Webbkameror med HD-stöd från Microsoft

Permalänk
Melding Plague

Webbkameror med HD-stöd från Microsoft

Microsoft lanserar tre nya webbkameror som samtliga kan filma i HD-upplösningen 720p.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte så farligt pris. Känns väldigt praktiskt för de som vill göra vlogg på t.ex. youtube, eller en show.

Permalänk
Medlem

Yes! Äntligen kan jag cam6a i HD-upplösning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maango
Yes! Äntligen kan jag cam6a i HD-upplösning!

Instämmer!

Permalänk

Äntligen! Webcams har varit ett vidrigt jävla skämt under de senaste fem åren, då kvalitén inte har ökats minsta lilla (trots att bandbredden utan vidare tiodubblats på samma tid).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Frågan är om dom håller vad dom lovar.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=hUPbsjxoLQE

Bra eller dåligt? Dugligt för 500kr?

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk

tycker webcams man köper för 50-100kr duger gott sen att när det skickas till mottagaren att det komprimerats sönder så förbannat det är väl snarare där problemet ligger.

Visst de är säkert bra mycket bättre och sånt men det är ändå bandbredden och hur det skickas som är av intresse.. annars kan man fan lika gärna använder kameran om man sak filma etc

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XeVzL
Frågan är om dom håller vad dom lovar.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=hUPbsjxoLQE

Bra eller dåligt? Dugligt för 500kr?

Tillräckligt bra för 500 kr. Gissar på att det inte blir så mycket "action" om man "camar" med någon, för det verkade som att kameran hade lite efterslängar i snabba rörelser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XeVzL
Frågan är om dom håller vad dom lovar.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=hUPbsjxoLQE

Bra eller dåligt? Dugligt för 500kr?

720P i all ära, men i vad? 10FPS?
Annars hade det varit en väldigt nice prislapp, och kanske sätta webbkamerorna på kartan igen, speciellt nu när videobloggar/youtube är så populärt.

Men det är väl för svårt att hålla priset nere om det ska i vettig (eller i mina ögon, användbar) optik.

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

jösses vad kass, den webkamera som följde med mitt datorpaket år 1998 hade 30fps och klarade upplösningen 640x480 när man spelade in video. I chat gick det inte att få högre än 320x240 eller vad det kan ha varit. Tekniken har varken förfinats eller gått framåt.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

*yawn*
Samma myt som Megapixel hysterien kring kompakt kamerorna.
Kom igen när dom ligger i 30+ fps

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XeVzL
Frågan är om dom håller vad dom lovar.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=hUPbsjxoLQE

Bra eller dåligt? Dugligt för 500kr?

Enl. min mening är det där definitivt bra nog för 500spänn jämfört med vad jag har sett av webbcameror tidigare, men å andra sidan är jag kanske inte den mest uppdaterade människan på området ^^

Permalänk
Medlem

hmm, fungerar det verkligen med tex wlm att ha hd-kvalitet? Jag provade att koppla in en Sony HVR-Z7 och använda som webbcam. Windows Live Messenger kraschade bara Har även provat med en Panasonix DVX100 som inte ens är i HD och det fungerade inte speciellt bra, eller är det helt enkelt så att msn inte gillar kameror kopplade via firewire?

Permalänk
Medlem

ingen koll på webcams idag. skulle uppskatta om det kom någon billig snabb med hyfsad ljudkvalitet. då skulle ja kunna tänka mig att byta från min quickcam 3000 XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Oj vad härligt förvirrande jag som precis skulle köpa en och leka med.

Undra om det skiljer något på 5000 och 5001 mer än utseendet, och om dom är bättre eller sämre än den gamla modellen Lifecam Cinema som kostar hela 700kr.

Permalänk

ameeen.. det ska ju va 3D nu ju
borde bara ta några månader innan de e på gång.
med de nya glasögonen med lcd shutters kan man ju körapå vanlig skärm!
läckert..:cool:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andersemanuel
ameeen.. det ska ju va 3D nu ju
borde bara ta några månader innan de e på gång.
med de nya glasögonen med lcd shutters kan man ju körapå vanlig skärm!
läckert..:cool:

Finns redan

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.