Nästa 3DMark enbart för DirectX 11

Permalänk
Medlem

Teori: nVidia slänger pengar på företag för att undanhålla uppmärksamheten från snedsteget Fermi, som ändå kommer att prestera bättre än AMDs nya kort i nya spel eftersom de är optimerade för just nVidia.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag förstår fortfarande inte logiken. I slutet av dagen är det för att spela ni köper grafikkort för tusentals kronor. Så ni låter eran inre fanboy slita er från ett spel bara för en nvidia logga kommer upp? Här snackar vi på snitt till psykiskt skadad av hårdvara.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jag förstår fortfarande inte logiken. I slutet av dagen är det för att spela ni köper grafikkort för tusentals kronor. Så ni låter eran inre fanboy slita er från ett spel bara för en nvidia logga kommer upp? Här snackar vi på snitt till psykiskt skadad av hårdvara.

+1

Permalänk

Spelen är en sak men, det är inte spel det handlar om utan test av grafikkort där förhållandena bör vara jämnlika. Om 3dmark hade endast fysik/optimerad stöd för ATI kort så skulle alla som har Nvidia kort klaga... Det är bäst med oberoende test system och sen är spelen en helt annan sak.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Stackare

En utmärkt troll kommentar!

Ta exempel batman arkham asylum, du kommer till ett rum med montering för banderoller i taket. Men vad är det här, något saknas? Det är självklart banderollerna som saknas och gör spelet mycket mera tomt på 360, ps3 och ati på pc.

Varför är det inte bara något av det klassiska statiska skiten där? Kanske till och med något som kan fladdra lite. Nej den enda anledningen att inget är där är för att physx ska skina i sin briljans.

Och det är därför jag hatar skiten.

Permalänk
Medlem

Om det nu var så att 3dmark gjordes med hjälp av nvidia så hade man väl haft anledning att grina. Men nu var det väl bara vissa spel...

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Avstängd

Orka prestandatest som är sponsrade av ena grafikkortstillverkaren. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Orka prestandatest som är sponsrade av ena grafikkortstillverkaren. :/

Vart läser du det?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

3DMark eller nVidiaMark?
Vad kommer det heta måntro?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
3DMark eller nVidiaMark?
Vad kommer det heta måntro?

10+!
Orka att Nvidia sätter sitt märke på allt de ser på
Jag undrar dock när ATI förbättrar sin tesselring, i nästa generation kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
3DMark eller nVidiaMark?
Vad kommer det heta måntro?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
10+!
Orka att Nvidia sätter sitt märke på allt de ser på
Jag undrar dock när ATI förbättrar sin tesselring, i nästa generation kanske?

Om ni kollar vad det är för video som visas så skulle ni inte fälla sådana patetiska kommentarer.

Shattered Horizon "Moonrise"

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Om ni kollar vad det är för video som visas så skulle ni inte fälla sådana patetiska kommentarer.

Det gör de inte. De är endast en del av den större flock tonåringar som vuxit sig stor på Sweclockers under de senaste två åren. Förmodligen finns det även yngre anhängare till flocken som ännu inte kan klassas som tonåring men som efterapar samma beteende. Ett bettende som leder till gnälliga, tråkiga och helt enkelt felaktiga kommentarer lagda pågrund av bristande kunskap, lässvårigheter eller endast för att provocera andra medlemmar...

... en annan teori är att jag blivit för gammal

Oavsett stämmer nog den sista teorin...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Det gör de inte. De är endast en del av den större flock tonåringar som vuxit sig stor på Sweclockers under de senaste två åren. Förmodligen finns det även yngre anhängare till flocken som ännu inte kan klassas som tonåring men som efterapar samma beteende. Ett bettende som leder till gnälliga, tråkiga och helt enkelt felaktiga kommentarer lagda pågrund av bristande kunskap, lässvårigheter eller endast för att provocera andra medlemmar...

... en annan teori är att jag blivit för gammal

Oavsett stämmer nog den sista teorin...

