Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem

Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Jag vet att många här på forumet låter sina datorer stå och idla på nätterna och långa perioder på dagarna.
Varför inte använda denna processortid till något vettigt?

Jag själv låter min dator vika proteiner åt Stanford's projekt Folding@Home. Du använder ju inte datorn till något vettigt på nätterna, så varför inte hjälpa till lite? Tänk om just du skulle vara den som hittar ett protein som kan bota cancer!

Till min bestörtning är det bara 207 stycken av våra över 76000 forummedlemmar som är medlemmar i Folding@SweClockers.com! och av de 207 medlemmarna är det 61 processorer som har arbetat med något projekt under de senaste 50 dagarna! Det är faktiskt lite dåligt, Sweclockare. Jag vill se ändring!

Så även om ni inte känner för att hjälpa till kan ni ju ändå se det hela som en tävling. F@Swec ligger just nu på plats 320 av 41086 lag. Hjälp oss in på topp 100 i alla fall.

1 - Gå in här, kolla om ditt namn är ledigt, ladda hem och installera programvara.

2 - Starta programmet och välj namn och lagnummer 37451 (Folding@Sweclockers.com)

Simple as that! Efter steg 2 kan du alltid gå till nästa dator i hemmet och börja om med steg 1 så att dina poäng rullar in extra snabbt

Hoppas att många börjar med det här nu. Det behövs

Länk till Folding@SweClockers.com
Lycka till!

Klicka här för Livestatistik!

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Jag har just nu 3 st maskiner som kör det här, så det är inte ens 60 st aktiva medlemmar från swec!!!!!:(

Problemet med det här är att det ska nästan till en klistring eller en policy från sweclockers för att få folk ombord, tyckte själv tidigare att varför ska jag hålla på med det där för när processorn bara blir varm och håller kortare.

Om man inte tycker om värmen på cpu:n så skaffa bättre kylning eller minska volten.

Sen finns det redan en tråd om detta

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Fixar sen när jag är hemma, är på prao nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jag har just nu 3 st maskiner som kör det här, så det är inte ens 60 st aktiva medlemmar från swec!!!!!:(

Problemet med det här är att det ska nästan till en klistring eller en policy från sweclockers för att få folk ombord, tyckte själv tidigare att varför ska jag hålla på med det där för när processorn bara blir varm och håller kortare.

Om man inte tycker om värmen på cpu:n så skaffa bättre kylning eller minska volten.

Sen finns det redan en tråd om detta

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49735...

sökte bara i "Microsofts programvara", visste inte att någon hade gjort en tråd i "Programmering - Webdesign - Grafisk design" (är inte det felpostning, btw?). jaja, nu finns en tråd i rätt forumsdel

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Rätt och rätt, man kan ju köra folding på linux och MacOs också

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

hehe, got me there ;P men då blir det väl korspostning?

ahh, att det inte finns en forumdel som helt enkelt heter "program". det hade varit bäst tror jag

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

BOINC har också en massa bra DC-projekt. Finns det SweClockers-Teams där med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piskeflöde
BOINC har också en massa bra DC-projekt. Finns det SweClockers-Teams där med?

jag har ingen koll på BOINC. de har säkert bra distributed computing-projekt de också, men jag tror att jag kommer hålla mig till att bekämpa cancer istället för att leta utomjordingar eller kolla gravitationssignaler hos pulsarer.

du får leta Swecgrupper där själv.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

I'm in!

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Jag är också med!

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk

hmm..är det bara jag som inte fattar vad detta går ut på?:o

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
hmm..är det bara jag som inte fattar vad detta går ut på?:o

Går att läsa på hemsidan vad det är till för, men eftersom jag är alldeles för slö för att läsa på den där sidan så är vi två.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Vill det inte till att en dator är stabil för sånt. Det vore ju olyckligt om nån uträkning blev fel p.g.a. en instabil överklockad dator

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Belastar processor 100% > Drar ström > Mamma inte glad när räkningen kommer...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Belastar processor 100% > Drar ström > Mamma inte glad när räkningen kommer...

Och varför skulle man vilja göra det? :S

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Belastar processor 100% > Drar ström > Mamma inte glad när räkningen kommer...

gissar du eller vet du att det drar mer?

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

Datorn drar ju självklart mer ström vid 100% cpu användning, MEN det är ganska marginellt om man ändå har på datorn dygnet runt som t.ex. servrar eller nedladdningsdator.

Exempel på nuvarande projekt för folding@home

CURRENT PROJECTS AND PROGRESS TO DATE:

Alzheimer's Disease
Cancer
Huntington's Disease
Osteogenesis Imperfecta
Parkinson's Disease
Ribosome & antibiotics

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu hjälper jag också till

Permalänk
Medlem

jag har alltid undrat om såna här projekt verkligen har kommit fram till något vettigt? Det vore ju roligt om man läste i aftonbladet i morgon: "Sweclockers löser cancerns gåta". Men är det verkligen realistiskt?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

http://folding.stanford.edu/results.html

där finns resultat att se för den som är nyfiken

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Är med nu, känns bra faktiskt

Permalänk
Medlem

Började med det där för ett bra tag sen
känns bra att göra något vettigt fakt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Höll på för längesedan men slutade. Tar upp det igen då Så nu får det gå varje natt

Permalänk
Hedersmedlem

Ptja, min server har stått och foldat sedan starten av folding@SweClockers.com

Lade till länk f.ö till projektsidan

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hampster
gissar du eller vet du att det drar mer?

Senast jag prova på något sånt här så låg det och åt 99% hela tiden. Och det innebär faktiskt ökade elkostnader i längden. Om man ser det på ett par månaders sikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Ptja, min server har stått och foldat sedan starten av folding@SweClockers.com

Lade till länk f.ö till projektsidan

härligt
hade iofs "urlat" den stora bilden till projektsidan men man kan ju inte bli för tydlig.

och till de som är oroliga för elräkningen: ni behöver inte ha den på 100% hela tiden! det är lätt att ändra så att den inte använder hela processorkapaciteten (om ni har prescott är det förståeligt, men alla andra processorer som inte är dunderöverklockade borde inte dra mer än marginellt mer)

BTW, vi är tre pers upp nu, från 207 till 210 fortfarande för lite, men vi är på väg åt rätt håll

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Nu har jag säkert räknat fel men men

Enligt min beräkning med vattenfalls fasta elpris så skulle en dator som ändå är på kosta MAX 350kr/år mer i elkostnad.
Tycker det är en ganska rimlig kostnad för möjligheten till att bota sjukdomar

Enheter:
Elpris: 80öre/KWH
Extra elförbrukning: 50W (tycker jag känns rimligt)

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Nu har jag säkert räknat fel men men

Enligt min beräkning med vattenfalls fasta elpris så skulle en dator som ändå är på kosta MAX 350kr/år mer i elkostnad.
Tycker det är en ganska rimlig kostnad för möjligheten till att bota sjukdomar

Enheter:
Elpris: 80öre/KWH
Extra elförbrukning: 50W (tycker jag känns rimligt)

och vattenfall är väl den dyraste leverantören på marknaden?
ahh, de pengarna hade ändå gått till att värma huset för er som har det. eller till kupévärmaren i bilen. eller till ett par glödlampor.

och om man (som jag) bor i studentlägenhet med gratis el finns det ju inga anledningar längre

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Du får ta emot alla datorer från folk som inte vill slösa el och köra dom i din studentlägenhet

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

ohyeah
låter som en plan de kan remota datorerna hemifrån sig också ;P har 10upp, 10ner och så får jag leka också.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!