Apple säljer 51 000 Ipads på två timmar

Permalänk
Medlem

Även jag delar din mening men jag tror att han har en poäng där, de flesta som hänger här är p12or med datorer som farsan har betalat så nått tror jag ligger i hans tankesätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Javisst, det är därför vi inte har råd med dem dyra Apple produkterna... Förlåt för att vi kritiserar produkter som är i din premium klass. Förlåt, det ska aldrig hända mer igen...

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Ja, för hur skulle världen se ut om fler än bara högavlönade och stilmedvetna människor bar runt på Appleprodukter!?

Nej, det är tur att vi socfall nöjer oss med att avundsjukt använda våra Windowsdatorer och Androidmobiler, annars skulle kanske den tunna gränsen mellan eliten och oss andra inte längre vara lika självklar...

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Även jag delar din mening men jag tror att han har en poäng där, de flesta som hänger här är p12or med datorer som farsan har betalat så nått tror jag ligger i hans tankesätt.

På något sätt håller jag inte riktigt med där. P12 är nog en av dem som verkligen skulle vilja ha en Apple produkt idag på grund av popularitet. Jag har syskon i 15 och 17 års åldern, för dem är iPod och iPhone status, så kan tänka mig att även allt som har ett Äpple ger någon slags extra plus hos kompisarna.

Blev själv ifrågasätt av min lillasyster varför jag hade med min sambos 300krs MP3 spelare och inte ägde en iPod under resan till Thailand...

Så nej, jag tror inte det är så många P12 som är här och kritiserar produkten, men sen tycker jag även jag vill notera min kritik, jag kritiserar inte Apple som företag (hyllar nog mer Apple för otroligt bra marknadsföring, dem är smarta) utan produkten (och fanatiker (tål inte fanatiker, oavsett vad vi pratar om, trångsyntare personer får man söka efter)). Jag har fortfarande inte fått svar på varför jag eller någon annan ska välja den här framför en netbook.
Steve Jobs säger själv att denna ska ersätta netbook och jag vill gärna ha ett svar på hur och varför? Jag försöker förstå mig varför denna produkt som är dyrare än en netbook och på Svenska marknaden kommer priset garanterat hamna på 5000kr+ för minsta modellen vilket är dubbelt så dyrt som en netbook, varför ska jag betala dubbelt så mycket för en produkt som saknar mycket av det jag anser vara viktigt på en produkt större än en telefon. Vi säger att vi sätter Microsofts logotyp på denna produkt och skiter fulla fan i att det är Apple, varför ska jag köpa den här produkten får Microsoft? Vad kan den erbjuda mig som inte min lilla netbook kan?

Läsa ebooks? Anser jag då vara en dyr produkt för att läsa lite böcker på nätet och majoriteten av dem som läser böcker lär nog välja och köpa en pocket för 49,90kr än en platta för 5000kr+ och sen en ebook för 89kr (det lär ta ett tag innan priserna går till samma nivå då det är "nytt"). En bok kan jag även ta ut i solskenet och läsa, dock så tror jag inte att denna produkt klarar av det. Ytan ser väldigt blank och fin ut.

Surfa? Nu har jag ingen smartphone men tippar på att 90%+ som köper denna pryl äger troligtvist en smartphone och en PC, varför skulle jag välja och surfa på en platta utöver dessa produkter? Om jag är på resande fot eller kanske studerar, men varför ska jag då använda mig av en platta för att surfa alt. utföra arbeten istället för en netbook med tangentbord vilket garanterat är mer ergonomisk och skönare och skriva på än på en stel skärm.
Plus att netbooken kan pluggas in i 100% av skärmarna som finns i t.ex. universitet (Kanske exkl. då Apples skärmar) och även så gott som alla tangentbord kan pluggas in i netbooken för att få större skrivyta.

Ska jag vara ärlig så har jag hittat ett användningsområde, det är i bilen. Trevligt med en stor skärm där men känns lite överdrivet och köpa denna produkt för att ha den i bilen. Hade varit riktigt fint också och ha spotify samt GPS igång men tyvärr så går inte det just nu.

För mig spelar det absolut ingen roll vilket märke som sitter vart, det viktigaste är priset och vad jag får utav varan.
Jag skulle själv vilja ha någon platta men skulle aldrig betala mer än 2000 kr för en sådan och även detta gäller oavsett märke.

Kan dra ett exempel på två produkter jag skulle vilja ha men en var från början garanterat utesluten, båda kommer från Nokia, ena är smartphonen N900, vilket jag var otroligt intresserad av, ok pris, kanske lite på överkant men då batteritiden verkar suga otroligt mycket och avsaknaden av en del grejer fick mig och bestämma mig för att köpa en HTC Desire vilket känns betydligt mer prisvärd. Sen är det Nokias nya netbook, gillar utseendet men för 7000kr och att minnet är fastlött så kan Nokia glömma mina pengar, halvera priset och släpp lös minnet så kan jag köpa den.
Konstigt nog ska allt som är snyggt kosta mer...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

en riktigt onödig produkt enligt min mening.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Det som är så urbota dumt med denna produkt är att den inte stödjer internetdelning. Hur korkat är inte det. Sen kommer det komma 3G abb som kommer vara skräddarsytt för just en sådan ovanstående tjänst.
Girigt och äckligt och allt annat än genialt.
Den produkten kommer först bli attraktiv när man jailbreakat den.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Jag har fortfarande inte fått svar på varför jag eller någon annan ska välja den här framför en netbook.

Det finns väl massvis av orsaker. Några har du redan nämnt, som utseende och status. Annars t.ex.: längre batteritid, trevligare formfaktor, mycket enklare att köpa och installera program, rörelsesensor, program som inte finns till PC (Norrlands Guld drinking game - hurra!, fjärrkontrollsprogram till mediaspelaren), etc.

Sedan är den sämre än en netbook på en massa sätt också (som jag inte behöver lista igen).

Bara för att dina preferenser (vad man tycker är viktigt) leder dig till en netbook betyder det inte att andra har samma preferenser som du. Min fru valde en Asus 11" laptop när jag valde en motsvarande Vaio. Jag gillar max prestanda och snygg kolfiberlook, men för henne var det viktigast att den är klädd med rosa krokodilskinnsimitation(!), men jag skulle aldrig argumentera mot hennes val trots att den är mycket "sämre".

