Varning för datorbutiken.com på minhembio.com´s forum

Permalänk
Medlem

Varning för datorbutiken.com på minhembio.com´s forum

Från minhembio.com´s forum...

[color="red"]VARNING - Datorbutiken.com - VARNING[/color]

Okej!

Som många vet hade jag för länge sen ivriga diskussioner om vilken LCD man skulle köpa. Och som ni då även vet valde jag till slut Samsungs M86 serie i storleken 52 tum. Den verkade i Juli vara det bästa som fanns på LCD marknaden.

Så efter mycket oro och nervositet lade jag den 10 JULI min beställning på Datorbutiken.com. De hade då ingen i lager men skulle få in veckan efter. Detta hade jag räknat med eftersom min 4 veckors semester började sista juli. Jag tyckte mej då ha god marginal så att jag skulle kunna leka med min nya TV på semestern.

Mina 31.990 drogs omedelbart vilket kändes OK då jag skulle få TV:n om en vecka.

Sen började tiden rulla iväg. Dagarna blev veckor och veckorna blev månader. Via mail och telefon hade jag samtal med Datorbutiken angånde leveranstiden. Varje gång jag ringde fick jag ett nytt datum ca 3-6 dagar framåt i tiden. Dessa löften ledde till att jag ej avbokade min TV. Tiderna flyttades fram så lite hela tiden att man trodde det var på gång. Officiellt fick jag ca 6-7 mail från Datorbutiken där nya leveranstider angavs. Inofficiellt fick jag via telefon en hel del andra datum som ej kom ut på sidan utan som var "inside info". Jag menar vem avbokar en TV som enl återförsäljaren skall komma imorgon?

Under denna period köpte jag en LCD möbel på ikea för ca 2000kr samt ett väggfäste för 800kr.

Dessutom visade Datorbutikens hemsida under hela denna perioden att TV:n fanns i lager :blink:
Jag konfronterade kundtjänsten med detta flera gånger och fick då uppleva följande diskussion:

- "Vi har 2 st leverantörer. Din TV finns i lager hos en av dessa leverantörer. Men av olika anledningar kan vi inte ta hem din TV från den leverantören."
- "Varför inte?"
- "Nej av olika anledningar funkar inte detta så"
- "Men är det inte att vilseleda kunden att skylta att man har en produkt i lager när man egentligen inte har den i lager? Detta låter som falsk marknadsföring."
- "Fast vi har den i lager"
- "Kan jag få den då?"
- "Nej vi kan inte hämta TV:n från den återförsäljaren."
- "Så vad ni säger är att TV:n finns i lager hos en leverantör som ni ej kan handla av men det räknar ni ändå som att varan finns i lager?"
- "Just det"
- "Med den logiken kan jag alltså säja min grannes bil till dej. Att den inte är min och jag inte kan leverera den är alltså oväsentligt. Huvudsaken är vad jag anser mej ha i lager. Är du medvetan om att det är olagligt?"
- "Tystnad"
- "Kan jag få tala med din chef?"
- "Nej han är inte här idag"

Under 50 dagar gjorde datorbutiken.com reklam för att de hade denna TV i lager vilket (enligt dem själva) genererade 4st beställningar. Dessa beställningar (värda 120.000) låg sedan i 1-3 månader (betalda) utan några svar till kunden. Datorbutiken har här alltså tjänat ihop lite räntepengar. Efter lite hårdare påtryckningar ändrades slutligen (efter ca 50 dagar) hemsida till att visa 0 i lager.

Okej...
Tiden går och vecka ut och vecka in ringer jag och får nya datum ca 3-6 dagar fram i tiden.

