Liknande problem med din HD 5870?

Permalänk
Medlem

Liknande problem med din HD 5870?

Hejsan,

har just hållit på och filmat mitt problem med min dator, skall trolig använda dem för beskriva felet vid RMA, och som "bevis". Undrar bara om någon annan har ett liknande problem eller om det är helt "unikt". Videorna får beskriva problemet...

http://www.youtube.com/watch?v=uanZmo6juYo
http://www.youtube.com/watch?v=vJ-29SZTi5s&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=PhQBgcS_Tqc&feature=channel

Det som är konstigt tycker jag är att det låser sig må exakt samma ställe två gånger i rad. Fler som har detta problem?

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Re: Liknande problem med din HD 5870?

Är det bara i Assassins creed du upplever detta?
Har du provat att installera dom senaste drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

Är nog också i flera spel men det går snabbast i ACII t.o.m. COD II låser den ibland. Har testa alla driv rutiner, 10.2 10.3 plus flera kör nu med drivrutiner från Asus hemsida. Har dessutom lagt nytt BIOS i den.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Mitt förslag är att du tar lös grafikkortet och kollar så att allting se bra ut. Sätt dit det igen och se till så att alla kablar sitter i ordentligt.

Prova att köra med endast 1 ram minne också, och byt efter varje runda så du kan ta reda på om det kan vara dom som spökar också.

Permalänk
Medlem

Tog ut kortet och satte in det i andra PCIe platsen det har inte låst sig ännu, men jag har lärt mig att inte jubla i förtid. Kan inte testa RAM, har bara en sticka för tillfället, men har testat det tidigare utan att hitta något fel om jag kommer rätt ihåg.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

hade liknande problem med mitt 4870 för ett tag sen, hände precis samma sak!
det jag gjorde var att jag tog bort allt som hade med ATI att göra med driversweeper och installerade nya drivare. funkat fin fint efter det

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

Det har jag testat flera gånger och jag trodde dat var ur världen här en tid men det kom tillbaka Kanske var min PCIe som hade någon störning?

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Jag har liknande problem, allt fryser sig och ljudet hackar upp sig. Det händer väldigt ofta när jag spelar bad company 2, det började i början av denna vecka och kan inte få till det.

fast fläkten fortsätter som normalt

Permalänk
Medlem

Tur att jag inte jubla i förtid för nu låste den sig igen

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

mitt 5850 är likadant... det har varit inne hos komplett på felsökning men dom hittade inget och det ska in igen. kommer säkert få tillbaks samma kort :@

Visa signatur

i5 750 @ 4.3ghz - Gigabyte GA-P55-UD3R - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz - Antec Three Hundred - Ati Sapphire Radeon HD 5870 VaporX - Windows 7

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att, den tror att den blir överhettat stänger av sig själv och kör fläkten till 100% för att kyla samt att inte skada kortet?:confused: Skulle kunna vara något sådant...

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Prova att sätta grafikkortet i en annan burk och se vad som händer. Jag tycker det känns som att det är moderkortet som spökar men jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Får testa det imorgon, skall kanske sätta in mitt i brorsans och hans i min, vi båda har 5870 så det går enkelt med drivrutiner.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Hur är det, AA tar väl upp jätte mycket minne? Och AA borde vara samma som multisampeling i ACII. Undrar för den har inte krashat med MS avstäng, minnesproblem?

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknade problem med 4870, jag får blue screen när jag bootar och ibland så efter Windows loggan så blir det black screen och datorn rebootar. Dock har jag inga mera problem än att det tar 25 sec att ladda kartor i Bad Company 2 (4870). Men det tar ca 5 sec med ett 260GTX.

Det enda jag kan tänka på är att mitt kort har hårdvarufel, jag har använda alla drivrutiner från 8.2 till 10.3b. Det händer alltid samma sak, måste boota datorn 3-8 gånger innan det funkar som det ska.

Permalänk
Medlem

testa med ett annat grafikkort i din dator och testa ditt grafikkort i någon annans dator.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Testade just min brors kort. Full AA och låste sig inte, hade mindre elektriskt "surr" och jag tyckte det var jämnare FPS. så jag tror nog mitt kort har något fel.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marken
mitt 5850 är likadant... det har varit inne hos komplett på felsökning men dom hittade inget och det ska in igen. kommer säkert få tillbaks samma kort :@

Är det samma grafikkort som du säljer här på Swec? isf är det jävligt elakt att inte skriva att du har problem med kortet.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med ett 5770 har testat, många olika versioner av drives, det funkar om jag kör 800 x 600!

Permalänk
Medlem

Liknande problem här också. I morgon blir det felsökning, har två 4850 som ligger och skräpar och tänkte testa att köra med dom. Då borde jag kunna avgöra om det är mitt 5870 som krånglar eller om det är ex. minnet.

Ni andra som har skrivit, återkom gärna om ni har löst problemet. Verkar vara många som har problem.

Visa signatur

Lancool PC-K62 - Corsair HX850W - Asus Maximus 3 Formula - Intel Core i7 860 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4x2GB - Corsair SSD P 128GB - 2 st Samsung SpinPoint F1 750GB - XFX HD5870 CrossFire - Win7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Kan ni posta vad ni har för hårdvara och så? Moderkort, CPU, Nätagg etc

Permalänk
Medlem

MB: Asus P6T SE
CPU: i7 920
PSU: FD newton 650W
RAM: Patriot 6GB Viper Tri-channel kit DDR3 1333MHz
GPU: Asus EAH5870

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

I mitt fall verkar det vara en kombination av dåliga drivrutiner från Amd och hög temp på korten/dåligt luftflöde i chassit. Alltså inga fel på hårdvaran efter många timmars testande.

Visa signatur

Lancool PC-K62 - Corsair HX850W - Asus Maximus 3 Formula - Intel Core i7 860 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4x2GB - Corsair SSD P 128GB - 2 st Samsung SpinPoint F1 750GB - XFX HD5870 CrossFire - Win7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Är det samma grafikkort som du säljer här på Swec? isf är det jävligt elakt att inte skriva att du har problem med kortet.

Det han säljer skriver han att det är köpt på Netonnet + att det finns kvitton därifrån

Edit: sorry jag skriver skit i tråden, tänkte bara sätta stop för eventuella missuppfattningar.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruniz
MB: Asus P6T SE
CPU: i7 920
PSU: FD newton 650W
RAM: Patriot 6GB Viper Tri-channel kit DDR3 1333MHz
GPU: Asus EAH5870

Ska du inte reklamera produkten?

Permalänk
Medlem

Fungerar bra för mig på mitt 5870. Du kanske hade otur med ditt ex?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
Ska du inte reklamera produkten?

Skall nog testa det nog men jag tror inte de hittar något fel som vanligt, så var det med min förra 8800GTS till min gamla dator. Men som sagt man kan alltid försöka.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk

skicka hela skiten om du kan. Då kan de inte förneka att något är fel
Tycker att du ska skicka med moderkortet + grafikkortet åtminstone.

Permalänk
Medlem

Man borde göra så jo. Ganska konstigt bara nu har den inte låst sig på jätte länge igen, inte ens på de mest krävande ställena!?

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk

Det kanske var något glapp eller nått sånt.