Permalänk
Medlem

Asus eee pc 1000h windows 7 problem

Hej!
Uppgraderade mig igår till windows 7 på min eee pc 1000h.
Allting funkade fint förutom att mina fn knappar inte fungerar. Så kan inte höja och sänka musik samt bläddra mellan wifi och bluetooth? Någon som vet vad det kan vara för fel? Har kört en windows update.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

uppdatera alla drivrutier, hos hårdvaru tillverkaran, vista går bra

Permalänk
Medlem

gjorde det funkade fint, istallerade hotkeys.. men nu till mitt andra prolem. Internet fungerar inte med sladd, men fungerar trådlöst. Försökt lokalisera problemet. kan det ligga på att man måste installera drivrutiner till moderkortet?? om så är läget, vart hittar man dem. letat som en tok.

Tack på förhand

Permalänk
Lego Master

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-u...
Där kan du leta upp modellen och sen laddar du ner drivrutiner för LAN.

Välj modell, och sen Win7 som OS när den frågar.
Där hittar du LAN drivers för Win7.
Bör lösa ditt problem.

Passa på att uppdatera chipset-drivers med.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

tack, hoppas det fungerar nu.

Någon som vet om man bör uppgradera biosen? eller är det onödigt?

Permalänk
Medlem

fungerar datorn utmärkt, såbehöver du inte göra något

Permalänk
Medlem

om jag vore du skulle jag leta upp drivermagican portable från någon obskyr hemsida och använda den att hela tiden uppdatera drivrutiner

Permalänk

Uppdatera Bios så att den stödjer win7 riktigt Sen tankar du Ner ATK driver+Funktionsprogrammet så Funkar Det med din Fnknappar

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]