Scythe släpper processorkylaren Yasya

Permalänk
Melding Plague

Scythe släpper processorkylaren Yasya

Japanska Scythe rullar ut en ny processorkylare för både Intel och AMD.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

...Hade inte yasha varit en bättre översättning? >_>

Permalänk
Medlem

Ytan på själva botten såg ju lite diskutabel ut på sista bilden, eller är det jag som ser fel?

Tyckte det var en rätt snygg design i övrigt

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Ytan på själva botten såg ju lite diskutabel ut på sista bilden, eller är det jag som ser fel?

Tyckte det var en rätt snygg design i övrigt

tänkte på det också, men på alla scythe kylare jag köpt har det varit så nära perfektion man kan komma

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

37dB? Det var lite mycket det. Rätt cool design annars.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
37dB? Det var lite mycket det. Rätt cool design annars.

'

37 db max

lär ju vara närmare 20 som min

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Ytan på själva botten såg ju lite diskutabel ut på sista bilden, eller är det jag som ser fel?

Tyckte det var en rätt snygg design i övrigt

Tycker det ser mest ut som applicerad kylpasta..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strife242
Tycker det ser mest ut som applicerad kylpasta..

Det har du nog rätt i! Det var jag som såg fel alltså!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
37dB? Det var lite mycket det. Rätt cool design annars.

Notera 37dBa, 1900rpm kommer låta men slänger man på ett motstånd så man börjar närma sig 1000rpm så lär den kyla bra och vara tyst.

Basen lär inte ha något kylpasta på utan nickelyta som gör den silverfärgad istället för kopparbrun?

Hade varit bra med en bild på alla socket fästen, så länge det inte är några förbannade pushpins...

Permalänk

Nice design

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Har inte den här samma ungefärliga pris som deras Ninja?
Jag tycker ofta Scythe verkar ha flera olika produkter i samma prisklass, förvirrande och dumt tycker jag.
Men den här såg ju trevlig ut, men jag hoppas nya Ninjan presterar bättre då jag gillar den mer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
'

37 db max

lär ju vara närmare 20 som min

Överröstas inte 37db av en vanlig konversation i ett rum?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Notera 37dBa, 1900rpm kommer låta men slänger man på ett motstånd så man börjar närma sig 1000rpm så lär den kyla bra och vara tyst.

Följer med fläktcontroller. Vad stod det, 470 - 1900 rpm?

Permalänk
Medlem

brukar man inte vilja att processorkylaren styrs automatiskt beroende på temps.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Här har ni två recensioner ifall ni är intresserade:
Google Translate

Google Translate

Vad tror ni om kylaren? Kommer den kunna konkurrera med noctua nh-d14 alls med 2 fans, eller ser ni den som en någorlunda bättre mugen? Skulle vara intressant att trycka på en till 140mm fläkt med hjälp av ståltråd på kylaren.

Edit: Kylaren tros kunna styras från 500-1900 rpm i två olika lägen via den medföljande ratten och pwm i kombination. Tror den kommer långt under 20db i de låga varven, alltså ej hörbar. Den verkar monteras med intels och amds standard fästen, vilket vissa ser som en besvikelse. Men jag personligen uppskattar det. Det enda jag ser som irriterande hos scythe är att de aldrig gjuter sina baser ihop med kopparrören och att de aldrig släpper en modell som kan konkurrera med flänsar som noctuas, fast för ett bättre pris.

Tror f.ö att nya ninja inte har en chans mot den, då den endast ska vara ytterst lite förfinad enligt intervjun på cebit som sweclockers gjorde.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |