Permalänk

Datorbutiken..

Denna vecka har Datorbutiken.com Samsungs 226BW som veckans erbjudande, men har dom varan på lager? svar nej, den skall komma in den 12e alltså nästa måndag då erbjudandet är slut. Det här är självklart min åsikt men vilka lägger ut en vara på erbjudande när dom bara har få exemplar på lager? redan måndag eftermiddag hade dom slut.... MYCKET DÅLIGT.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Inte för att jag ska försvara dem nu, men de kanske faktiskt har sålt slut alla skärmar redan direkt. Har inte kollat priset på den men deras klipp brukar vara väldigt förmånliga. Låt säga att de hade 100 skärmar på lager och att alla gick direkt.

Sen är det ju faktiskt så att beställer du idag så är det de priset som gäller oavsätt om du får det denna veckan eller nästa vecka. Kan inte anse att en skärm är en "akut" vara att få (om den man har inte är sönder då) och vänta någon dag extra gör inget om priset är så pass mycket bättre.

Tycker, precis som det är nämt många gånger innan, att denna forumdelen är väldigt mycke klagande. Vet att vi ska prata konsumänträtt men att ibland blir det patetiskt.

Permalänk

Har också beställt en sådan skärm. Har inget emot att vänta till nästa vecka. Det enda jag är rädd över är att nästa leveransdatum också skjuts upp, för igår stod det ju att dom skulle få in skärmarna idag, men ändrades igår kväll till måndag nästa vecka.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem

Men shit, den är prissänkt ~200:-, mycket att gnälla för.
Köp den någon annanstans då:
http://prisjakt.se/produkt.php?p=151398

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mosfet
Men shit, den är prissänkt ~200:-, mycket att gnälla för.
Köp den någon annanstans då:
http://prisjakt.se/produkt.php?p=151398

Jag bryr mig väl inte om vad den kostar, utan att dom lägger upp en vara då dom bara har ett lågt antal av, SOM DOM VET kommer sälja.

men nog om det, jag tänkte mig inte för att även om jag beställer när den inte finns i lager så får jag ändå rabatten!

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på ifall de skärmar som nu är på väg in, redan var beställda och inte hann komma in då de är restade hos leverantören?

Tror inte DB satte ihop veckans erbjudande i fredags precis, det brukar ske ett tag innan och så beställer man in varor.
Så var det i den leksaksbutik (en stor svensk leksaks kedja) jag jobbade hos under några år, det var inte alltid de varor i katalogen eller annonsen hann komma in.
De kunde få köpa och betala varan och få den när den kom in.
Och det är inte mycket DB kan göra åt det förutom att vara plåga för deras leverantörer, vilket man inte vill som kund.

Det är mina 5 öre om saken.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk

Men jösses. Det är inte helt ovanligt att företag säljer ut de sista produkterna de har av av en leverans för det är nya på gång in. För att frigöra utrymme (fysiskt eller ekonomiskt) säljer de av de sista till ett rabatterat pris. Utförsäljningar fungerar så, först till kvarn får mala, enkom om man levt under en sten inser man inte att det fungerar exakt så eller väldigt liknande.

Permalänk
Avstängd

Beställ och betala med kort, köpet är genomfört och du ska få det för priset som anges

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Vad är det konstiga med att butiker har lågt pris på ett begränsat antal varor? Inget nytt koncept precis... om man inte bor under en sten

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Om det är "Samsung 226BW 22" Wide TFT" som menas så står det på hemsidan att de har den i lager för omgående leverans idag iaf.

Att lockvaror tar slut är väl inte direkt någon nyhet. Det sker överallt.