Själv har jag redan en fet spel-stationär med 24" skärm, en 15" workstation-laptop, en 11" laptop (som en netbook fast mer muskler och mycket dyrare) och en iphone (som jag fått, skulle jag betala själv skulle det blivit en android). Hoppsan, höll på att glömma en 9 TB mediaserver och en HTPC till TV:n. Och min frus 11" laptop förstås!

Jag kommer ändå att köpa en ipad om batteritiden blir någotsånär vad som utlovats, bland annat av ovanstående skäl. Om det inte hinner komma nån intressant Androidbaserad platta innan förstås.

Acceptera att olika människor tycker olika saker är viktiga här i livet, och släpp den här meningslösa diskussionen!

Permalänk
Medlem

Pato:
Den har större skärm än netbook (större skärm) och lättare att hantera än en smartphone (knappar/touch screen). Den här är nog för dom som inte kan något om datorer och inte vill heller. De vill bara surfa och den får plats i en väska och är i samma storlek som ett antecknings block eller en tidningen (vikt).

Touch screen är dyrare än vanliga skärmar vilket ökar priset och sedan är det de där nya snabbare lagring vissa prestanda galningar här vill ha som också är rejält dyrare än hårddiskar

Tror Apple och Google att alla kollar på youtube och har internet lagring för sina grejer? Vi som kan datorer här vill ha USB portar (USB minnen och hårddiskar). Jag vill ha USB.

Varför orka ni ens bry er om vad Apple släpper?
Man kan nästan tro att Mac/Apple hatare egentligen har en annan åsikt. Det blir knappast något bråk om Dell eller andra dator tillverkare släpper någon oavsett pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asphyxie
Ja, för hur skulle världen se ut om fler än bara högavlönade och stilmedvetna människor bar runt på Appleprodukter!?

Nej, det är tur att vi socfall nöjer oss med att avundsjukt använda våra Windowsdatorer och Androidmobiler, annars skulle kanske den tunna gränsen mellan eliten och oss andra inte längre vara lika självklar...

Faktiskt rätt trist att se en sliten smutsig skitunge på stan med något rent och fint!

Vi andra sitter på en 27" imac med en gamer w7 pc inkopplad genom DP.

Saken med smutsiga socfall är att dom inte inser att det är inte det ena eller det andra utan man kan faktiskt ha ALLT! Muahahhahahahahah


puss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Pato:
Den har större skärm än netbook (större skärm) och lättare att hantera än en smartphone (knappar/touch screen). Den här är nog för dom som inte kan något om datorer och inte vill heller. De vill bara surfa och den får plats i en väska och är i samma storlek som ett antecknings block eller en tidningen (vikt).

Touch screen är dyrare än vanliga skärmar vilket ökar priset och sedan är det de där nya snabbare lagring vissa prestanda galningar här vill ha som också är rejält dyrare än hårddiskar

Tror Apple och Google att alla kollar på youtube och har internet lagring för sina grejer? Vi som kan datorer här vill ha USB portar (USB minnen och hårddiskar). Jag vill ha USB.

Varför orka ni ens bry er om vad Apple släpper?
Man kan nästan tro att Mac/Apple hatare egentligen har en annan åsikt. Det blir knappast något bråk om Dell eller andra dator tillverkare släpper någon oavsett pris.

Nej, den har inte större skärm. 10,1" mot 9,7".
Touch screen är inget nytt påfund, du får en Asus 10" netbook med vridbarskärm och touch screen för samma pris, visst, den väger 600g mer men då får du detta som inte iPad'en har:
- Minneskortsläsare
- utbyttbar batteri (6,5h dock, finns större och köpa)
- 1,6ghz processor
- 2gb minne
- tangentbord (även touch om så önskas)
- 320gb hårddisk
- 3st USB portar
- Widescreen skärm
- Kamera
- vanlig nätverksanslutning
- VGA ut (bättre dock med HDMI)

Den här kostar lika mycket om inte till och med mindre än iPad, (i sverige lär den bli dyr som allt annat).

Vet inte riktigt om jag håller med att SSD hårddisk är en så otroligt dyr, plus, vad ska du med en "snabb" hårddisk om du ska surfa och läsa böcker?

Varför tar ni åt er så fort det kritiseras om en produkt som Apple släpper? Det förstår inte jag.
Jag har kritiserat både Alienwares datorer och senast Nokias netbook, anser jag något vara orimligt så vill jag gärna diskutera och få en uppfattning varför priset är så pass som det är. Vad är det man betalar för?
Skrev ju förövrigt det tidigare om du missade det? Angående N900 och Nokias netbook.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Det finns väl massvis av orsaker. Några har du redan nämnt, som utseende och status. Annars t.ex.: längre batteritid, trevligare formfaktor, mycket enklare att köpa och installera program, rörelsesensor, program som inte finns till PC (Norrlands Guld drinking game - hurra!, fjärrkontrollsprogram till mediaspelaren), etc.

Sedan är den sämre än en netbook på en massa sätt också (som jag inte behöver lista igen).

Bara för att dina preferenser (vad man tycker är viktigt) leder dig till en netbook betyder det inte att andra har samma preferenser som du. Min fru valde en Asus 11" laptop när jag valde en motsvarande Vaio. Jag gillar max prestanda och snygg kolfiberlook, men för henne var det viktigast att den är klädd med rosa krokodilskinnsimitation(!), men jag skulle aldrig argumentera mot hennes val trots att den är mycket "sämre".

Själv har jag redan en fet spel-stationär med 24" skärm, en 15" workstation-laptop, en 11" laptop (som en netbook fast mer muskler och mycket dyrare) och en iphone (som jag fått, skulle jag betala själv skulle det blivit en android). Hoppsan, höll på att glömma en 9 TB mediaserver och en HTPC till TV:n. Och min frus 11" laptop förstås!

Jag kommer ändå att köpa en ipad om batteritiden blir någotsånär vad som utlovats, bland annat av ovanstående skäl. Om det inte hinner komma nån intressant Androidbaserad platta innan förstås.

Acceptera att olika människor tycker olika saker är viktiga här i livet, och släpp den här meningslösa diskussionen!

