MSI laddar upp med Radeon HD 5850 och 5870 Twin Frozr II

Permalänk
Melding Plague

MSI laddar upp med Radeon HD 5850 och 5870 Twin Frozr II

Taiwanesiska MSI släpper två nya grafikkort med specialkylare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dubbla DVI? Inte på bilderna i alla fall.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Finns redan resultat från dessa i Extremedelen av forumet, finns en egen tråd skiven av elmor.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Finns redan resultat från dessa i Extremedelen av forumet, finns en egen tråd skiven av elmor.

Så dessa är samma som "ligntning" versionen som Elmor skrev om?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Möjligt att det inte är det men vid första anblick trode jag det. Kan inte öppna hans bilder på jobbet så jag kan inte se gpu-z.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Dubbla DVI? Inte på bilderna i alla fall.

Kan inte heller se något sån't..
Sen undrar jag fortfarande hur MSI kan ha missat att i 99% av alla datorlådor hamnar deras logga upp-och-ned.. Vore det inte roligare om de vände på den?

Permalänk

Jag ser inte mer än en DVI utgång. Sedan ser jag en HDMI och en Displayport. Så totalt tre utgångar ser jag. Den andra DVI utgången är kanske på framsidan?! :P:P:P:P:P:P

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Sen undrar jag fortfarande hur MSI kan ha missat att i 99% av alla datorlådor hamnar deras logga upp-och-ned.. Vore det inte roligare om de vände på den?

Oj, det där har jag missat! Haha, det blir ISW om man vänder på det! Helgalet! :P:P:P:P

Men jag måste ge MSI lite creds för att de lanserar de här två korten! Om man bortser från den upp-och-ned-vända MSI loggan så ser de jättesnygga ut. Två fläktar! Inte mindre än fem heatpipes! Jag ser fem heatpipes men i artikeln skriver man fyra. Hur många heatpipes ser ni?... det är ju galet vad missvisande uppgifter vi får in - antingen säger bilden något annat än specifikatinen eller så säger specifikationen något annat än bilden... knäppt.

Jag har länge stått och väntat på att det ska komma flera HD58xx och HD57xx grafikkort med tillverkarnas egna kylanordningar och egendesignade PCB. Det är först nu det kommer. Jag har väntat länge på HD5850 med Vapor-X men den är försenad nu, IGEN, för typ femte gången. Dock så ska HD5850 Toxic finnas till försäljning nu. Vapor-X varianten skulle komma samtidigt men Komplett ändrade lanseringsdatumet i sista stund, kanske är det dålig tillgång på processorer från TSMC som ställer till det, IGEN. Så jag är glad att flera tillverkare än bara Sapphire nu äntligen kommer med modeller med egna modifikationer. Då har jag fler att välja på. Nu tycker jag att det är på tiden att HIS också presenterar sina nya modeller snart.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Ursäkta det sista om HIS. Kollade precis på deras webbsida och där såg jag att det stod att de har 16 produkter i HD5800 serien. När jag öppnade upp produktgruppen såg jag att de redan har lanserat sina iCooler versioner av HD5800. HD5700 serien finns också den med iCooler nu och även med IceQ. Thank you HIS!

Fan det måste jag ha missat alltså.

Källa: http://www.hisdigital.com/un/product1-75.shtml

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

TwinFrozrrrrrrrr. rrrrrafff! rrrrrrr yeah baby yeah! rrrrrr! Skulle ju sen vara
fint om de inehöll exaxt samma komponenter som Lightning, men skulle inte tro det...

http://www.youtube.com/watch?v=J2HBdRCroks

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
... det är ju galet vad missvisande uppgifter vi får in - antingen säger bilden något annat än specifikatinen eller så säger specifikationen något annat än bilden... knäppt.