Den 17 SEPTEMBER får jag lite nog och ringer igen. Dels för att kolla en ny sak. Datorbutiken har nämligen sänkt priset på TV:n med 2000 till 29.990. Jag ville kolla hur de skulle hantera detta. Då lät det så här:

- "Jag ville bara kolla en sak även om jag är övertygad om att ni kommer att tillgodose mej på denna punkt. Jag lade min order för 67 dagar sen och har ännu inte fått den. Under denna perioden har ni sänkt priset med 2000kr. Jag antar att detta korrigeras när leverans sker så att jag får den till det billiga priset."
- "Ähum... nej så hanterar vi inte dessa frågor."
- "Så du menar att när jag nu väntat i 67 dagar på min TV och ni hunnit sänka priset så tänker ni inte vara lite hyggliga och låta mej få den till det nya priset?"
- "Nej så brukar vi inte göra. Om du vill ha det nya priset får du avboka och boka igen"
- "Men då kommer jag sist i kön och som ni sa tidigare är det fler som väntar. Då hamnar jag ju sist och får kanske vänta ännu längre."
- "Ja det är så det funkar"
- "Men HERRE***, har ni ingen goodwill serviceminding alls på detta stället? Inte nog med att jag inte fått min TV på 67 dagar utan jag ska dessutom straffas med högre pris."
- "Tystnad"
- "Detta är inte klokt, egentligen ringde jag för att eventuellt be om en liten present för alla turer vi haft med denna beställning. Tex att ni skulle bjuda på frakten eller så. För mej var problemet med prissänkningen inte något problem. Inte i min vildaste fantasi kunde jag tro att ni skulle göra så mot en kund som handlat för 32.000kr hos er. Dessutom har ni haft mina 32.000kr i 67 dagar. Jag sålde fonder för att kunna handla TV:n. Hade dessa stått tills idag hade jag kunnat plocka ut 1550kr extra."
- "Det är vår policy"
- "Kan jag få tala med din chef?
- "Nej han är inte här"

Dagen efter ringer jag ingen. Jag har då fått en massa nya datum (17/9, 20/9, 21/9). Diskussionen blir så här:

- "Hej jag skulle vilja kolla min order xxxxxxxxx"
- "Vi har fått besked om den 21/9"
- "Okej, hur löser vi prisskillnaden och de bekymmer vi talade om igår? Får jag någon ersättning eller får jag inte ens mellanskillnaden?"

Jag beskriver gårdagens problem

- "Nej du får inte mellanskillnaden eller någon ersättning"
- "Kan jag få prata med din chef nu då, klockan är ju 12.30 så han måste vara där?"
- "han har tyvärr fullt upp hela dagen"
- "Så jag får inte tala med honom idag heller?
- "Vänta lite"

Dröjer lite

- "Nu är jag tillbaks. Jag har fått info att vi inte kommer att få in denna TV alls.
- "Aldrig nånsinn?"
- "Nej"
- "Den har alltså utgått nu helt plötsligt... varför?"
- "Samsung ska inte skeppa fler till Sverige. Jag avbokar din order nu. Tack och välkommen åter"

Eeeeeehm okej :blink: Vad är nu detta? Ska Samsung sluta skeppa sin bästa TV innan efterföljaren ens finns ute? Bäst jag ringer Samsung.

- "Samsung, du talar med xxxxxx"
- "Hej, enligt datorbutiken.com ska ni sluta tillverka och skeppa 52 tums M86:or till Sverige. De har just avbokat min order med denna motiveringen."
- "öööh... ett ögonblick"

Väntan...

- "Hej igen... nej detta är helt fel. Vi bygger och skeppar 52 tummare för fulla muggar.
- "Varför säger dom så tror du?
- "Ingen aning"
- "Okej tack så mycket."

Jag försöker få kontakt med Datorbutiken igen men det är omöjligt. Under måndagen och tisdagen har svarstiden varit ca 1 timme pga sjukdom.

Så nu står jag här 68 dagar senare utan TV och med 32.000kr på min nya "bank". Man frågar sig onekligen följande frågor:

1. Hur mycket skit får man egentligen säga till kunden för att hindra folk från att avboka? Jag menar får man verkligen säga "den kommer imorgon" i 3 månader? De skyller på sin leverantör men det köper jag inte. Det är Datorbutiken.com som har ett ansvar mot mej, inte deras återförsäljare. Annars kan man ju bara anställa en kille som heter Klas-kenneth eller nåt och sen skylla allt skit på honom.