+100
Tänkte direkt när jag såg loggan att detta kommer ju urarta och javisst: Här står inte mycket om DX11, 3Dmark eller annat som har med nyheten att göra.

Tycker spelet och förmodligen då nästa 3dmark ser sjukt läckert ut. Nu kanske man vill sitta och kolla sig genom hela testet. Ögongodis!

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk

Futuremark är så outdated idag tyvärr, det visar ingenting.

Dx 11 kanske blir frint i praktiken på nya kort men prestandan kommer sist kan jag lova.

Visa signatur

HP

Permalänk

Bara DX11? Varför gör de inte ett test där alla OS och DX fungerar? 3dmark06 ftw...

Permalänk

worst..trailer..ever.

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Sötast

Det gick snabbt.... Redan endast för DX11? Wooshi... lär väl vara en handfull % i världen som sitter på DX11 kort idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Det gick snabbt.... Redan endast för DX11? Wooshi... lär väl vara en handfull % i världen som sitter på DX11 kort idag

Det lär vara en handfull % i världen som kör 3DMark också, och av dessa är det antagligen ganska många som redan har DX11-kort eller kommer att skaffa inom snar framtid.

Jag tycker det är bra att de pushar på DX11, framåt marsch!

För övrigt så anser jag att 3DMark är ungefär lika värdefullt som "productivity"-benchmarks för cpu:er, dvs ger enbart en liten fingervisning om reell prestanda, med 75 tusen nypor salt.

Edit: ska tilläggas att jag köpt Vantage, men använder det enbart som referens vid uppgraderingar och överklockningar, för att få en indikation på prestandahöjningen, dvs jag jämför bara med mig själv.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
Bara DX11? Varför gör de inte ett test där alla OS och DX fungerar? 3dmark06 ftw...

Själv väntar jag med spänning på DOSMark 2012

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jag förstår fortfarande inte logiken. I slutet av dagen är det för att spela ni köper grafikkort för tusentals kronor. Så ni låter eran inre fanboy slita er från ett spel bara för en nvidia logga kommer upp? Här snackar vi på snitt till psykiskt skadad av hårdvara.

tänk dig att rollerna var ombytta. att det var ATI:s logga på spelet. Förstår du då?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
tänk dig att rollerna var ombytta. att det var ATI:s logga på spelet. Förstår du då?

Nä.

Permalänk
Medlem

Sluta nu grabbar, Ati och Nvidia är ju inga konkurrenter med varandra
Man behöver inte gilla alla om man inte vill!
Intel säger jag bara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jag förstår fortfarande inte logiken. I slutet av dagen är det för att spela ni köper grafikkort för tusentals kronor. Så ni låter eran inre fanboy slita er från ett spel bara för en nvidia logga kommer upp? Här snackar vi på snitt till psykiskt skadad av hårdvara.

Tänk om det skulle dyka upp ett Opel märke i instrumentpanelen varje gång man vred på tändningen på en Ferrari. Tror inte många Ferrari ägare skulle vara speciellt positiva. Eller om Sonys märke skulle komma upp en Xbox360....

Jag bryr mig inte så mycket men kan förstå dom som gör det.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Tänk om det skulle dyka upp ett Opel märke i instrumentpanelen varje gång man vred på tändningen på en Ferrari. Tror inte många Ferrari ägare skulle vara speciellt positiva. Eller om Sonys märke skulle komma upp en Xbox360....

Jag bryr mig inte så mycket men kan förstå dom som gör det.

grejen är ju att det troligen är optimerat för nvidia. De kan också ha saboterat för AMD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
grejen är ju att det troligen är optimerat för nvidia. De kan också ha saboterat för AMD.

Har ju hänt förr att nvidia mutat för att få spel att fungera sämre för amd-användare (assasings creed, för att nämna ett exempel).. Kan man inte göra bra och prisvärda grafikkort så får man ju muta speltillverkarna så att konkurrensens kort presterar sämre än vad de ska, så att korten på så vis blir mer jämlika;)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepsin
Själv väntar jag med spänning på DOSMark 2012

Haha men åååå va dryg du är jag orkar inte