design släpper ny serie nätdelar

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design släpper ny serie nätdelar

Svenska Fractal Design utökar sortimentet med tre nätdelar i den nya serien Tesla.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Molex kontakterna ser ut att vara smart designade om det fungerar så slipper man ju rycka och slita i kontakter som fastnat.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Finns det någon speciellt anledning till varför dom döper serien till Tesla?

Permalänk
Hedersmedlem

Vadå billiga nätagg, snacka om att FD försöker utkonkurrera Corsair, nu även i de lägre segmenten FD är ju snyggare också.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Molex kontakterna ser ut att vara smart designade om det fungerar så slipper man ju rycka och slita i kontakter som fastnat.

Har sådana på mitt Corsair-agg, de fungerar riktigt fint. Finns inget mer irriterande än nätaggen i skolan där molexar fastnar stup i ett.

Alltid roligt med växande aktörer, känns som sagt som att de vill konkurrera med Corsair. Det tror jag kan vara nyttigt för båda två, och självklart för oss konsumenter. Någon som har koll på vem som bygger aggen åt dem?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Nää men nu var ni ju lite sega pojkar! Hoppas SweClockers testar dessa längre fram. Kvalitetsmässiga och konkurrenskraftigt prissatta nätaggregat kan man inte få nog av, speciellt när man sitter och ger köpråd hela dagarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phant0m
Finns det någon speciellt anledning till varför dom döper serien till Tesla?

Ibland kan det slå ut blixtar från agget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Alltid roligt med växande aktörer, känns som sagt som att de vill konkurrera med Corsair. Det tror jag kan vara nyttigt för båda två, och självklart för oss konsumenter. Någon som har koll på vem som bygger aggen åt dem?

Seasonic bygger väl de flesta Corsairagg på har jag för mig. Fractal vet jag inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Vadå billiga nätagg, snacka om att FD försöker utkonkurrera Corsair, nu även i de lägre segmenten FD är ju snyggare också.

Det är väl upp till var och en. Jag föredrar Corsair när det gäller designen.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Molex kontakterna ser ut att vara smart designade om det fungerar så slipper man ju rycka och slita i kontakter som fastnat.

Dom där kontakterna är mer eller mindre ett absolut standard för alla nätdelar som inte är absolut längst ner i näringskedjan utifrån mina erfarenheter.

Permalänk
Avstängd

450W:aren kan ju vara ett bra alternativ till CX400?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phant0m
Finns det någon speciellt anledning till varför dom döper serien till Tesla?

Det skulle man kunna säga
Nicola Tesla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Vadå billiga nätagg, snacka om att FD försöker utkonkurrera Corsair, nu även i de lägre segmenten FD är ju snyggare också.

Corsair konkurerar inte med priset, de levererar kvalites produkter ... 2 märken som spelar i olika klasser, faktum är att jag aldrig ens hört talas om Fractal Design innan jag registrerat mig i detta forum, iofs så har jag mest läst utländska forum tidigare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Seasonic bygger väl de flesta Corsairagg på har jag för mig. Fractal vet jag inte.

CWT bygger väl numera de en del av Corsair's nätagg? Iaf så tillverkar de detta Corsair TX750W nätagg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Molex kontakterna ser ut att vara smart designade om det fungerar så slipper man ju rycka och slita i kontakter som fastnat.

tycker de ser ut som de till corsair fast de är vita.

Tesla är kanske baserat på att Nikola Tesla har designat den och att kablarna är onödiga och att den överför strömmen trådlöst.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMicke
CWT bygger väl numera de en del av Corsair's nätagg? Iaf så tillverkar de detta Corsair TX750W nätagg.

Kollade lite på HWS; verkar vara dött lopp mellan Seasonic och CWT vad gäller Corsair-aggen.

Men jag hittar inget på Fractal-aggen?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMicke
Corsair konkurerar inte med priset, de levererar kvalites produkter ... 2 märken som spelar i olika klasser, faktum är att jag aldrig ens hört talas om Fractal Design innan jag registrerat mig i detta forum, iofs så har jag mest läst utländska forum tidigare.

Så du har inte tänkt på att även Fractal Design är kvalité? FD hette för övrigt "Cooltek" innan och deras nätagg fick "bäst i test" av SweC för ett tag sen http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=570&page=19 (vet inte om de har samma nätaggstillverkare nuförtiden, men jag tror det).

Mitt nuvarande har dessutom aldrig strulat.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Så du har inte tänkt på att även Fractal Design är kvalité? FD hette för övrigt "Cooltek" innan och deras nätagg fick "bäst i test" av SweC för ett tag sen http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=570&page=19 (vet inte om de har samma nätaggstillverkare nuförtiden, men jag tror det).