2. Borde inte Datorbutiken.com (och andra) betala igen pengarna när de märker att tiden blir oskälig. De håvar in räntepengar på stackars kunder som väntar. Och det enda de säger är att man får häva köpet om man vill ha sina pengar tillbax. Men sen säger de samtidigt att TV:n den kommer imorgon etc etc... så ingen vill ju häva köpet då.

3. Får man fortsätta att felannonsera efter att det har uppmärksammats? De fortsatte att skriva att TV:n fanns i lager långt efter att jag påpekat detta. Får man lov att ljuga hur man vill för att håva in beställningar?

4. Är det inte mer eller mindre standard goodwill att låta kunden få produkten till det lägre priset om man nu väntat så länge och ett prisdropp har skett? Det var det mest oförskämda jag hört.

5. Varför sa dom till mej att den inte skulle tillverkas längre? Det ska bli kul att se om den plockas bort från sidan eller om dom bara ville bli av med en "besvärlig" kund.

Jag har via 2 företag (som jag sköter inköpen åt) tidigare handlat mycket av Datorbutiken.com. Jag har 4 konton där sen tidigare. Dessa tänker jag aldrig mer använda. Jag tänker skriva denna historien på alla ställen jag kan komma på. Och jag har kontakt med ARN och tänker på torsdag (troligen) kontakta Plus. Alla samtal som jag haft med Datorbutiken.com har jag bandat (jag bandar ALLA samtal jag har med myndigheter/näringsidkare) och jag har skärmdumpar som visar hur dom annonserar ut TV:n i lager trots att den enligt kundtjänsten EJ funnits i lager.

Otrevlig kundtjänst (alla utom en kille som jag haft mailkontakt med) i kombination med ovanstående problem gör att dom sanneligen förlorat mej som kund. De skiter blankt i att du som kund ska få en så rättvis affär som möjligt. De slänger ur sig en massa des-information vilket omöjligör för dej som kund att ta ett bra beslut.

Snikna, snåla, otrevliga och ovilliga att ordna på bästa sätt för kunden.

Nej aldrig mer Datorbutiken.com

ALDRIG MER DB.COM

EDIT: Den kursiva texten är inte exakta citat. Det är summering av längre samtal.

------------------------------------------
-----------------------------------------
---------------------------------------------------------------------

PS: OM mot förmodan någon representant för datorbutiken känner sig manad att möta kritiken är jag givetvis minst lika snabb att förmedla detta. Allt jag kräver är att man gör rätt för sig. Svara gärna på denna tråd eller skicka ett PM om ni vill försöka lösa situationen. Jag är ingen tjurig tonåring som sitter och ljuger ihop skit. Men jag ställer krav på näringsidkare som jag handlar av och jag sprider mina erfarenheter så mycket jag kan för att hjälpa andra. Men som sagt, ingenting gör mej gladare än att ge beröm till folk/organisationer som förtjänar det. Så givetvis kommer jag minst lika fort berömma er om ni väljer att göra rätt för er.

Fel enligt mej:

1. Varför lämnar ni ut en massa preliminärdatum som ej är officiella enligt er återförsäljare?

2. Varför erbjuder ni er inte att betala tillbaka pengarna om ni märker att leverantören inte kan leverera? Enligt er leverantör så visste ni i mitten på augusti att inga maskiner skulle inkomma till dem förrens slutet på september (fick jag reda på i efterhand), men trots detta fick jag via telefon ett par "påhittade" leveransdatum per telefon.

3. Tycker ni att det är snällt att straffa en trogen kund som låter sin order ligga kvar trots försenad leverans genom att låta han betala ett högre pris än det nu gällande?

4. Varför får jag ingen ersättning för de 32.000 kr som jag låtit er hålla i 70 dagar? Även en minimal bankränta hade ju genererat lite pengar under denna tiden. Det kan ju inte vara ofta som produkter plötsligt utgår (om det nu är sant)... så i de få fall där en stackare väntat 70 dagar på något ni sen inte kan leverera så är det väl inte helt otänkbart att tänka sej ett litet plåster på såren.

5. Varför ljuger ni om att Samsung inte skeppar fler 52 tums M86:or till Sverige? Hade jag varit Samsung så hade en stämningsansökan legat på posten nu.

6. Varför ringde inte den chef som var på plats upp mej trots löfte? Fick han helt plötsligt för mycket att göra?

-----------------
-----------------------------
-----------------------------------------------

Läs mer på MINHEMBIO.COM´s forum

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=168982

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Permalänk

Ok, detta var riktigt dåligt. Till dem som får sitt grafikkort 2 dagar senare och sitter o gråter krokodiltårar över det har jag ingen sympati för. Men denna killen har förskottsbetalt en svindyr tv och inte fått något mer än förhalningar och dåliga ursäkter tillbaks. Att sedan hans pris inte sänks i takt med DB's egna prissänkningar fastän de inte ens skickat ut varan är för jävla stelbent.

Nu vet jag inte om DBmannen kommer att svara i denna tråd, men ser jag något i stil med " du får en gratis frakt som kompensation" eller något likvärdigt ynkligt så är det definitivt sista gången jag handlar av datorbutiken. Inte för att jag tror att jag kommer att hamna i samma sits, utan för sympati gentemot DrTech's situation.

Hoppas det löser sig med din tv. Om du vill ha en tillförlitlig butik, surfa in på www.hembiobutiken.se
Kanske inte Sveriges billigaste butik, men de skickar snabbt, de skickar säkert och de tar ansvar för sina produkter vid fel.

Permalänk
Medlem

Så här ska man ju inte få bli behandlad.

Varit med om nått likande, beställde en ny dator från datorbutiken.com och dom höll på skjuta upp leveransen i över 1 månad tills jag vart less och avbeställde. Även i detta fall så stod det att sakerna var i lager i över 1 vecka efter jag beställde det.

Personligen har jag då slutat handla där förlängesen.

Permalänk
Medlem

I detta läget lär inte en "fri frakt" hjälpa, gratis TV skulle nog vara mer rättvisande som kompensation. Om allt nu stämmer historian är sann, finns alltid två sidor.

Lycka till hos ARN & Plus.

Permalänk
Medlem

HAhahah! ojojoj!
Vad fan håller internethandlarna på med. Detta är ju ett fall för konsumentverket. Det är ju likadant överallt! Komplett är likadana kolsupare! Nu har mina affärer hos db gått mycket bra! Men jag kan absolut inte försvara detta eller något annat tråkigt heller för den delen!

Till alla internetbutiker! Nu får ni fan skärpa er!

Visa signatur

Asus P5K-E wifi - Intel Q6600 - Corsair XMS2 PC6400 (4gb) - Gainward 8800GTS 640mb - WD raptor 150gb - WD caviar SE16 500gb - Corsair HX620 - Origenae X11 - Samsung SE S184M - BenQ FP241Wz - Wacom intuos3 A5 Wide

Permalänk
Medlem

OK, det var ju inte bra gjort av Datorbutiken, men det är ändå litet tråkigt att du tar en jättelång gnälltråd från ett annat forum och postar här. Nu är blir ju personen som beställde TVn inte berörd av denna diskussion, så det känns som om diskussionsvärdet är rätt lågt. Dessutom tycker jag att den här personen någon gång under de två månaderna skulle ha reflekterat över att det utlovade datumet sköts fram gång på gång utan att TVn levererades och själv avbeställt. "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me."

En sak man bör ta med i beräkningen är att det är nog rätt ovanligt att online-butiker som har såna här produkter fysiskt i sitt lager (det är så det fungerar nu för tiden). Så det kan ju mycket väl vara så att DB har blivit lovade leverans av leverantören som i sin tur inte fyllt sitt löfte. Detta ursäktar ju inte en leverans som dröjer två månader, men ställer ju saken i ett annat ljus.

För övrigt tycker jag att posten är välstrukturerad och skriven med bra stavning och grammatik, vilket är ovanligt i sammanhanget.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Det stora felet här är ju att de inte är ärliga vad gäller lagersaldo/förväntat leveransdatum.

Att låta kunden själv välja när det är dags att ge upp och avbeställa tycker jag låter ok, bara kunden får veta vad status är (även om status är "ej i lager, inget bekräftat leveransdatum").

Sen att de sagt att Samsung slutat sälja produkten är ju minst sagt underligt, men det kan ju vara något som deras leverantör sagt som antingen varit felaktigt eller missuppfattats.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Hej allihopa!

Jag bemöter denna tråd helt kort nu för att visa att jag känner till den, men saknar i nuläget alldeles för mycket information för att kommentera det enskilda ärendet som exempelvis vilket ärende det gäller. Jag har redan tagit vissa kontakter internt för att få en helhetsbild.

Samtidigt som jag kan tycka det märkligt att posta över en tråd från annat forum hit måste jag ändå tacka^Tutan då detta därmed snabbare kommit till min kännedom. Tack!

Ni som känner mig och följt oss sedan tidigt i våras vet att jag kommer att göra vad som står i min makt för att lösa upp detta på ett bra sätt! Det som skett i detta fall är inte förenligt med god kundservice, men då vi officiellt inte har konto på MinHembio kommer jag att verka direkt mot kunden, och garanterar att även denna historia trots sin grad av allvar kommer att sluta bra för alla parter.

Mer information kring detta ärende ber jag att få återkomma och uppdatera med efter hand som jag får svar kring vad som gått snett, och om någon här med konto på MinHembio känner sig manad att hjälpa till att snabba på processen får ni gärna lov att posta min e-postadress med referens till detta inlägg så kunden kan kontakta mig direkt.

Slutligen - lita på att detta är att likställa med ett olycksfall i arbetet som kommer att rättas upp. Vi har inte möjlighet att göra ett bra jobb på mer än ett forum varför vi endast har officiellt konto här, men det förhindrar oss inte att agera i fall som rör oss om vi bara göres uppmärksamma på dem. För framtiden tar jag tacksamt emot varje tips via mail på liknande trådar på forum utanför SweClockers i syfte att styra upp och förbättra verksamheten i varje del jag kan påverka. Tack allihopa!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jag väntar på att DBmannen ska komma och svara i tråden Det där lät för jävligt, jag själv har aldrig haft problem med DB, men jag har endast handlat datorkomponenter hos dom. När man ska köpa TV och stora saker tycker jag man ska gå till en butik som har specialiserat sig på detta.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Jag ser allt fler trådar om kunder som inte fått sina varor inom rimlig tid även om de har förskottsbetalt produkten. När jag läste ekonomi på högskolan var det första vi fick lära oss att aldrig betala en produkt innan man har fått den. Kan vara lite svårt idag för många vill ha förskottbetalning. Det var en anledning varför jag köpte dator på komplett.se för då kunde man betala med kort i deras "hämta själv" butiker.

Permalänk
Medlem

ja det här var nog det mest extreme jag läst,, det är ju inga småsummor det handlar om direkt. Nåt är ju fan fel om dom hela tiden bara snackade om att den ska komma men aldrig kommer.

Permalänk

Personligen så gillar ja sånna här trådar för de gör att andra personer tar avstånd till butiken i fråga och därmed förlorar butiken på de precis som de ska vara.

Detta är helt sjukt dåligt av DB och ja hoppas dom ger dig nån form av kompensation, och då menar ja inte bara en gratis frakt.

Antar du bor långt borta, men hade de varit jag så hade jag åkt dit o krävt få prata med chefen som är alldeles för feg att prata i telefon har vi ju märkt här.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

- datorbutiken.com -

"Slutligen - lita på att detta är att likställa med ett olycksfall i arbetet som kommer att rättas upp. "

Undrar vad man kan "rätta upp" när någon "dött i olycksfall i arbetet"??
Samma sak gäller väl en till 100% förlurad kund.
Man ska jobba för att förebygga "olycksfall" Det verkar Ni inte göra eftersom så många klagar på Er s.k. kundservice...
Som någon redan skrivit, denna kund borde få TVn gratis, allt annat är tomt prat..

