Hjälp!!..Slumpmässiga crasher i MW2

Permalänk

Hjälp!!..Slumpmässiga crasher i MW2

Hmm..Jag har på senaste tiden fått ett märkligt problem med min relativt nya dator.

Ibland hänger sig hela datorn och skärmen blir helt grå när jag spelar MW2. Datorn blir okontaktbar och enda sättet att återgå är att starta om burken.

Crasherna sker helt slumpmässigt, alltså ibland alldeles i början av spelandet och ibland efter ett längre tags spelande. Jag spelar inte heller några andra spel så jag vet inte om problemet är knutet til lspelet eller till min hårdvara!

Min dator är under ett år gammal och är komponerad enligt följande:

Ati Radeon 4890 Vapor-X överklockat till 950/1082
..klockningen testad i furmark utan problem i någon timme.

Amd Phenom II 955. oklockad

Nätagg: Corsair 750W TX

Minne: 4gb Corsair ddr3 1333mhz

Vet inte om någon annan komponent kan ligga bakom men om ni tror det så drar jag gärna resten av komponentlistan!!

Så frågan är alltså, vad kan dessa krascher bero på och har någon annan samma problem med detta spel?

Permalänk
Medlem

Prova att spela med grafikkortet i standardfrekvenserna.
Datorn låser sig bara när du spelar MW2, aldrig slumpmässigt när du surfar eller dylikt?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Har du nyaste drivrutinerna till grafikkortet?

Permalänk
Medlem

"client command overflow".... fick detta felmeddelande nyss...

har problem själv med mw2....

annars brukar det bli "server disconnected"....

eller så blir det "svart skärm, eller grå" och allt låser sig...

hade inte dessa problem med förra datorn....

så är det internetuppkopplingen som spökar?
eller har jag fel på grafikkortet...

xfx 5870 "nya kylaren"
p6x58d premium
patriot ddr 3, 3x2 1600mhz
i7 930
h50
hx750
ssd vertex limited edtition

Permalänk

fan va skummt...jag har provat alal stresstest o så utan att få något fel...tempsen ser också ok under spelande!

Nope problemet är bara knutet till just MW2 vad jag märkt..aldrig under surfande eller annat!

jag har nyaste drivrutinerna, 10,2

Vill minnas att jag hört något om att MW2 sturlar med just ATI kort men kom inte ihåg varför det var så eller om det gick att lösa!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olofsson501
fan va skummt...jag har provat alal stresstest o så utan att få något fel...tempsen ser också ok under spelande!

Nope problemet är bara knutet till just MW2 vad jag märkt..aldrig under surfande eller annat!

jag har nyaste drivrutinerna, 10,2

Vill minnas att jag hört något om att MW2 sturlar med just ATI kort men kom inte ihåg varför det var så eller om det gick att lösa!

Mitt fuckade sig mer eller mindre på vissa av banorna men BARA när den autosave:ade..

Men den återhämtade sig alltid så jag kunde fortsätta spela.

(körde bara offline pga av vissa omständigheter, som för övrigt kan vara orsaken till mina problem med...)

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

ajdå, nja jag har problemet i onlinespelandet dess värre...

Permalänk
Medlem

Kolla windows systemlogg och se om du har någon mer information där.

Vad kör du för OS?

Om du har du win7/vista har du TDR (Timeout Detection and Recovery) vilket återställer drivrutinen när den låser sig (förhoppningsvis)
Annars blir det en BSOD ("black" screen of death), på xp blir det bara BSOD eftersom du inte har TDR.

Finns ganska många trådar på diverse forum om TDR buggar, ofta är det korten som kan vara trasiga, ska precis skicka iväg mitt kort pga dessa TDR och BSOD problem

Denna tråd kan vara intressant även om det råkar vara från asus forum ...

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20100107001547578&boar...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk

Gissar för högt klockat grafikkort, 1h furmark garanterar inte stabilitet vad jag har erfarat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Gissar för högt klockat grafikkort, 1h furmark garanterar inte stabilitet vad jag har erfarat.

Lägger min gissning här också, testa att köra på stock frekvenser

EDIT: En del andra saker som kan avhjälpa gråskärmskrascher med ATI kort.
Uppdatera ditt moderkorts bios och chipset drivrutiner
Uppdatera ljudkorts drivrutiner
Avaktivera ATI HDMI audio i enheteshanteraren
Stäng av strömsparing på PCI-E länkstatus, (avancerade energialternativ)

Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk

Jag har precis samma problem men då främst i Bad company 2 och lite mer sällan i Company of heroes. Min skärm blir svart och datorn fryser sig, ibland kan man fortfarande höra ljud genom skype ett tag men datorn är helt fryst.

kör ej överklockat och har ett EVGA 285 kort.

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paronfesken
Jag har precis samma problem men då främst i Bad company 2 och lite mer sällan i Company of heroes. Min skärm blir svart och datorn fryser sig, ibland kan man fortfarande höra ljud genom skype ett tag men datorn är helt fryst.

kör ej överklockat och har ett EVGA 285 kort.

Har du kollat så ditt system är stabilt? Memtest86+ tex. Vad har du för andra prylar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Har du kollat så ditt system är stabilt? Memtest86+ tex. Vad har du för andra prylar?

tänkte testa i morgon i ett par timmar med 100% fläktstyrka på grafikkortet

core i7 920 D0 överklockad till 3,7, har testat orginal utan resultat.
corsair minnen 3 x 2gb
Asus rampage II extreme
1000W psu corsair
windows 7 orginal

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paronfesken:

tänkte testa i morgon i ett par timmar med 100% fläktstyrka på grafikkortet

core i7 920 D0 överklockad till 3,7, har testat orginal utan resultat.
corsair minnen 3 x 2gb
Asus rampage II extreme
1000W psu corsair
windows 7 orginal

Du har exakt samma system som jag (Hade dock GTX295) och samma problem som jag hade, i mitt fall var det trasigt grafikkort.
Fick ett nytt på garanti dock.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk

Funka inte för mig, tror det enda jag kan göra är att baka kortet, men det vågar jag inte. Blir nog ett nytt eller ett beg. kort. (om man nu kan hitta något för ett vettigt pris dvs.)

Sätter nog in 285 kortet i servern och foldar med det istället.

Visa signatur

Livet är en fesk!