Mitt nuvarande har dessutom aldrig strulat.

Lite ur-topic..men kundrecensiorerna på inet så har många sagt att 8-pinskontakten inte når fram,är det så på min också?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMicke
Corsair konkurerar inte med priset, de levererar kvalites produkter ... 2 märken som spelar i olika klasser, faktum är att jag aldrig ens hört talas om Fractal Design innan jag registrerat mig i detta forum, iofs så har jag mest läst utländska forum tidigare.

CWT bygger väl numera de en del av Corsair's nätagg? Iaf så tillverkar de detta Corsair TX750W nätagg.

Du borde hört talas om Fractal ändå, många som skriver om /använder bla deras fläktar på Xtremesystems och Bittech. Men du kanske aldrig besökt de forumen...

OT: Trevligt men som nån sa; lite sega med nyheten då aggen funnits på marknaden nån vecka nu... Troligtvis blir det ett modulärt Fractal när mitt Corsair kastar in handduken.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillenOStoren
Lite ur-topic..men kundrecensiorerna på inet så har många sagt att 8-pinskontakten inte når fram,är det så på min också?

Enligt FD ska kabeln vara 65 cm och det borde räcka till de flesta chassi i alla fall att dra den framför moderkortet.:)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Håller fractals nätaggregat samma kvalitet som corsairs?? Har ju själv deras chassi, vilket är underbart för sitt pris, men håller ändå lite lägre kvalitet (tunn plåt, svaga plastdelar och färg som lossnar osv)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Håller fractals nätaggregat samma kvalitet som corsairs?? Har ju själv deras chassi, vilket är underbart för sitt pris, men håller ändå lite lägre kvalitet (tunn plåt, svaga plastdelar och färg som lossnar osv)

Tror inte det är riktigt Corsair kvalle då dom bara är 80+ certade men dessa nätagg är garanterat fulla med 85c Japan delar så ett dåligt köp är det nog inte dessutom tysta.
Ska inte säga för mycket innan vi får se några tester.
Sen dra inte in Cooltek i det hela, dom vart bäst i test för något år sen men det betyder inte att dom nya ser lika dana ut under skalet?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Tror inte det är riktigt Corsair kvalle då dom bara är 80+ certade men dessa nätagg är garanterat fulla med 85c Japan delar så ett dåligt köp är det nog inte dessutom tysta.
Ska inte säga för mycket innan vi får se några tester.
Sen dra inte in Cooltek i det hela, dom vart bäst i test för något år sen men det betyder inte att dom nya ser lika dana ut under skalet?

Nej men man kan ju alltid hoppas.

Edit: Vi får ju se när SweC drar igång sitt stora nätaggstest om vilka som är bra och vilka som är dåliga;)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Va? kom inte de här aggen för typ en månad sen?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Du borde hört talas om Fractal ändå, många som skriver om /använder bla deras fläktar på Xtremesystems och Bittech. Men du kanske aldrig besökt de forumen...

OT: Trevligt men som nån sa; lite sega med nyheten då aggen funnits på marknaden nån vecka nu... Troligtvis blir det ett modulärt Fractal när mitt Corsair kastar in handduken.

Xtremesystems tror jag nog jag besökt för något år sedan, jag skrev ut deras lista över bästa nätagg tillverkare, Tier 1 tom Tier 5, kan dock inte komma ihåg att jag såg Fractal Design på den listan. Jag läste dock inte så många inlägg där utan var mest intresserad av deras ranking lista, kanske borde besöka dem igen och se om de uppdaterat listan. Bittech tror jag inte jag besökt tidigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMicke
Xtremesystems tror jag nog jag besökt för något år sedan, jag skrev ut deras lista över bästa nätagg tillverkare, Tier 1 tom Tier 5, kan dock inte komma ihåg att jag såg Fractal Design på den listan. Jag läste dock inte så många inlägg där utan var mest intresserad av deras ranking lista, kanske borde besöka dem igen och se om de uppdaterat listan. Bittech tror jag inte jag besökt tidigare.

Kan hända att jag sett de rätt mycket där för jag besöker mest projekt-forumen. De borde finnas med på de nya listorna

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Kan hända att jag sett de rätt mycket där för jag besöker mest projekt-forumen. De borde finnas med på de nya listorna

Tyvärr. Listan är inte uppdaterad ännu och på den gamla listan finns de inte med. Official XS Power Supply Ranking Phase 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMicke
Tyvärr. Listan är inte uppdaterad ännu och på den gamla listan finns de inte med. Official XS Power Supply Ranking Phase 1

Synd men SweC får nog med aggen i sina tester

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed