Aion Tower of Eternity

Permalänk
Inaktiv

Aion Tower of Eternity

Tänkte starta upp en tråd på det uppkommande Online spel och kolla lite intresse. lite länkar till videos mm. själv tycker jag vet verkar grymt som fan och kommer nog få många spelare. och att man kommer att kunna flyga och pvp i luften kommer nog vara en cool sak. sen var jag har hörs att tex att om du använder fire spells och det rengar så kommer dom ta sämre och e det varmt så kommer dom ta mer mm, sen att vädret kommer att styras efter riktiga vädret men som sagt det e bara rykten jag har hört

http://www.plaync.com/us/games/aion/
www.aiononline.com

recensione från Gamereactor
http://www.gamereactor.se/recensioner/?sid=1ad05ac3b6194b00bf...

svenska sidan= http://www.aiononline.se/
där kan man se första bilden på demon rasen

om ni hittar annan info om spelet läg in det här

Permalänk
Medlem

Ser jävligt nice ut måste jag säga ;O På SS tycker jag lite det ser ut att likna FF 12 , på texturerna iaf ^^ Ska definitivt testas när det släpps !

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Medlem

Ska definitivt testa detta. Älskar deras idéer och tankar, men sen om de funkar 100% praktiskt är väll upp till bevis

Om vädret ska bero på riktigt väder kommer ju hela helvetet braka loss, lr ska dom då välja ett land som är utsett till "väder landet". Spännande annars om de tar alla olika väder i världen på en gång

Just det, sägs att vingar går inte att uppgradera/köpa för nytt utseende. Utan de ändras beroende på rank inom pvp, tycker jag är en häftig idé. Då vet man beroende på färgen hur krigserfaren spelaren är.

Själv blir det nog Warrior lr Ranger

Sen har vi ju baktanken med änglavingarna i sin tur som jag ÄLSKAR.
De funkar inte hela tiden, utan du har en liten indikator på hur länge dom klarar av att jobba. Så jag förstått det så blir det längre ju bättre du blir.
Och visa attacker funkar bara i luften, visa bara på marken och visa klasser(antagligen mage/ranger kankse) ska ha skills att skjuta/få ner änglar som flyger(mysig känsla att kunna kalla sig ängel i ett spel ). Men kankse är så att alla klasser får sin egna spell att få ner änglar på.
Allt detta får man ha i åtanka vid pvp, att är ni förbannat högt upp och slås och din vingkraft tar slut så är det ett långt fall = död

Och att inte tala på grafiken, im loving it.

Sen har asiatisk MMO's enligt personlig åsikt, ALLTID de snyggaste designsen på armor och framför allt vapen. Älskar när det släpper löss sin fantasi på gigantiska 2 handad vapen

Sen blir det som vanligt, en fråga om vilken "ras"/sida man ska spela. Men jag kör nog så att jag följer strömmen om några fler från Sweclockers ska spela, då polare inte är intresserade. Men gillar Asmodians utseende skarpt, längtar tills man får se dem in-game.

Sen är det ett asiatiskt MMO som vill visa att alla asiatiska MMO's inte är lika. Vilket innebär mer questande och inte lika hardcore grind, men grinda ska man tydligen kunna göra om man nu känner för det. Finns ju vissa glada personer som älskar det också

Musiken i sin tur är utöver det vanliga, det jag hört har gett mig gåshud och det är ett stort tecken för mig att trycka på "boka" (vilket jag i detta ögonblick har gjort, man vet ju aldrig om de kommer ha pre-order beta idéer för sig^^)

Släpps ju ändå inte förens om 6 månaderish, så man har ju tid att suga till sig alla andra spel ett tag.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

OH YES äntligen en tråd om detta spel!
Har suttit och längtar otroligt länge nu, verkar riktigt grymt och det här kommer jag definitivt att testa vid releasen.
Önskar bara att den kom ut lite tidigare

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
OH YES äntligen en tråd om detta spel!
Har suttit och längtar otroligt länge nu, verkar riktigt grymt och det här kommer jag definitivt att testa vid releasen.
Önskar bara att den kom ut lite tidigare