Tack, det är det jag försöker få fram, status...
Apple har blivit någon slags status symbol hos unga idag, det spelar ingen roll vad dem släpper, det vill fanatiker, reklambyrån och ungdomar ha, och det här är det jag hyllar Apple på, otroligt sjukt bra marknadsföring.
T.ex. (vad jag hört) så tror man i USA att Apple tillverkade MP3-spelaren...
I Sverige tror många att Apple tillverkade smartphone...
Nu tror många att Apple tillverkade tabletPC...
Detta är en otroligt bra marknadsföring, men på sitt sätt, oroväckande...

Din orsak varför du köper får jag intrycket att du är en så kallad pryl"bög" (inget negativt).

Att Windows skulle sakna program som t.ex. det du skrev " fjärrkontrollsprogram till mediaspelaren", jag har svårt och tro. Windows XP tablet version har t.ex. funnits sedan 2005, och det finns program till Windows Mobile vars du kan kontrollera mediaspelaren. Du kan även köra remotedesktop genom en Windows Mobile.
jag kan garantera att alla "nyttiga" program kan du få i Windows som du får genom Appstore. Men då finns det också jäkligt mycket skit där. 140 000 program från Appstore mot några miljoner på nätet till Windows... Enda skillnaden är att det är samlat på ett ställe.

Men angående det där med batteritiden, 10 timmar är inte precis något och hurra över. Finns ju redan många netbooks som klarar över 12 timmar, sen har dem fördelen att du kan byta ut batteriet efter 3-5 år när det börjar bli dåligt, batterier håller ju trots allt inte i evighet. Plus att om batteriet skulle ge upp tidigare så behöver du inte skicka in varan för att byta det.
Kan ju garantera att plattan inte klarar av 10 timmar med 3G.

Det som är intressant att du säger "Acceptera att olika..." jag säger detsamma. Detta är ett diskussionsforum, vad ska man göra här om inte diskutera? Hur ska världen se ut om alla tyckte likadant?
Det är väldigt intressant att alltid när jag är inne i en diskussion så kommer det alltid samma svar, Varför känns det fel och ställa massa frågor så man förstår hur andra tänker? Det är intrycket alltid folk ger. Fick två svar med praktisktaget samma svar "Acceptera" ELLER "inte kritiserar ni andra produkter...". Det sistnämnda är ju otroligt bullshit, bara öppna lite mer ögonen och läsa om andra produkter som inte har ett äpple på så ser man att det kritiseras. Kolla N900 tråden, kolla IDGs nedsättande artikel om Nokias netbook eller IDGs nedsättande artikel om Nexus one.
Gå in på valfri Microsoft avdelning och kolla lite runt så ska du se att många Apple och Linux fanatiker kritiserar Windows och Microsoft. Eller läs något om Microsoft på IDG.se.
Tycker själv det är viktig och vara kritisk och inte svälja allt som en person säger. Otroligt dock att folk svalde det var Steve Jobs sa om iPad och visade upp. Var nog enligt mig en av dem sämsta presentationerna av en produkt, ord som "awesome", "cool" osv. användes alldeles för mycket och det märks då, vilka han riktar sig mot...

Sen tycker jag sånt här är otroligt intressant också. Har vänner som är helt frälsta i BMW (Kör själv BMW och ser inte riktigt susningen), vänner som är frälsta i Amerikanska bilar osv. Diskuterar även med dem och försöker förstå varför man låser sig in på en stil/produkt. Jag kan inte tänka i samma bana som fanatiker, ingår inte i min logik.

Så, tillbaka till ämnet, jag försöker ju bara få fram, VARFÖR SKA MAN KÖPA DENNA PRODUKT FRAMFÖR EN NETBOOK?

Detta är vad jag fått fram hittills:

- Det är en Apple produkt (Status)
- Följer Apples livstil
- Man är pryl"bög"
- Snygg produkt
- Läsa ebooks
- Bra och härlig touch screen

Något mer? Varför är denna produkt något och välja före en netbook?

Om vi säger så här:

Vi lägger till en tredje produkt här.
Apple släpper även en Netbook, den har samma prestanda som vilken annan netbook. Kostar dock 5500-6000 kr. Vad skulle ni välja? En Apple netbook, en iPad eller en t.ex. valfri netbook från någon annan tillverkare som kostar kring 2500-3500 kr, har exakt samma prestanda, bara annat skal och operativsystem.
Vilken skulle ni valt och varför?

@hankoo, tycker det är tragiskt, men du respresenterar just den typiska Apple fanatikern...
Varför matar jag ens trollen?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Känns på nått sätt att du vill bli övertalad att skaffa produkten? Som någon redan har svarat alla har vi olika behov och krav, det bara att avgöra om det passar dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
teeeext

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Känns på nått sätt att du vill bli övertalad att skaffa produkten? Som någon redan har svarat alla har vi olika behov och krav, det bara att avgöra om det passar dig.

Jag har ingen aning hur du fått det till att jag vill köpa den, men visst jag skrev tidigare att jag kan tänka mig äga denna produkt OM den max kostat 2000 kr.
Jag finner ingen orsak varför den skulle vara värd 2,5-3 gånger mer pengarna.

Men vad finner man för behov i en sådan här produkt? Berätta mig.
Du kan även berätta vilken du hade valt av frågan jag hade längst ner.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Denna har väl redan tagits upp i tråden men den förtjänar att visas igen, ganska bra sammanfattning på det hela faktiskt.

http://www.gizmodo.com/gadgets/images/iProduct.gif

Permalänk

jag förstår verkligen inte. hur kan en "dator" som inte klarar av multitasking vara intressant för så många människor? finns det faktiskt folk som uteslutande använder en applikation i taget?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Tveksam till det headcleaner.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
[...1.] Vet inte riktigt om jag håller med att SSD hårddisk är en så otroligt dyr
[...2.] Att Windows skulle sakna program som t.ex. det du skrev " fjärrkontrollsprogram till mediaspelaren", jag har svårt och tro. Windows XP tablet version har t.ex. funnits sedan 2005, och det finns program till Windows Mobile vars du kan kontrollera mediaspelaren. Du kan även köra remotedesktop genom en Windows Mobile.
[...3.] jag kan garantera att alla "nyttiga" program kan du få i Windows som du får genom Appstore.
[...4.] Men angående det där med batteritiden, 10 timmar är inte precis något och hurra över. Finns ju redan många netbooks som klarar över 12 timmar
[...5.] Tycker själv det är viktig och vara kritisk och inte svälja allt som en person säger.

