Framtida Phenom II X4 upplåsningsbara

Permalänk

Det vore ju fint om de började strypa ner x6 processorer till exempelvis x3 eller till och med x2 processorer.
Vore ju en fin överraskning om man vid ett upplåsningsförsök av en Phenom II x2 helt plötsligt satt på en Phenom II x6 processor
Lär väl dock dröja ett tag innan de tar ur de gamla quad processorerna ur tillverkning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens920125
Det vore ju fint om de började strypa ner x6 processorer till exempelvis x3 eller till och med x2 processorer.

Och snart börjar det väl spekuleras i om Phenom II X6 kan vara en defekt "Bulldozer" och man helt plötsligt får 12 kärnor och en ny arkitektur.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RazerBlader
Och snart börjar det väl spekuleras i om Phenom II X6 kan vara en defekt "Bulldozer" och man helt plötsligt får 12 kärnor och en ny arkitektur.

HAHA stackars intel användare inte fan kan dom låsa upp sina Core2 E8500 till någon i7 980X inte

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003

Min gamla AMD X2 35-40 grader idle, 50-55 grader load
Min i7 860 45-50 grader idle, 75-80 grader load.

Det kanske är ganska självklart att dubbelt så många kärnor (& eventuellt högre klockfrekvens) utvecklar mer värme?
Sen är ju inte Intels standardkylare speciellt mycket att hänga i julgranen heller direkt.

Sen spelar ju andra faktorer med in, hade du tex. samma chassi och kylning med båda CPU´erna?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina