Utforskare på Den Här Datorn vid dubbelklick?

Permalänk
Medlem

Utforskare på Den Här Datorn vid dubbelklick?

Finns det något sätt att få så att när man dubbelklickar på Den Här datorn så ser man utforskarfönstret till vänster på skärmen utan att måsta välja utforska istället för dubbelklick?

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns det något sätt att få så att när man dubbelklickar på Den Här datorn så ser man utforskarfönstret till vänster på skärmen utan att måsta välja utforska istället för dubbelklick?

Du kan ju alltid hålla inne shift när du dubbelklickar på den här datorn eller en mapp för att få den öppnad i utforskaren istället (Fungerar inte om du försöker det genom start menyn eftersom man endast behöver single-klicka för att öppna den här datorn genom den)

edit:
Det här är vad du sökte.

1: Öppna en mapp
2: Klicka på Verktyg -> Mappalternativ -> Filtyper
3: Leta upp Mapp (OBS! INTE filmapp OBS!)
4: Markera Mapp, klicka på Avancerat
5: Markera Explore och klicka på knappen standard, nu blir
6: Explore markerad med fet stil och det är nu klart

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snor denna gamla tråd.

Satt och var väldigt trött och visste inte riktigt vad jag gjorde, trodde inte ens att jag gjorde nått. Var hur som helst inne och pillade i Verktyg -> Mappalternativ -> Filtyper och kom att tänka på att jag läst denna tråd nån timme tidigare. Utan att läsa tråden igen tänkte jag testa saker, och jag gick in på Filmapp, dvs inte Mapp.

Grejjen var denna, att jag ändrade ingenting vad jag vet o0, men helt plötsligt så blir dubbelklick på samtliga mappar Search. Ok, jävla jobbigt tänkte jag men det borde väll inte vara så svårt att fixa. Så jag addade "explore" och "open" till filmapp eftersom bara "find" fanns i listan. Problemet är nu att så fort jag dubbelklickar en mapp så öppnas den i ett nytt fönster, och ja den orginella inställningen för det är inte satt på att den ska öppna i nytt fönster.

Blah, jag kanske klurat ut det imorgon, just nu sitter jag bara här väldigt trött o lite pinsamt frustrerad :D.

Godnatt. Hoppas nån har nått knep~

Edit: Godmorgon ^^

Med lite mer syre i hjärnan googlade jag runt lite och hittade svaret (vet inte om det är den bästa utvägen men det funkade). Såhär gjorde jag iaf:

"Have you ever double clicked a folder to open it, and it opened the search window?

First check to see what the default action of the Icon is. Right Click the folder, is "Search" the default action (The one in bold)?

The way to cure this problem is to open up the registry (start - run - regedit) and navigate to..

[HKEY_CLASSES_ROOT\ Directory\ shell]

With "shell" highlighted, change the "default" data to "none" on the right-side.

then go here:-

[HKEY_CLASSES_ROOT\ Drive\ shell]

With "shell" highlighted, change the "default" data to "none" on the right-side.

The folder icons should be back to normal again!"

Hoppas de med samma problem lyckas hitta denna tråd ;p

Visa signatur

Intel i5 750, ASUS P7P55D LE, XFX HD5850, Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB, Corsair TX 650W, Antec 300, LG W2363D