Dålig bildkvalité vid maximering av video i MPC

Permalänk
Medlem

Dålig bildkvalité vid maximering av video i MPC

Hej!
Det enda som hindrar mig från att övergå helt till Win7 RC1 x64 är det störande faktumet att bildkvalitén blir dålig då jag maximerar videon i min filmspelare.
Använder mig av de senaste drivrutinerna för mitt Radeon HD4850. Kör Media Player Classic Home Cinema + FFDShow + Haali Media Splitter + VsFilter.

Kör exakt samma setup i Vista x64 och där "jämnas bilden ut fint" då jag maximerar till helskärm. När jag gör detta blir det lite fyrkantigt i W7.
Är det någon som vet om det finns någon inställning i MPC HC som skulle råda bot på detta problem? Eller någon annan lösning?

Tack på förhand

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Jag kan inte svära på att det här hjälper, men jag har för mig att jag hade såna problem när jag körde w7 och det blev bra bild om jag ändrade settings/playback/output/directshow video till VMR9 i MPC.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Funkade fint

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norna
Jag kan inte svära på att det här hjälper, men jag har för mig att jag hade såna problem när jag körde w7 och det blev bra bild om jag ändrade settings/playback/output/directshow video till VMR9 i MPC.

När jag gör det får jag ingen bild när jag ska kolla på DVD-filmer, funkar för vanliga videofiler dock.

Visa signatur

Stolt FRMare

Permalänk
Medlem

Låter som en bugg mellan ffdshow och mpc-hc renderer. Antar att du provat senare betaversioner med tanke på att du verkar ha koll på programmen. Det är ju inte heller otänkbart att det finns buggar i ATI drivern också.

Jag körde bara med MPC-HC+Haali och de inbyggda filtrena när jag testade och hade inga problem att köra med EVR Custom. Ska testa mer senare även med ffdshow.