Geforce GTX 400 från en mängd tillverkare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tosseboll
Skulle kosta en månadslön och en halv arm.

Ja, fast köp 2 kort och du får en brandsläckare på köpet är nog mer passande då jag tänker efter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stege99
Det känns som man ska ta det väldigt försiktigt med volten, även med vattenkylning. Tydligen räcker inte ens flytande kväve till riktigt i de mer extrema fallen

http://www.nordichardware.se/nyhet,17658.html

53000 i CPU score?
Någon som har fuskat med physix på kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZAIZAI
Måste gnälla över bristen på vattenkylda grafikkort i allmänhet och vattenkylda GF470/480 i synnerhet.

Ett kort som drar så mycket ström (och därmed producerar en hel del värme) borde ju enklast vara utrustat med ett vattenblock, eller?

Har haft vattenkylning sedan 2005 (passivt dessutom) och står inte ut med oljudet från fläktar!

Fler vattenblock åt folket!

Agree!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

För övrigt skall det bli interesant att se vad som händer med prestandan om/när de resterande 34 cuda kärnorna kommer igång... ca: 6% förbättring någon? Skulle det räcka med tanke på priset?

Med bättre drivisar kommer FERMI prestera bättre?

Dock är min nästa uppgradering ganska långt bort, men skulla jag välja idag hade det nog blivit ett ATi kort...fast vattenkylda sådana är ju, ta mig tusan, jäkligt sällsynta! Riskera garantin för tystnaden på ett grafikkort som kostar lika mycket som resten av datorn är jag nog inte riktigt med på.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

2 Stycken GTX490 vattenkylda > ALLT

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
2 Stycken GTX490 vattenkylda > ALLT

Den kommentaren tillförde mycket till artikeln! Bra jobbat.

OT. Konstig prissättning i förhållande till prestandan. :/ Hade vart smutt om de låg på 5000 seriens priser så hade man som konsument kanske sett början på ett priskrig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
2 Stycken GTX490 vattenkylda > ALLT

Kommer nog dröja ett bra tag innan det kommer dual kort med Fermi kretsen, om det var det som du syftade på med GTX490 dvs..

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Kommer nog dröja ett bra tag innan det kommer dual kort med Fermi kretsen, om det var det som du syftade på med GTX490 dvs..

Om det någonsin händer. Ett sådant kort måste mer eller mindre vara vattenkylt för att kunna hantera den vidriga värmeutvecklingen, och jag har nog aldrig sett ett vattenkylt referenskort.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Om det någonsin händer. Ett sådant kort måste mer eller mindre vara vattenkylt för att kunna hantera den vidriga värmeutvecklingen, och jag har nog aldrig sett ett vattenkylt referenskort.

Alternativt klassisk Nvidia-lösning med två PCB där hela "kortet" i detta fall tar minst fyra kortplatser.

Permalänk
Medlem

Sa inte Nvidia att de skulle ha bättre tillgång på kort när de lanserade korten än AMD hade vid lanseringen?

Om man beställde i förväg så kunde man ju ändå få tag på ett 5870 från början om man hade tur. Men Nvidia börjar med att skjuta upp lanseringen 11 dagar och dessutom verkar det inte som om det kommer att finnas några kort alls på en månad. Nää, jag tycker att bristen på GTX400 verkar vara betydligt större.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Sa inte Nvidia att de skulle ha bättre tillgång på kort när de lanserade korten än AMD hade vid lanseringen?

Om man beställde i förväg så kunde man ju ändå få tag på ett 5870 från början om man hade tur. Men Nvidia börjar med att skjuta upp lanseringen 11 dagar och dessutom verkar det inte som om det kommer att finnas några kort alls på en månad. Nää, jag tycker att bristen på GTX400 verkar vara betydligt större.

Så tycker jag också att det verkar. Vi får väl se sen när vi fått lite siffror på det.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Sa inte Nvidia att de skulle ha bättre tillgång på kort när de lanserade korten än AMD hade vid lanseringen?

Om man beställde i förväg så kunde man ju ändå få tag på ett 5870 från början om man hade tur. Men Nvidia börjar med att skjuta upp lanseringen 11 dagar och dessutom verkar det inte som om det kommer att finnas några kort alls på en månad. Nää, jag tycker att bristen på GTX400 verkar vara betydligt större.

Ännu en PR-stunt från nVidia. Var nog inte många som trodde på det förutom orici och redaktionen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZAIZAI
För övrigt skall det bli interesant att se vad som händer med prestandan om/när de resterande 34 cuda kärnorna kommer igång... ca: 6% förbättring någon? Skulle det räcka med tanke på priset?

nVidia vann mer på högre frekvens än de förlorade på att stänga av 32 CC. För att få igång alla 512 CC måste klockfrekvensen sänkas så mycket att nettoresultatet blir negativt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A7V
När Nvidia sa 6:e april som säljstart kanske de menade från deras eget lager? Vi får väl hoppas att de har ett par tusen lastbilar fullproppade med GF100 processorer att leverera då.

Räcker med en skåpbil för att frakta samtliga producerade och fungerande GF100

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
nVidia vann mer på högre frekvens än de förlorade på att stänga av 32 CC. För att få igång alla 512 CC måste klockfrekvensen sänkas så mycket att nettoresultatet blir negativt.

Jag tror inte att de kommer att sänka klockfrekvenserna något. Kortet ska ju dra 295W också. Men det lär väl bli närmare 330W om man ser på GTX480 som drar typ 280W jämfört med 250W som Nvidia har sagt. Den lär nog prestera ganska bra. Men den kommer väl också bli fruktansvärt varm och den lär väl låta därefter också.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000