Geforce GTX 470 och 480 billigare än väntat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffen_OC
Tycker det är tragiskt att sitta och läsa om folk som tjivas om nvidia vs ati ... och fermi köp fast ingen vet hur dom presterar än!

Priserna som nvidia satt på fermikortena är bara tragiska.... stora varma gammal teknik svåra att tillverka finns inga chip m.m ... i mina ögon F A I L ! nvidia....

Suttit och väntat på fermi jag med... men allt jag har läst om just fermi gör mej ytterst tveksam om just ett köp av dom... jag tycker inte att man kan sätta ut ett pris på kort som ingen vet nåt om!!!!

Ett enda test har kommit ut vem bryr sej just om det testet? unengine lr vad det hette! deras värsting kort imot HD5870 ett program optimerat för nvidia... liksom HD5780 kortet gjorde grymt i från sej....

Plus det kostar mindre också...... detta gjorde så att jag köpte mej ett HD5970 det kortet lär vara herren på täppan ett tag....

men men kommer nvidia med ett schysst kort med bra tillgång på det med NY teknik m.m och mindre värmeutveckling så kan jag tänka mej att köpa det ... förutsatt att det presterar grymt men...

men just nu ser jag absolut ingen motivering för folk att köpa just fermi....
Folk är ju ute efter strömsnåla kalla kort... och inte strömmonster och varma kort... liksom.... HD5970 idlar 47c just nu med 2st gpu's liksom.. jag kan inte tänka mej att nvidias fermikort kommer slå dom tempsen tyvärr...

men vill folk slänga ut pengar på dom kortena fine...

1) Gammal teknik? varför tror du det?
2) Varför är priserna "tragiska" ?
3) Unengine är inte NVIDIA optimerat
4) Så du tycker att HD5970 är strömsnålt?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffen_OC
Tycker det är tragiskt att sitta och läsa om folk som tjivas om nvidia vs ati ... och fermi köp fast ingen vet hur dom presterar än!

Intressant hur du sen efter denna kommentar kommer med en massa text där du gnäller över Nvidias kommande kort. Med andra ord så tycker du att du själv är tragisk?

Permalänk
Avstängd

Buio väx upp läs det jag skrev istället för det din hjärna sa

Han säger att nvidia är skit nvidia är piss hur fan kan han säga så om nvidia...

Har ni läst nåt om fermi? nej tydligen inte... deras kärna är samma som på dom förra kortena den stora!! varma strömhungriga....

Om inte Unegina var nvidia optimerad varför körde dom just det testet med fermi? jo för att nvidia kortena görs sej bra i det testet...

Jag är varken ati fan lr nvidia fan... jag har haft både och.... och tycker dom funkar fint... men efter ha haft HD5770 HD5850 HD5870 så bytte jag till ett nvidia 285 GTX och satan i gatan så varmt kort det var jämfört med just ati's nya serie.....

Och fermi kör samma kärna med ett annat namn bara.

Så tyck vad ni vill och buio tragiskt inlägg av dej.... enda ni gör här på swec är att tjivas om allt.... ati fanboys vs nvidia fanboys..... inte en enda tråd är i trevlig ton... utan bråk om precis allt.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffen_OC
Buio väx upp läs det jag skrev istället för det din hjärna sa

Han säger att nvidia är skit nvidia är piss hur fan kan han säga så om nvidia...

Har ni läst nåt om fermi? nej tydligen inte... deras kärna är samma som på dom förra kortena den stora!! varma strömhungriga....

Om inte Unegina var nvidia optimerad varför körde dom just det testet med fermi? jo för att nvidia kortena görs sej bra i det testet...

Jag är varken ati fan lr nvidia fan... jag har haft både och.... och tycker dom funkar fint... men efter ha haft HD5770 HD5850 HD5870 så bytte jag till ett nvidia 285 GTX och satan i gatan så varmt kort det var jämfört med just ati's nya serie.....

Och fermi kör samma kärna med ett annat namn bara.

Så tyck vad ni vill och buio tragiskt inlägg av dej.... enda ni gör här på swec är att tjivas om allt.... ati fanboys vs nvidia fanboys..... inte en enda tråd är i trevlig ton... utan bråk om precis allt.....

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffen_OC
Buio väx upp läs det jag skrev istället för det din hjärna sa

Han säger att nvidia är skit nvidia är piss hur fan kan han säga så om nvidia...

Det var inte så allvarligt, därav smileyn.

Mest tänkte att du först säger att det är tragiskt hur vi bråkar (tjivas) med varandra om Nvidia och ATI, för att sen själv skriva en massa negativt om Nvidia och då alltså bidra till bråket.