5. Ok, låt mig så låta bli att svälja det du säger:

1. SSD är ju j-igt dyrt, men som tur är för Apple använder inte ipad SSD utan samma sorts minne som sitter i mobiler.
2. Visa mig ett sådant program då, för som jag har letat... Observera att jag inte pratar om ett fjärrstyrningsprogram med mus-t-bord-skärm-emulering (eftersom det inte fungerar att visa mediaspelaren på TV-skärmen samtidigt som man fjärrstyr TV-datorn), utan något som ser ut som en fjärrkontroll med stora och tydliga knappar att klicka på för att t.ex. trycka på Paus eller höja/sänka volymen. Intelliremote är ett exempel till iphone.
3. Jaså? Visa mig t.ex. ett program där man kan köpa och prenumerera på serietidningar, som t.ex. Comicstrips till iphone. Plus att jag och nästan alla iphoneägare (och säkerligen blivande ipadägare) gillar våra (som du kallar dem) "onyttiga" program. Jag gillar att ha ett fejkat labyrintspel, och ett program som kan prutta på 12 olika sätt, så de tillför något till mig som "OSX/portable"-användare oavsett om du väljer att förminska deras betydelse genom att kalla dem för "onyttiga".
4. *Många* netbooks som klarar över 12 timmar? Var då nånstans? Ärligt talat har jag svårt att tro att det finns ens någon, men blir gärna överbevisad. I så fall lär den snarare ha ULV-processor och kosta bra mycket mer än en netbook.

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Pato
Men vad finner man för behov i en sådan här produkt? Berätta mig.
Du kan även berätta vilken du hade valt av frågan jag hade längst ner.
[/QUOTE

Jag kommer köpa en iPad för att den går att använda. Den gör inte mycket mer än en netbook, men jag blir inte förbannad när jag använder en iPad. Och ja, jag blir förbannad när jag sitter vid min EEE, värre skit finns inte.

Jag kommer använda min iPad för allt som jag har min stora klumpiga MBP, förutom bildredigering. Detta innebär att jag kommer ha den för att anteckna, skriva uppsatser, göra presentationer, kolla mail och rss, twittra samt irca. Förutom det självklara strösurfandet.

Detta klarar min iPod av redan idag, men jag stör mig lite på att skärmen är för liten och att man inte kan koppla in ett tangentbord till den (jo det går om man hackar men det har jag inte tid med).
Det där klarar även min MBP av, men den är för klumpig för att ha med sig överallt. Och jag har ett verkligt behov av att släpa min dator till och från skolan samt kors och tvärs genom europa. Kan man bli av med några kilo onödig vikt så är det mycket värt.

Jag skulle kunna skaffa mig en annan netbook. Men vilken netbook har ett operativsystem som är så enkelt att sätta sig in i som iPad/iPhone?

Linux är ett härke
Windows är ett härke
OSX är ett härke, men det vettigaste alternativet idag
iPhone OS är trevligt att använda, det bara finns där framför dina fingrar

Så därför kommer det bli en iPad till hösten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
5. Ok, låt mig så låta bli att svälja det du säger:

1. SSD är ju j-igt dyrt, men som tur är för Apple använder inte ipad SSD utan samma sorts minne som sitter i mobiler.
2. Visa mig ett sådant program då, för som jag har letat... Observera att jag inte pratar om ett fjärrstyrningsprogram med mus-t-bord-skärm-emulering (eftersom det inte fungerar att visa mediaspelaren på TV-skärmen samtidigt som man fjärrstyr TV-datorn), utan något som ser ut som en fjärrkontroll med stora och tydliga knappar att klicka på för att t.ex. trycka på Paus eller höja/sänka volymen. Intelliremote är ett exempel till iphone.
3. Jaså? Visa mig t.ex. ett program där man kan köpa och prenumerera på serietidningar, som t.ex. Comicstrips till iphone. Plus att jag och nästan alla iphoneägare (och säkerligen blivande ipadägare) gillar våra (som du kallar dem) "onyttiga" program. Jag gillar att ha ett fejkat labyrintspel, och ett program som kan prutta på 12 olika sätt, så de tillför något till mig som "OSX/portable"-användare oavsett om du väljer att förminska deras betydelse genom att kalla dem för "onyttiga".
4. *Många* netbooks som klarar över 12 timmar? Var då nånstans? Ärligt talat har jag svårt att tro att det finns ens någon, men blir gärna överbevisad. I så fall lär den snarare ha ULV-processor och kosta bra mycket mer än en netbook.

1. Är ganska varierande priser på SSD. Men 32-64gb går på ca 1000-2000kr. Visst är det dyrt för GB men anser inte det vara någon "wow" grej precis.
Trodde det var SSD då det står på prisjakt. Svarade bara på killen som sa att det skulle vara någon värsting lagring i iPad.

2. Jag tänker inte börja söka upp något program till dig, men det finns säkerligen där ute. Men har du testat söka bara efter "Windows Mobile remote control" ?
Finns garanterat där ute. Men som sagt, det är synd att det inte finns en samlingsplats(?) för Windows Mobile applikationer.

3. Ja du, jag har ingen aning om det finns något sånt men jag tippar på det. Finns så satans mycket program där ute.
Om du tänker lite så ja, pruttprogram är väl inte precis nytto program. Nytto program ser jag som något du egentligen kan använda mer än bara för 5 sekunders skratt.
Labyrintspel är SPEL. Har jag sagt något om spel?
Men som du säger, jag blir gärna överbevisad...