Jag hoppas att Ni lär Er något utav alla dessa "gnäll"...

Mvh
Sijekovac

Permalänk
Medlem

Jag tror snarare personen i den inklistrade tråden är en mytoman som blev sur av helt andra anledning.... Vi har ju inte alls sett smutskastare förr..

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Bara för att klargöra en sak,
Är det du personligen ^Tutan som är den drabbade
kunden?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Jag tror snarare personen i den inklistrade tråden är en mytoman som blev sur av helt andra anledning.... Vi har ju inte alls sett smutskastare förr..

varför skulle killen vara mytoman? tror inte man går o säger sånt här bara för nöjets skull

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk

Hazzard - ansvarig inköpare har fått i uppdrag att avkräva leverantören på en förklaring till detta, fortsättning följer.. Vi tar vårt ansvar fullt ut.

Bloodfeast - Det handlar inte om att vinna eller förlora - i situationer som denna är alla förlorare. Det kan jag ändra på om jag ges möjlighet, så att alla inblandade vinner i slutänden. Vi vinner åter kundens och er övrigas förtroende, och den drabbade kunden vinner trovärdighet, lyhördhet och en bra affär. Att ta en situation som denna som något definitivt som inte kan rättas upp är att ta ut förlusten på förhand.

Sijekovac - En "100% förlorad kund" finns inte i min världsbild, men så är min inställning också alltid öppen på alla håll tills motsatsen bevisats. Mitt arbetssätt är att först ta reda på vad som gått snett och därefter styra upp detta inför framtiden så det inte sker igen, detta parallellt med att jag efter bästa förmåga tillser att den drabbade kunden får upprättelse och adekvat kompensation för det som inträffat. Att vi både redan har och kommer att lära oss något av denna historia står redan utom allt rimligt tvivel..

ODDNAME, SUMITOMO, Förstabossen: Låt oss förutsätta att ingen tar sig tiden att i sådan detalj redogöra för ett missöde av denna dignitet utan god fog tills motsatsen bevisats. Ingen vinner på att misskreditera ^Tutan för att han på sitt eget lilla vis valt att belysa ett missförhållande, även om sättet det skett på var lite udda.

Allmänt tror jag mig om att ha identifierat kunden, och kommer att kontakta honom under dagen. Fortsättning följer...

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
varför skulle killen vara mytoman? tror inte man går o säger sånt här bara för nöjets skull

Please, det händer oftare än du tror.

Permalänk

-datorbutiken.com-

Jag har läst många av dina svar/ursäkter till dem drabbade och Du verkar vara en seriös säljare eller vad du nu har för arbetsuppgifter på db.com. Synd bara att inte ALLA anställda på db.com har denna inställning till kunder de lever på..

Alltså ett företag som lever på det dem säljer MÅSTE ha bättre kundhantering en så. Så jobbar vi på mitt företag. Kunden kommer i FÖRSTA hand även om vi måste förlura några spänn vid den aktuella tillfälle men man vinner ju tillbaka kunden som kommer med flera beställningar så småningom.

Lycka till i fortsättningen

Mvh
Sijekovac

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
varför skulle killen vara mytoman? tror inte man går o säger sånt här bara för nöjets skull

Snarare är det väl så att personen i fråga kanske presenterar problemet på ett vinklat sätt och undanhåller viss information för att få det att framstå som om problemet enbart ligger hos den andra parten. Det finns ju en hel del sådana trådar, och det verkar som om några av de som varit med ett tag börjar tröttna på detta.

