Geforce Fermi på testbänken

Permalänk
Medlem

Eftersom som det verkar vara många som är oroliga för att Nvidia styr hur testerna skall utföras, så skulle det ju vara trevligt om detta dementerades.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Eftersom som det verkar vara många som är oroliga för att Nvidia styr hur testerna skall utföras, så skulle det ju vara trevligt om detta dementerades.

låter som ett hot i mina öron....men sen är jag ju ett rabiat amd fanboy..
the second coming is near!
får anta att g80 var första

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Här kommer några snabba svar på de vanligaste frågorna.

1. Catalyst 10.3 Preview används för samtliga AMD-baserade kort.

2. Val av spel och program till recensionen är helt på redaktionens bevåg och har inte påverkats av specifika önskemål från någon tillverkare.

Permalänk
Avstängd

Sidan kommer ju tvärdö vid den tiden, sen kommer allt forumspam och vem som trodde vad och vilken som "vann" slaget om grafikkorten...

Lycka till med testerna, väntar med spänning!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joel1992
Mangaflickornas utstyrsel blir mer vågad för varje generation...

Hahahahaha!

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk

oooo dom är vakna!
dom sitter säkert ock kör skiten ur sitt test ex!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Vad kommer det sig att inget får publiceras förren precis efter 12 slaget?
vad skulle hända om dom publicerade nåra dar innan?
Swec har väl fått korten nåra dar innan eller?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Wow, riktigt roligt att höra. Ser verkligen fram emot lördagen nu.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas T
Här kommer några snabba svar på de vanligaste frågorna.

1. Catalyst 10.3 Preview används för samtliga AMD-baserade kort.

2. Val av spel och program till recensionen är helt på redaktionens bevåg och har inte påverkats av specifika önskemål från någon tillverkare.

Hoppas på att Folding finns med i testerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Vad kommer det sig att inget får publiceras förren precis efter 12 slaget?
vad skulle hända om dom publicerade nåra dar innan?
Swec har väl fått korten nåra dar innan eller?

Då får de aldrig några kort mer från Nvidia.

Sen kan de bli stämda också, men det är det mer tveksamt om Nvidia kommer göra.

Permalänk
Avstängd

Vad som skulle vara väldigt intressant att veta är ifall testerna kommer utföraras på icke salufört 512SP eller det 480SP som faktiskt kommer kunna köpas av konsument.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas T
Här kommer några snabba svar på de vanligaste frågorna.

1. Catalyst 10.3 Preview används för samtliga AMD-baserade kort.

Kommer de nyaste applikationsprofilerna till 10.3 att vara installerade då också? En ny kom ju i fredags den 19:e, och sedan Catalyst 10.2 är de ju en del av drivrutinerna som är avsedd att uppdateras oberoende och separat för att vara så aktuella som möjligt, så för test mot Crossfire är de de nyaste, nyare än de i 10.3 Preview.

Men dessutom innehåller de, trots namnet, även nya profiler för bara ett grafikkort, vilket gör dem intressanta även i tester utan Crossfire:
http://www.rage3d.com/xmp/

Permalänk
Medlem

Om detta är schemat man måste hålla runtom i världen så bör det finnas tester ute från andra sidor redan upp till 10 timmar innan SweC lägger ut. Jag tänker på de länder som ligger före oss i tiden. Australien, Asien, Ryssland.

Onekligen spännande.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

En tanke som slog mig, om det är först den 27 mars 2010 som benchmarks och liknandes får visas, kan då inte en webtidning som utsäger sig vara baserad i Baker Island eller Howland Island (GMT/UTC -12) släppa de vid 00:01? Det vill säga 13 timmar innan vi får ta del av informationen i sverige?

Nog för att de öarna är obebodda, but you get the point. Kommer det inte dyka upp reviews/benchmarks från usa eller liknande tidigare än 00:01 GMT/UTC+1 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shaglord
Om detta är schemat man måste hålla runtom i världen så bör det finnas tester ute från andra sidor redan upp till 10 timmar innan SweC lägger ut. Jag tänker på de länder som ligger före oss i tiden. Australien, Asien, Ryssland.

Onekligen spännande.

/s

Tror inte det funkar så, sannolikt samma tidpunkt för alla oavsett tidzon.

Permalänk
Medlem

Ja snälla swec gör test på ljudnivån.

Har misstankar om att dessa nya kort är högljudda och då detta är viktigt för mig för mitt kommande köp.

Just nu lutar det åt Powercolor 5870 PCS+ då detta verkar vara tystaste kortet ute just nu.

Men om dessa kort kan hålla ljudnivån vettig så kan det mycket väl bli ett sådant...

Permalänk
Medlem

Ljudnivå Idle och Load sedan Strömförbrukning för systemet Idle och Load vill jag se. Tror Swec tänkt på det men som sagt glöm det inte

Permalänk
Avstängd

Skulle vara kul att ha med MSI 5870 Lightning i testet, men det är väll önsketänkande

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Hoppas att Nvidia-korten är någorlunda tysta i originalutförande.
Det kommer säkert kort med bättre kylare senare men...