4. Just nu är det 4st med 12h+, 15st med 10h+ och nya generationer av netbooks är på gång.
Här har du iaf en lista:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s50669794
Drar vi upp till 13" så får vi 3 till för under 7000kr med batteritid över 12h varav en av dem kostar under 10k.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Jag vet helt ärligt inte vad du vill få ut av detta och vart det ska leda? Du har ju fått en hel drös med användningsförslag, läs i tråden. Sen att produkten i sig inte är för alla det vet vi redan. Men herre gud vill man köpa den så ska man väl få göra det? Eller ska man fråga om lov först tycker du? :). Jag har redan sagt att denna pryl inte är något för mig men det gör den inte värdelös. Alla vill inte sitta med en ful netbook heller men folk gör det iaf :). Det är ingen direkt rättighet att alla ska sitta med Apples produkter, man köper det man tycker och och det man vill ha. Mycket av det vi äger idag är grejer som man inte har någon användning av men köper det iaf för att man vill ha det. Men om jag skulle välja så skulle jag ta iPaden framför en netbook, mest för att jag har ägt en Apple produkt och vet att det är bättre kvalité på deras grejer än motsvarande, men jag kommer inte köpa någon av de.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Jag har ingen aning hur du fått det till att jag vill köpa den, men visst jag skrev tidigare att jag kan tänka mig äga denna produkt OM den max kostat 2000 kr.
Jag finner ingen orsak varför den skulle vara värd 2,5-3 gånger mer pengarna.

Men vad finner man för behov i en sådan här produkt? Berätta mig.
Du kan även berätta vilken du hade valt av frågan jag hade längst ner.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Har du provat konkurrerande skärmar? Jag vill påstå att min nuvarande HTC HD2 är snabbare än min tidigare iPhone 3GS när det gäller skärmen (pinch-to-zoom, menyval, "gestures" etc).

Nu har jag inte provat Apples iPad ännu men jag upplevde de allra flesta tablets som visades på CeBIT iår som mer än reaktiva nog.

Att många andra produkter inte är lika reaktiva är givetvis sant men samtidigt finns det lika många produkter som är lika "bra" eller "bättre" än iPhone/iPod/iWhatever.

Det jag inte förstår är Apple's målgrupp för iPad. Jag, som "gadget freak" kommer inte köpa den. Min fru, som faktiskt tyckte den verkade interessant till första början säger nu "Nej!" bl.a. då den saknar kameror (fram och bak är tydligen nödvändigt). Som ebok läsare ägnar den sig inte (iallafall inte om man sammanliknar med Kindle) pga skärmen. Surfplatta, jo, visst, det kan gå, dock saknas som sagt Flash vilket, tycka vad man vill om Flash/Adobe, är en otroligt stor del av webben idag (och kommer fortsätta vara så en lång tid framöver). Den är alldeles för otymplig för att plocka med sig som shoppinglista när man ska handla. Den har för dårlig prestanda för att kunna visa tv/film på något 'bra' sätt... The list goes on. and on. and on...

Okej. Vilka mobiler har lika bra touchskärm som iphone?

Trodde först iphone övertag var den kapacitiva skärmen, medans alla andra körde recitativt. Men sedan när htc kom ut med "Hero" så hörde man ju klagomål om att skärmen reagerade segt osv endå..

Känns som att apple lägger tid på att få allt att fungera som det ska och inte att trycka i så mycket funktioner och flashiget att skiten laggar, som många andra..

Har en htc touch diamond själv och den är ju inte direkt snabb:P Men gillar den endå även om den kan vara jävligt frustrerande. Där har ju htc gjort så flashiga menyer så att de inte går att använda praktiskt i princip (laggar och går segt) Men av alla mobiler jag jag testat med touchskärm är iphone den enda jag skulle kunna tänka mig att använda (börjar tröttna på min diamond..). Dock är den för stor i min smak.

Hur är hd2an? Funkar touchflo snabbt osv? Skulle ju vara intressant isåfall åd jag gillar touchflo. Men iof den är väl större än iphone va?

Men som sagt vilka mer mobiler har duglig touch förutom iphone och Htc hd2?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Men allvarligt. Vem köper dyra netbooks?
Jag köpte en bärbar dator för 12 papp som väger drygt 3 kg.
Jag kan göra allt på den inklusive spela spel även om det är inte det som är prio.
Sen har jag 2 extra batterier så totalt har jag en batteritid på 6-18 timmar beroende vad jag gör.
Visst en ipad skulle väl va kul men hur fixar den tidningsklipp i pdf format? Sen är annan sak är att den inte stödjer internetdelning.
Så om man nu vill skriva ut saker till sin skrivare så går inte det för att den inte har stöd för det.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Många skriver att denna produkt bara passar vissa, eftersom dem har ett användningsområde för den. Jag förstår inte vilket bara. Visst, apple har smidiga operativsystem, som fungerar enkelt. Detta ger inte denna förstorade iphone en anledning till att finnas. Största problemet jag ser är att den är för dålig på att göra saker, samt att du alltid måste hålla den.

Vissa säger också att det är utseendet som är viktigt. För en produkt som inte har något användsningsområde, men som är snygg - Ska ni spika upp den på väggen eller och bara beundra den?

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk

De flesta i tråden låter som denna farbror:

http://www.youtube.com/watch?v=1xUH9NScI08

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Jag vet helt ärligt inte vad du vill få ut av detta och vart det ska leda? Du har ju fått en hel drös med användningsförslag, läs i tråden. Sen att produkten i sig inte är för alla det vet vi redan. Men herre gud vill man köpa den så ska man väl få göra det? Eller ska man fråga om lov först tycker du? :). Jag har redan sagt att denna pryl inte är något för mig men det gör den inte värdelös. Alla vill inte sitta med en ful netbook heller men folk gör det iaf :). Det är ingen direkt rättighet att alla ska sitta med Apples produkter, man köper det man tycker och och det man vill ha. Mycket av det vi äger idag är grejer som man inte har någon användning av men köper det iaf för att man vill ha det. Men om jag skulle välja så skulle jag ta iPaden framför en netbook, mest för att jag har ägt en Apple produkt och vet att det är bättre kvalité på deras grejer än motsvarande, men jag kommer inte köpa någon av de.

Jag vet inte hur du får det till att jag vill att man måste få någon slags bekräftelse för att köpa produkten?
Jag försöker bara förstå mig varför väljer man denna produkt framför t.ex. en Netbook?
Hittills har jag fått det för mig att det är nog bara Apple fanatiker och ungdomar som vill ha denna produkt. Vilket jag även tror är målgruppen.
Har svårt och se varför en vanlig person skulle valt denna produkt framför en Netbook, hade priset varit mycket bättre, kring 2000-2500kr så hade jag förstått bättre. Men som den lär kosta här i Sverige, finner jag bara helt enkelt ingen orsak förutom att det är just det där vita äpplet man vill åt eller, bara för att.