Tänk på det här: Personen som beställde TVn hade när som helst kunnat avbeställa den och fått pengarna tillbaks. Denne skulle efter (t.ex.) en månad ha kunnat reflektera över situationen och insett att det kanske var bättre att köpa TVn från en butik som kunnat leverera.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd

ja hade det vart ja som fått vänta i minst en månad då hade ja hävt köpet ,men enligt va han sa så hade DB sagt att den är på ingående , så han kanske tängte det att ja då har jag den snart så han unvek det . Men jag ser inte ner på DB.com bara för denna ,men nu ser man i allfall va otur vissa kan ha

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Snarare är det väl så att personen i fråga kanske presenterar problemet på ett vinklat sätt och undanhåller viss information för att få det att framstå som om problemet enbart ligger hos den andra parten. Det finns ju en hel del sådana trådar, och det verkar som om några av de som varit med ett tag börjar tröttna på detta.

Tänk på det här: Personen som beställde TVn hade när som helst kunnat avbeställa den och fått pengarna tillbaks. Denne skulle efter (t.ex.) en månad ha kunnat reflektera över situationen och insett att det kanske var bättre att köpa TVn från en butik som kunnat leverera.

Grejen är ju just att man inte gör det om man tror att produkten finns runt hörnet. Jag menar hade DU avbeställt efter 20 dagar om du trodde att varan skulle komma efter 23 dagar? Eller efter 40 dagar om du fick info att nu minsan va det på G. Visst kanske jag ibland kan vara liite naiv men ändå.

Allt jag vill var att pilla och leka med TV:n under min semester. Hade jag för ett litet uns misstänkt att den EJ skulle komma innan dess hade jag direkt avbokat och köpt hos någon annan.

Det är så lätt att säga att man kunnat avboka men det är inte så enkelt när man sitter mitt i det och vill ha en TV och dessutom tror att den finns precis runt hörnet

PS: DrTech = ^tutan

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^Tutan
Grejen är ju just att man inte gör det om man tror att produkten finns runt hörnet. Jag menar hade DU avbeställt efter 20 dagar om du trodde att varan skulle komma efter 23 dagar? Eller efter 40 dagar om du fick info att nu minsan va det på G. Visst kanske jag ibland kan vara liite naiv men ändå.

Allt jag vill var att pilla och leka med TV:n under min semester. Hade jag för ett litet uns misstänkt att den EJ skulle komma innan dess hade jag direkt avbokat och köpt hos någon annan.

Det är så lätt att säga att man kunnat avboka men det är inte så enkelt när man sitter mitt i det och vill ha en TV och dessutom tror att den finns precis runt hörnet

PS: DrTech = ^tutan

hehe att du va den drabbad tror jag nästan jag har förstått ,jag förstår din sits o sitter nästan skälv i samma fast med lite mindre pengar ,DOCK ej på datorbutiken ,jag har skälv inte råkat ut för någor sånt här på datorbutiken.com ända skälet att jag betalar kontant in direkt är för att postförskottet kostar 79:- på DB vilket jag anser för högt , men om jag går o köper en tv för 30K då anser jag att jag har råd med ett postförskott åxå

jag hoppas i allfall att det ordnar sig o att du får hem tvn ,eller nån tv vore kul o se lite av dina bilder på minhembio.com Lycka till

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Oj, oj, oj Datorbutiken, folk har dödat för mindre...

Senast jag var i samma situation var när jag handlade datordelar från (i konkade) datorhandel.com. Vilken kundservice...suck.

Man ville bara gråta när man insåg att de inte hade skickat min hårddisk och min dvd-brännare innan de konkade.

Aja, från och med den dagen är det bara shyssta butiker som Komplett.se och Dustin som gäller, en vinst i sig!

"Datorbutiken.com" - Du verkar ha shysst kundhantering/uppfattning men du är inte datorbutiken.com. Du har säkert minst 10 medarbetare, minst.

Jag förstår inte hur företag tänker när dom inte lär ut grunderna i Kundservice. Skit samma om kunderna är "jobbiga".
Det är från oss ni får era löner!

Och det värsta av allt är att killen, som jag har full sympati för, inte är ensam! Det här är ju ett av 10 liknande inlägg (okej, inte riktigt samma nivå men..).

