Hjälp med Acer 5112 - brutalt flimmer på skärm
Hej!
Jag har ett problem med min acer 5112WLMI notebook. För en vecka sedan satt jag och skrev i latex och min skärm började flimra något på skärmen (kör win xp pro). Det eskalderade mycket och framförallt då jag körde wow samt visade vissa färger (verkar det som, osäker men det flimrar mer då jag visar visa hemsidor). Till slut spårade det ut helt och hållet och det gick inte att använda datorn.
Det som är lite märkligt och som gör att jag misstänker mjukvarufel är att när jag har flimmer i ett horisontiellt sträck över skärmen och jag skrollar i firefox så flyttas flimret med som om det sitter fast på sidan och inte i skärmen. Har inte heller något flimmer när jag går in i bios eller dylikt. Har däremot flimmer då jag startar i felsäkert läge.
Det som gör att jag misstänker hårdvarufel är att när jag kör min laptop och har flimmer på skärmen så har jag inget flimmer på min lcdtv. Skickar ut via DVI.
Häromdagen slutade flimmret helt och hållet när jag brände en skiva men det kom tillbaka senare på kvällen när jag spelade wow. Det eskalderar då jag kör vissa grejer men just nu ser jag inte något flimmer alls.
Är det något som kan hjälpa mig med detta så tackar jag och bugar! Vill inte lämna in den på acer och betala 60€ om det är ett mjukvarufel. De åtgärdar bara hårdvarufel på garantin och den går ut den 13 sept :(..
Kika på filmen på youtube som visar min skärm då det flimrar:
http://www.youtube.com/watch?v=CtBvWUYsIk0
Tack på förhand!
Nils Rudqvist