Jag har inget problem med att vissa inte gillar Nvidia och tvärtom, alla får ha sina åsikter.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
3) Unengine är inte NVIDIA optimerat

Säker? Version 1.1 är lite skum och ingen vet något om det. Jag har försökt få kontakt med Unigine men ännu har de inte svarat.

Vi vet snart nog i vilket fall, det är fan bara en knapp vecka kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffen_OC
Buio väx upp läs det jag skrev istället för det din hjärna sa
Har ni läst nåt om fermi? nej tydligen inte... deras kärna är samma som på dom förra kortena den stora!

Alltså jag är inte så insatt i arkitekturerna av dom olika kärnorna, men är inte Fermi en helt ny arkitektur eller? Jag har iaf fått för mig det.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Lite nya intressanta rykten..

http://hardforum.com/showthread.php?t=1504030&page=23
Läs de 2 sista sidorna.

Varför snackas det om GTX4x0 i så många trådar? Det snackas i "Geforce GTX 400: Skvaller från branschen", "Geforce GTX 470 och 480 billigare än väntat", och i "GeForce GTX 4xx-tråden (GF100)"

Kan vi inte alla snacka om Fermi i en och samma tråd istället? I denna: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
Billigare men fortfarande inte bra. 25% mer i pris för 10-15% mer prestanda om man jämför 480 vs 5870. Undrar om AMD kommer sänka sina priser för detta? Tror tyvärr inte det.

Jag hade gärna sett 480 runt 4500:- och 470 på dryga 3000:- så hade det blivit lite hårdare konkurrens.

Pris / prestanda ökar inte linjärt, speciellt inte vid dom bästa korten.
Dom (kommer att) ha den bästa singel gpun, så klart dom sätter priserna högt.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
på heaven benchmark var 5870 och gtx 480 lika bra. vad jag har hört ska gtx 480 motsvara 5870 och gtx 470 5850

Citat:

3DMark Vantage Extreme
HD5970: 12339
GTX480: 9688
HD5870: 8912
GTX470: 7527
HD5850: 6848

http://www.hardwareluxx.de/community/14248999-post364.html

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Citat:

3DMark Vantage Extreme
HD5970: 12339
GTX480: 9688
HD5870: 8912
GTX470: 7527
HD5850: 6848

Citat:

Och vart har han fått tag i dom uppgifterna?

Han reggade 21.03.10 och har skrivit ett inlägg

Mycket rolig tråd detta fortsätt med denna underbart roliga förstklassiga underhållning

MVH

Alexander

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffen_OC
Tycker det är tragiskt att sitta och läsa om folk som tjivas om nvidia vs ati ... och fermi köp fast ingen vet hur dom presterar än!

Priserna som nvidia satt på fermikortena är bara tragiska.... stora varma gammal teknik svåra att tillverka finns inga chip m.m ... i mina ögon F A I L ! nvidia....

Suttit och väntat på fermi jag med... men allt jag har läst om just fermi gör mej ytterst tveksam om just ett köp av dom... jag tycker inte att man kan sätta ut ett pris på kort som ingen vet nåt om!!!!

Ett enda test har kommit ut vem bryr sej just om det testet? unengine lr vad det hette! deras värsting kort imot HD5870 ett program optimerat för nvidia... liksom HD5780 kortet gjorde grymt i från sej....

Plus det kostar mindre också...... detta gjorde så att jag köpte mej ett HD5970 det kortet lär vara herren på täppan ett tag....

men men kommer nvidia med ett schysst kort med bra tillgång på det med NY teknik m.m och mindre värmeutveckling så kan jag tänka mej att köpa det ... förutsatt att det presterar grymt men...

men just nu ser jag absolut ingen motivering för folk att köpa just fermi....
Folk är ju ute efter strömsnåla kalla kort... och inte strömmonster och varma kort... liksom.... HD5970 idlar 47c just nu med 2st gpu's liksom.. jag kan inte tänka mej att nvidias fermikort kommer slå dom tempsen tyvärr...

men vill folk slänga ut pengar på dom kortena fine...

* Vad är det för gammal teknik du snackar om? att man fortfarande använder koppar till kylflänsarna eller?

* hd5850/5870/5970 är ungefär lika svåra att göra eftersom att båda är 40nm

*jävlar vilken bra temp du har, specielt för att kortet har klockat ner sig till typ 300/500/300 och antagligen en kärna avstängd? det är bara LOAD[/B] temperaturen som är intressant.