Ett vinnande företag som har samvete måste inse att kundera ingår i deras kretslopp. Blir riktigt, riktigt arg när jag läser saker som dessa. Det är dock inget personligt mot dig
"Datorbutiken.com". Men ett företag är inte en person, det är en enhet.

Håller med -vet inte vem- som sa att såna här historier måste ut. Företag som sköter sig såhär SKA få känna konsekvenser.

Kom igen nu datorbutiken.com, ruska upp er

Mvh

Permalänk
Medlem

UPPDATERING 070919

Jag har nu blivit kontaktad av en representant från datorbutiken.com. Dom har beklagat det hela medger att det hela varit en tråkig historia.

Jag har fått exempel på hur de ska förbättra liknande situationer i framtiden och det känns verkligen som att de tagit det hela på största allvar. Inga halvtaskiga undanflykter eller andra bortförklarningar. Jag känner mig mycket nöjd med detta. Det känns verkligen som att de förstått att problemen i dessa samanhang ofta inte är tekniska petitesser... utan det faktum att en kund blivit missnöjd med sin upplevelse hos det gällande företaget. Det märks tydligt att det är just detta de vill fixa. Jag har även blivit erbjuden en generös lösning på detta problem så att jag ska få den rackarns TV:n. De har även laggt på ett plåster på såret som jag är mycket nöjd med.

Kort sagt... Ingen organisation är ofelbar. Det är hur man löser tvister och problem som definierar servicen. Alla kan sälja en TV, men alla kan inte hantera en besviken kund.

Jag är mycket nöjd över resultatet (förutom på samsung som har en för långsam fabrik ), och kan återigen rekommendera datorbutiken.com vilket jag måste säga känns skönt.

Slutet gott allting gott

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^Tutan
UPPDATERING 070919

Jag har nu blivit kontaktad av en representant från datorbutiken.com. Dom har beklagat det hela medger att det hela varit en tråkig historia.

Jag har fått exempel på hur de ska förbättra liknande situationer i framtiden och det känns verkligen som att de tagit det hela på största allvar. Inga halvtaskiga undanflykter eller andra bortförklarningar. Jag känner mig mycket nöjd med detta. Det känns verkligen som att de förstått att problemen i dessa samanhang ofta inte är tekniska petitesser... utan det faktum att en kund blivit missnöjd med sin upplevelse hos det gällande företaget. Det märks tydligt att det är just detta de vill fixa. Jag har även blivit erbjuden en generös lösning på detta problem så att jag ska få den rackarns TV:n. De har även laggt på ett plåster på såret som jag är mycket nöjd med.

Kort sagt... Ingen organisation är ofelbar. Det är hur man löser tvister och problem som definierar servicen. Alla kan sälja en TV, men alla kan inte hantera en besviken kund.

Jag är mycket nöjd över resultatet (förutom på samsung som har en för långsam fabrik ), och kan återigen rekommendera datorbutiken.com vilket jag måste säga känns skönt.

Slutet gott allting gott

Vad fick du som ursäkt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
Vad fick du som ursäkt?

Undra om vi har med det o göra ,du vet talar han om det så kanske alla andra som råkat ut för likvärdiga saker blir besvikna å då har vi en annan tvist.

svenskar är så avunsjuka av sig

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
Undra om vi har med det o göra ,du vet talar han om det så kanske alla andra som råkat ut för likvärdiga saker blir besvikna å då har vi en annan tvist.

svenskar är så avunsjuka av sig

Om man inte kan tala om det kanske man ska fraga sig om man ska ga ut med det pa ett internetforum fran borjan...

Ut med spraket nu, vad fick du?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Kul för dig att det löste sig. Jag hoppas att du blev generöst kompenserad. Lite surt att det måste gå så långt att man ska behöva dra det inför allmänheten innan man får rätt hos företagen. Tur att Datorbutiken iaf har så pass mycket sunt förnuft att de anställt en PR-kille som tar hand om sådana här olyckliga ärenden, men det känns ändå som om de kanske behöver se över en del av deras anställda inom kundtjänst.