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas T
Här kommer några snabba svar på de vanligaste frågorna.

1. Catalyst 10.3 Preview används för samtliga AMD-baserade kort.

2. Val av spel och program till recensionen är helt på redaktionens bevåg och har inte påverkats av specifika önskemål från någon tillverkare.

Gott då ska jag också sitta och spamma F5 på fredagkvällen med en scotch on the rocks:))
Om ni skall köra unigine heaven också så hoppas jag att ni kör samma version på samtliga kort.Så man slipper nvidias såkallade modifierade version som dom körde med innan,det ger ju totalt missvisande resultat annars.Vore också trevligt med så många speltester som möjligt i höga upplösningar.

Ha det:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Skulle inte korten lanseras den 26:e? Lördag är ju 27:e. Eller får ni inte släppa testet förrän dagen efter av nån anledning?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Skulle inte korten lanseras den 26:e? Lördag är ju 27:e. Eller får ni inte släppa testet förrän dagen efter av nån anledning?

Skulle tippa på att det är någon gång på kvällen den 26:e i USA, vilket med tidsskillnaden blir 27:e för oss.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Priskrig att vänta inom en månad då kanske?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
Om ni skall köra unigine heaven också så hoppas jag att ni kör samma version på samtliga kort.

Jo, det verkar som att artikeln utlovar ett test av Unigine Heaven Demo. Och då är det ännu viktigare att Catalyst 10.3 Preview kompletteras med de senaste proflerna, som sedan förra veckan finns på t ex Rage3D eller Guru3D:

We are happy to let Rage3D exclusively host the first Catalyst external profile update. This is fresh off the press and below is a list of what will improve when a user installs the profile.
•Heaven – Crossfire profile
•Dark Void – Crossfire profile
•Singularity – Crossfire profile
•Unigine Heaven Demo – Crossfire profile
•Just Cause 2 -> Single GPU and Crossfire profile
•Battlefield Bad Company 2 -> Crossfire profile
•AvP -> Single GPU and Crossfire profile
Thanks,

Terry Makedon

http://bit.ly/cg4kA0

Förlåt min ihärdighet i att pusha för detta, men eftersom jag inte sett någon nyhetsblänkare om de här nya profilerna på SweC, som alltså är nyare än de i 10.3 Preview, är jag orolig att de inte kommer med i testet. Och skulle då testet innehålla några av ovanstående spel/demon i konfigurationer som berörs enligt ovan, som t ex just nämnda Unigine Heaven Demo, med enbart 10.3 Preview, blir ju de testerna inaktuella redan innan de lämnat tangentbordet sas, så jag vill stämma i bäcken!

Dessutom tycker jag att det är minst lika viktigt att SweC rapporterar om nya profiler för både Nvidia och AMD som om nya drivrutiner. Dessa profiler är ju numera en del av drivrutinerna. T ex fick Battlefield: Bad Company 2 m fl spel SLI-stöd i Geforce betan 197.13, vilket det rapporterades om,
http://www.sweclockers.com/nyhet/10773-geforce_19713_beta_ute...
vilket alltså i konsekvensens namn gör dessa Catalystprofiler motsvarande intressanta att rapportera om för de som berörs av B:BC2 och Crossfire.

Jag vill bara ha en så aktuell test som möjligt. Lugna mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A7V
Hoppas att Nvidia-korten är någorlunda tysta i originalutförande.
Det kommer säkert kort med bättre kylare senare men...

Fläktarna är ju inga problem, hoppas snarare man slipper det här gnisslet
http://www.youtube.com/watch?v=UZU9JKCdCVg
En del säger det är lösa kondensatorer på GPU:n (lösning: plast spray) en del säger det är nVIDIA grafikkortet som orsakar skriket på PSU:n (lösning: köp ny PSU).

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Tiden blir ju rätt, för de som undrar. Troligen går de efter PST (eller vafan de nu heter. Den tidszon som ligger vid USAs västra kust), som är GMT-8, eller vår tid -9. Alltså blir det 24.00 (00.00) - 9h = kl. 15.00.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Tiden blir ju rätt, för de som undrar. Troligen går de efter PST (eller vafan de nu heter. Den tidszon som ligger vid USAs västra kust), som är GMT-8, eller vår tid -9. Alltså blir det 24.00 (00.00) - 9h = kl. 15.00.

Det kanske är EST tiden dom går efter som kanske är -6 eller nåt sånt

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ScrewFearMe
Det kanske är EST tiden dom går efter som kanske är -6 eller nåt sånt

nVidias HQ ligger på västkusten, så jag chansar på PST

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Skulle vara underbart om ni kunde ta med spelet Metro 2033 i testerna. En av de snyggaste spel där ute just nu med DX11 stöd. Ser fram emot recensionen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Skulle vara underbart om ni kunde ta med spelet Metro 2033 i testerna. En av de snyggaste spel där ute just nu med DX11 stöd. Ser fram emot recensionen!

Det beror väl på om det finns någon benchmarkfunktion i spelet.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175