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge...
Eller jo det gör man

Men vi får alla tillsammans hålla tummarna om en Beta för oss i europa om nu inte NCsoft vill köra ut det snabbt och kör beta i Korea och sen släpper det efter översättningen är klar typ, vilket jag inte skulle tro

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nä jag hoppas också på en beta i europa, helst en open då :p, men det konstiga är att det verkar som om koreanska betat är slut för länge sen. Tror faktist att den var i somras, så det jag undrar nu är vad som kommer näst och faktist När det kommer för egentligen borde betat i europa vara relativt buggfri med tanke på hur länge det har gått :D.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Vad jag har läst så ska dom starta Closed Betan i Korea den sista Oktober...

edit: http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/post/1603757

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Vad jag har läst så ska dom starta Closed Betan i Korea den sista Oktober...

edit: http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/post/1603757

Tror det är mycket missförstånd angående betan

Kolla gamereactors intervju med producenten, där säger han att Open betan för korea startar i Slutet av oktober och Closed har hållit på sen slutet av juni lr juli, kommer ej ihåg och datorn vi har här på jobbet är skrot så man kan inte kolla någon direkt film

Då var det bokat iaf. nu är det bara att vänta, hehe

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

hitta en rätt bra sida som har mycket info
http://aionlib.com/MINIAION/index.php?lang=sv
som också länkar till denna
http://www.aionlib.com/

ReD var bokade du???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
hitta en rätt bra sida som har mycket info
http://aionlib.com/MINIAION/index.php?lang=sv
som också länkar till denna
http://www.aionlib.com/

ReD var bokade du???

Din första länk så fastna ögona direkt på denna rad "Aion ser ut att lanseras innan slutet av 2007", vilket jag vill tro och hoppas på men lär inte bli så

jag bokade på webhallen.se

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Din första länk så fastna ögona direkt på denna rad "Aion ser ut att lanseras innan slutet av 2007", vilket jag vill tro och hoppas på men lär inte bli så

jag bokade på webhallen.se

jo fan såg det nu hoppas att det stämmer men men det e ncsoft vi snackar om dom läpper när dom vill hehe
ok ska kolla upp webbhallen

Permalänk
Medlem

Från en intervju av Gamereactor (Publicerad 2007-10-22)

"We are aiming for launch within the early parts of 2008...maybe late spring or early summer..."

Längtar

Permalänk
Medlem

*Halvbump* Någon som har nån ny info kring Aion ?
Läste imorse om Asmodians och känns som om dem är 'the way to go', men jag hoppas verkligen att dem släpper lite ny mer info kring allt omkring Aion snart :).

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

2 nya filmer ifrån betan på svenska Aion sidan http://www.aiononline.se/index.php?id=38

hittade också en quest sida med lite in game bilder
http://www.aionglobal.com/

hittade en intervju men en av tillvärkarna som ger ganska mycket info, och att det kommer att läppas nästa år vår eller tidig sommar =(((
http://www.gamereactor.se/nyheter/12018/GRTV:+Aion-intervju/

Permalänk

Detta spel kommer att äga, regga er på www.aiononline.se

Visa signatur

ati radeon x850xt 1,5gb ram 500gb hdd intelpentium 3.4ghz

Permalänk
Medlem

Dags att vi i lilla europa snart får lite info om spelet, så som när vi kan tänkas få hålla i själva lådan och skaka medans installationen pågår
Eller om vi kommer få någon beta alls, eller om han kör på idéen att koreanerna gör betatesting sen så fixar de buggarna de hittar i alla Language(stavning?) packsen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om Aion mostvarar mina förväntningar ditchar jag Eq2 för Aion lätt

Ser fram imot detta spel.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

det finns mycket disskutioner och fakta på www.aionsource.com och där kan du hitta fakta som kommer från dom koreanska betatestarna också.

Visa signatur

ati radeon x850xt 1,5gb ram 500gb hdd intelpentium 3.4ghz

Permalänk
Medlem

tänkte bara informera om att www.aiononline.com är uppdaterade med lite kortare videos från alla klasser/yrken man kan spela.

för övrigt:

http://youtube.com/watch?v=1qVsUiD7ixI&feature=related <--- Armor på Elyos, en av raserna. Över ett år gammal nu dock så det ser ännu bättre ut nu.

http://dory.mncast.com/mncHMovie.swf?movieID=1007077402008072... <---- Längre PVP-video från en sorcerers perspektiv.