Som vissa säger så är tydligen 1-1,2 kg väldigt tungt och bära med sig...
Pengar verkar oftast inte heller vara något problem, varför inte då köpa en sådan här då du ändå måste ha med en väska?
Den är 3cm bredare än iPad men lika tunn och lika hög, väger dock 100g mer.
(Dock fattar jag inte varför dem inte lagt in HDMI istället för VGA samt att priset är så jävla högt... )
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=502968

eller varför inte en sådan här, lite billigare alternativ:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=502954

Eller om 200g inte riktigt är för mycket, varför inte en kombination av platta och netbook för samma pris? Enda minus jag ser på denna produkt är batteritiden.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=488731

Det finns 27st netbooks som väger max 1kg och välja mellan, varav 16 av dem kostar troligtvist mindre än en iPad, för jag tippar på att den hamnar på 5000kr+ för minsta modellen med 16gb.

Som du själv säger, just för att du ägt en Apple produkt och du tycker om den.
Så att säga, jag förstår inte varför man väljer en iPad före en netbook om man inte är fanatiker, ungdom eller prylbög. Sänk priset till samma nivå som netbooks, då förstår jag. Men inte nu...

Att börja diskutera om hur enkelt ett operativsystem anser jag inte riktigt höra hit då det är helt och hållet en smak sak. Att tycka Windows är ett "härke" är inte något annat är personligt, jag själv bryr mig inte vilket OS det sitter i, så länge det fungerar. Fungerar det inte så är det troligtvis problem mellan tangentbordet och stolen alt. tredjeparts tillverkare...

Jag förstår bara inte vad det är som är det svåra och använda t.ex. en netbook med Windows? Är det svårt och dubbelklicka på start? Program? Skapa genvägar om så önskas? Vad är det som är "härke"?

Men Sahlstrom, har lite svårt och se framför mig där man skriver en uppsats på en iPad, du kommer säkert tycka det är bra, men majoriteten tror jag föredrar tangentbord.
Du tror då inte att en sådan här, skulle vara bättre då för dina ända mål?
Eller om 200g inte riktigt är för mycket, varför inte en kombination av platta och netbook för samma pris? Enda minus jag ser på denna produkt är batteritiden.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=488731

EDIT: Tycker förövrigt Virre gjorde en bra kotfattning över vad jag anser om iPad.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Du inser väl att detta leder ingenstans? :). Varför man ska köpa den, ja du har fått en hel del argument. Uppenbarligen passar inte produkten dig eller din fru/flickvän och det är väl OK. Du trivs säkerligen med din plast netbook för 3000:- med windows men det är bara inse att andra gör inte det. Sen behöver man inte alltid så bra argument för att köpa produkten heller, man kanske vill testa den (har man pengar över så kanske man gör det). De flesta av oss är nog prylbögar, oftast har man flera datorer i hemmet, fler telefoner, tv-apparater u name it.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
text

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Du inser väl att detta leder ingenstans? :). Varför man ska köpa den, ja du har fått en hel del argument. Uppenbarligen passar inte produkten dig eller din fru/flickvän och det är väl OK. Du trivs säkerligen med din plast netbook för 3000:- med windows men det är bara inse att andra gör inte det. Sen behöver man inte alltid så bra argument för att köpa produkten heller, man kanske vill testa den (har man pengar över så kanske man gör det). De flesta av oss är nog prylbögar, oftast har man flera datorer i hemmet, fler telefoner, tv-apparater u name it.

Problemet är bara att jag får argument för att det är Apple, alla som vill ha den här ska eller vill köpa den för att det är Apple produkt.
Jag har inte hört ett argument från en person som inte är fanatiker, varför dem skulle köpa en iPad.

Nej, vi kommer ingenstans, men jag väntar ännu på svar från icke fanatiker, varför skulle dem valt en iPad före en netbook.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Jag vet inte hur du får det till att jag vill att man måste få någon slags bekräftelse för att köpa produkten?
Jag försöker bara förstå mig varför väljer man denna produkt framför t.ex. en Netbook?
Hittills har jag fått det för mig att det är nog bara Apple fanatiker och ungdomar som vill ha denna produkt. Vilket jag även tror är målgruppen.
Har svårt och se varför en vanlig person skulle valt denna produkt framför en Netbook, hade priset varit mycket bättre, kring 2000-2500kr så hade jag förstått bättre. Men som den lär kosta här i Sverige, finner jag bara helt enkelt ingen orsak förutom att det är just det där vita äpplet man vill åt eller, bara för att.

Som vissa säger så är tydligen 1-1,2 kg väldigt tungt och bära med sig...
Pengar verkar oftast inte heller vara något problem, varför inte då köpa en sådan här då du ändå måste ha med en väska?
Den är 3cm bredare än iPad men lika tunn och lika hög, väger dock 100g mer.
(Dock fattar jag inte varför dem inte lagt in HDMI istället för VGA samt att priset är så jävla högt... )
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=502968

eller varför inte en sådan här, lite billigare alternativ:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=502954

Eller om 200g inte riktigt är för mycket, varför inte en kombination av platta och netbook för samma pris? Enda minus jag ser på denna produkt är batteritiden.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=488731

Det finns 27st netbooks som väger max 1kg och välja mellan, varav 16 av dem kostar troligtvist mindre än en iPad, för jag tippar på att den hamnar på 5000kr+ för minsta modellen med 16gb.

Som du själv säger, just för att du ägt en Apple produkt och du tycker om den.
Så att säga, jag förstår inte varför man väljer en iPad före en netbook om man inte är fanatiker, ungdom eller prylbög. Sänk priset till samma nivå som netbooks, då förstår jag. Men inte nu...

Att börja diskutera om hur enkelt ett operativsystem anser jag inte riktigt höra hit då det är helt och hållet en smak sak. Att tycka Windows är ett "härke" är inte något annat är personligt, jag själv bryr mig inte vilket OS det sitter i, så länge det fungerar. Fungerar det inte så är det troligtvis problem mellan tangentbordet och stolen alt. tredjeparts tillverkare...

Jag förstår bara inte vad det är som är det svåra och använda t.ex. en netbook med Windows? Är det svårt och dubbelklicka på start? Program? Skapa genvägar om så önskas? Vad är det som är "härke"?

Men Sahlstrom, har lite svårt och se framför mig där man skriver en uppsats på en iPad, du kommer säkert tycka det är bra, men majoriteten tror jag föredrar tangentbord.
Du tror då inte att en sådan här, skulle vara bättre då för dina ända mål?
Eller om 200g inte riktigt är för mycket, varför inte en kombination av platta och netbook för samma pris? Enda minus jag ser på denna produkt är batteritiden.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=488731

EDIT: Tycker förövrigt Virre gjorde en bra kotfattning över vad jag anser om iPad.

När man läser ditt inlägg så kommer det fram väldigt tydligt att mjukvara är ingenting för dig. Du vill ha fina siffror på pappret och någon mjukvara som precis får allt att fungerar.

Tänk om man är tvärt om, en som gillar en bra mjukvarulösning som gör att man kan jobba utan bekymmer.

Mjukvara är allt! Förstår man inte det kommer man aldrig förstå sig på iPad/iPhone

(Tycker även att det är lite gulligt att jag är fanatiker. Är det så att man blir hjärntvättad och fanatiker så fort man köper en Apple? Eller blir man fanatiker när man tycker att prylen man köpt faktiskt fungerar bra?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Problemet är bara att jag får argument för att det är Apple, alla som vill ha den här ska eller vill köpa den för att det är Apple produkt.
Jag har inte hört ett argument från en person som inte är fanatiker, varför dem skulle köpa en iPad.

Nej, vi kommer ingenstans, men jag väntar ännu på svar från icke fanatiker, varför skulle dem valt en iPad före en netbook.

Uppenbarligen ingen idé att diskutera eftersom du inte lyssnar på vad man säger, eller om du helt enkelt har väldigt dåligt minne.

Eller kallar du mig, som äger en enda Appleprodukt (som jag fått) och sex(?) Windows-datorer, en Applefanatiker.

Eftersom inget som någon skriver verkar fastna i dig så var det här det sista ni hörde av mig i den här tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sahlstrom
När man läser ditt inlägg så kommer det fram väldigt tydligt att mjukvara är ingenting för dig. Du vill ha fina siffror på pappret och någon mjukvara som precis får allt att fungerar.

Tänk om man är tvärt om, en som gillar en bra mjukvarulösning som gör att man kan jobba utan bekymmer.

Mjukvara är allt! Förstår man inte det kommer man aldrig förstå sig på iPad/iPhone

(Tycker även att det är lite gulligt att jag är fanatiker. Är det så att man blir hjärntvättad och fanatiker så fort man köper en Apple? Eller blir man fanatiker när man tycker att prylen man köpt faktiskt fungerar bra?)

Visst är det härligt med bra mjukvara, men visste inte att självaste mjukvaran skulle kosta lika mycket som hårdvaran? Egentligen, mer än dubbelt upp...
Jag skriver om och om igen, jag förstår inte vad det är som kostar. Är det mjukvaran som får den och kosta? Du måste förstå, jag anser inte att en mjukvara designad för telefoner som har gjorts i XXL verison är värd 2500kr...
Jag bryr mig om vad man får för pengarna.
Kan inte Apple då sälja iPad utan mjukvara? Då borde det bli billig?
Som jag sagt också nu för femhundraelfte gången, sänk priset till 2000-2500 kr och jag kan tänkas köpa den.

Jag tycker inte det är gulligt med fanatiker, varför? Det går inte och diskutera med dem. Skygglapparna är så tjocka att det finns inget annat än det märket dem så mycket älskar, och dem skyddar det in till det sista.
Det är då tur att BMW inte tillverkar datorer och hemelektronik, för hade BMW gjort det hade Apple och BMW folket tagit död på varandra för det är dem absolut värsta fanatikerna som finns där ute... Tror det går och se hur röda deras ögon blir när något ont sägs om deras produkter.
Men för den delen kör jag BMW, men sen att den uppfyller det som fanatikerna anser... det tåls även och diskuteras lika hårt i en annan tråd som varför iPad kostar dubbelt upp mot en netbook och saknar allt viktigt som en vanlig PC användare nyttjar dagligen.

Nej, mjukvara är inte allt, det intrycket du ger är att mjukvara ska vara instängt och så lätt att använda och inget "härke". Det är även där Apple lyckas, hur får man en mjukvara och vara idiotsäker, lås användarna, låt dem inte göra vad dem vill, låt dem inte använda det program som dem vill, vi (Apple) bestämmer vad kunderna ska göra med sin vara. (Detta går inte och förneka).
Så jag kan inte hylla Apples mjukvara heller utanför mobilsammanhang, är inte så förtjust i instängd PC miljö, till telefon, JA, för det är en telefon, men till en netbook/tabletPC/laptop/(allt som är i närheten av PC), NEJ.

Sen att alla rekommenderar och jailbreaka sin iPhone tycker jag då inte heller är något positivt, säger väl ganska mycket om självaste OSet, eller hur?

Men som du säger, jag kanske aldrig kommer förstå värdet i en iPad då jag inte förstår värdet i iPhone OS, jag har lekt lite med iPhone men ser inte någon större tjusning i den, det är en telefon som man kan leka med, riktigt kul men att hylla den till skyarna? Det kan jag inte göra, för jag var och är inte så imponerad. men att det skulle vara en dålig produkt, det kan jag absolut inte säga, har ingen sådan erfarenhet.

Lika väl här, hade iPhone kostar mindre hade jag kunnat fundera på köpa en, men när jag får en HTC Desire samt Nokia N900 kostar kring ~5000kr mot 6800 kr för minsta iPhone, så talar det ganska väl vad jag väljer...

Tycker även att många som ger en minus sida på iPhone är just mjukvara, detta syns på prisjakt.nu och varje person som inte gett fullpott påpekar om detta. Instängt som till t.ex. iTunes osv. iPad lär vara lika instängd och i mina ögon, som jag skrev tidigare är det helt fel väg och gå.
Är inte riktigt förtjust i kontroll av samhället/kunder/användare...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Uppenbarligen ingen idé att diskutera eftersom du inte lyssnar på vad man säger, eller om du helt enkelt har väldigt dåligt minne.