Ett uppsjö av andra bilder och diverse screenshots samt en Aion-wiki finns på www.aionsource.com.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

finns det nå info om release?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
finns det nå info om release?

finns inget om det men dom har väll sagt nåt i stuk av 09 jan/feb

Permalänk
Medlem

Början av 2009. Spelet är för tillfället i Open Korean Beta om det säger något :). 4 CB-faser klara.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Spelet är Förhandsbokat.. hoppas de kommer en europeisk open beta innan spelet släpps!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Lär inte lira detta.

Kommer garanterat bli samma skit grind som alla Nc-softs vettiga mmo lir.

Inte så kul o va tvungen o nöta ett spel 10 timmar om dagen i 3-4 månader för att nå max lvl o sen ytterligare 1 år för o skramla ihop tillräckligt med cash för att få bästa utrustningen(Lineage 2).

Ska iaf testa betat o se hur det är, är det samma som l2 så kör jag nått annat.

/Merkkan

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de påminner mycket om wow i questandet.. med mycket experience och att de inte är lika seg levlat som Lineage 2.. Jag hoppas att de blir en liten blandning på wow och l2 iaf..

wow 1on1 pvp e bättre men sen är seige's och mass pvp roligare i l2.. iofs har inte jag spelat mycket wow.. men L2 seiges va iaf riktigt roligt

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Jag hoppas att de påminner mycket om wow i questandet.. med mycket experience och att de inte är lika seg levlat som Lineage 2.. Jag hoppas att de blir en liten blandning på wow och l2 iaf..

wow 1on1 pvp e bättre men sen är seige's och mass pvp roligare i l2.. iofs har inte jag spelat mycket wow.. men L2 seiges va iaf riktigt roligt

det kommer att bli mer mass pvp i Aion, och det kommer att finnas en massa quester att göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av merkkan
Lär inte lira detta.

Inte så kul o va tvungen o nöta ett spel 10 timmar om dagen i 3-4 månader för att nå max lvl o sen ytterligare 1 år för o skramla ihop tillräckligt med cash för att få bästa utrustningen(Lineage 2).

/Merkkan

nej Aion kommer att funka för dom som inte kommr att kunna grinda som andra också, det har dom själva sagt. max lvl kommer att vara 50. sen e det att jag själv älskar L2 så jag har itne nåt imot on dom gör nåra saker ifrån det, hoppas att det itne alls blir i närheten av WoW för då blir jag inte lång varig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av merkkan
Lär inte lira detta.

/Merkkan

Finns det några mmo's som du slipper från grindingen helt?
Jag är också helt för ett spel med mycket quests och helst att man får mycket xp från dom också.

Jag hoppas också att Aion inte blir för "gear dependent" som tex wow där man måste antingen faction grinda ihjäl sig eller göra dungeons hela jävla tiden tills man kroknar för att få ok gear .

Jag säger bara BoE ftw........

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk
Inaktiv

Aion kommer bl riktigt bra (testade det igår) är likt lotro/wow som fan de första 5 lvlarna iaf ;D sen lite skillnad senare ofc riktig snygg grafik osv! skicka pm om ni undrar ngt. Det bästa ställer att diskutera är dock på är:
www.aiononline.se och dess forum
#Aion @ Quakenet

kolla där eller skicka ett pm till mig ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sejml
Aion kommer bl riktigt bra (testade det igår) är likt lotro/wow som fan de första 5 lvlarna iaf ;D sen lite skillnad senare ofc riktig snygg grafik osv! skicka pm om ni undrar ngt. Det bästa ställer att diskutera är dock på är:
www.aiononline.se och dess forum
#Aion @ Quakenet

kolla där eller skicka ett pm till mig ^^

Hur testa du det?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Hur testa du det?

Ayase som jobbar p´å NCSoft hade med sig det på sin dator på DH var dock en dålig översättning av CBT3 klenten men fortf riiiktigt kul ^^