Eller kallar du mig, som äger en enda Appleprodukt (som jag fått) och sex(?) Windows-datorer, en Applefanatiker.

Eftersom inget som någon skriver verkar fastna i dig så var det här det sista ni hörde av mig i den här tråden.

Du är den som gett bäst argument varför man ska köpa denna produkt istället för en Netbook. Däremot har jag inte hört något annat än att det är ett äpple.
Men tydligen verkar du ha glömt bort att jag svarat dig redan lite högre upp?

Klart det fastnar, vi sammanfattar tråden lite:

Det flesta förespråkar iPhone och anser att denna produkt fyller ut det som iPhone saknar, som du, läsa serietdiningar i större format, större skärm överhuvudtaget för att surfa, läsa PDF, kolla film.

Sen att KiXeR nu kommer in och går helt överstyr och jämför ett BILMÄRKE med ett annat BILMÄRKE har jag ingen förståelse för.
Plus att han läser mellan raderna (bokstavligen) och missar helt att jag förespråkar inte BMW, utan jag förstår inte riktigt tjusningen som BMW pojkar älskar hos BMW. Precis som Apple pojkar älskar Apples produkter.

Jag jämför en typ av liten dator med en typ av liten dator, dessa två datorer kostar olika varav den ena kan du göra mer med men kostar mindre. Varför ska jag välja den dyrare datorn som kan göra mindre?
Förstår ni om jag tar bort äpplen och päron?

Vilken dator tror ni majoriteten skulle välja? Av vilken orsak skulle man egentligen välja den dyrare produkten som kan göra mindre?

Så om KiXeR skulle börja läsa alla rader istället för att hoppa så kanske du skulle inse att jag ställer samma frågor om och om igen men får bara svar från fanatiker och prylbögar. BARA FÖR ATT HA.
Ni har inte gett mig ett konkret exempel på varför den ena produkten är bättre än den andra, jo det enda jag hört "Inte stor och tung", men anser man att 1-1,2 kg är tungt så kanske ett gymkort är och prioritera....

Sen att du KiXeR vill veta varför jag kör BMW? Jag tycker om och testa, jag bestämmer mig inte för ett märke och kör på det utan testar allt som går, gör man inte det så anser jag inte att man bildar någon uppfattning. Det här är min första tyska bil och tänkte nu mot våren testa antingen en VW eller en AUDI.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Visst är det härligt med bra mjukvara, men visste inte att självaste mjukvaran skulle kosta lika mycket som hårdvaran? Egentligen, mer än dubbelt upp...
Jag skriver om och om igen, jag förstår inte vad det är som kostar. Är det mjukvaran som får den och kosta? Du måste förstå, jag anser inte att en mjukvara designad för telefoner som har gjorts i XXL verison är värd 2500kr...
Jag bryr mig om vad man får för pengarna.
Kan inte Apple då sälja iPad utan mjukvara? Då borde det bli billig?
Som jag sagt också nu för femhundraelfte gången, sänk priset till 2000-2500 kr och jag kan tänkas köpa den.

Jag tycker inte det är gulligt med fanatiker, varför? Det går inte och diskutera med dem. Skygglapparna är så tjocka att det finns inget annat än det märket dem så mycket älskar, och dem skyddar det in till det sista.
Det är då tur att BMW inte tillverkar datorer och hemelektronik, för hade BMW gjort det hade Apple och BMW folket tagit död på varandra för det är dem absolut värsta fanatikerna som finns där ute... Tror det går och se hur röda deras ögon blir när något ont sägs om deras produkter.
Men för den delen kör jag BMW, men sen att den uppfyller det som fanatikerna anser... det tåls även och diskuteras lika hårt i en annan tråd som varför iPad kostar dubbelt upp mot en netbook och saknar allt viktigt som en vanlig PC användare nyttjar dagligen.

Nej, mjukvara är inte allt, det intrycket du ger är att mjukvara ska vara instängt och så lätt att använda och inget "härke". Det är även där Apple lyckas, hur får man en mjukvara och vara idiotsäker, lås användarna, låt dem inte göra vad dem vill, låt dem inte använda det program som dem vill, vi (Apple) bestämmer vad kunderna ska göra med sin vara. (Detta går inte och förneka).
Så jag kan inte hylla Apples mjukvara heller utanför mobilsammanhang, är inte så förtjust i instängd PC miljö, till telefon, JA, för det är en telefon, men till en netbook/tabletPC/laptop/(allt som är i närheten av PC), NEJ.

Sen att alla rekommenderar och jailbreaka sin iPhone tycker jag då inte heller är något positivt, säger väl ganska mycket om självaste OSet, eller hur?

Men som du säger, jag kanske aldrig kommer förstå värdet i en iPad då jag inte förstår värdet i iPhone OS, jag har lekt lite med iPhone men ser inte någon större tjusning i den, det är en telefon som man kan leka med, riktigt kul men att hylla den till skyarna? Det kan jag inte göra, för jag var och är inte så imponerad. men att det skulle vara en dålig produkt, det kan jag absolut inte säga, har ingen sådan erfarenhet.

Lika väl här, hade iPhone kostar mindre hade jag kunnat fundera på köpa en, men när jag får en HTC Desire samt Nokia N900 kostar kring ~5000kr mot 6800 kr för minsta iPhone, så talar det ganska väl vad jag väljer...

Tycker även att många som ger en minus sida på iPhone är just mjukvara, detta syns på prisjakt.nu och varje person som inte gett fullpott påpekar om detta. Instängt som till t.ex. iTunes osv. iPad lär vara lika instängd och i mina ögon, som jag skrev tidigare är det helt fel väg och gå.
Är inte riktigt förtjust i kontroll av samhället/kunder/användare...

Mmm. Det är oerhört synd att jag inte kan köra mina hålkort i iPaden

Permalänk
Medlem

Det väl bra med val? Hade alla köpt/ägt iPhone så skulle inte det vara lika roligt.

Dock undrar jag en sak, du säger att alla är apple fanatiker så fort man börjar tala väl om deras produkter. Du säger själv att du kör BMW (turkbilen), varför det? Varför inte en Skoda eller Dacia. Jag menar vad kan BMW som inte Skoda kan?
Den nivå håller du i dina argument/synpunkter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
text

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late