Gran Turismo HD Time Attack-tråden

Permalänk
Medlem

Gran Turismo HD Time Attack-tråden

Hej.
Aki||es och jag tänkte att vi kunde göra en Time Attack tråd tills Gran Turismo 5 Prologue kommer

Här kommer lite information/regler om hur det går till:

• Vi kommer använda oss av de trimmade bilarna.

• De tre snabbaste tiderna på varje bil kommer vara med i första inlägget.

• Du kan bara ha en tid på listan per bil. Om du får en bättre än den nuvarande på listan så byts den ut.

• Det är framåt som gäller (Forward) och inte bakåt (Reverse) på banan.

• Ni får använda vilka inställningar ni vill.

• Ni behöver inte lägga upp en bild, men om din tid är för bra för att vara sann så kommer jag att kräva bild.

När ni skriver ert inlägg:[list="1"][*] Skriv vilken bil du använde
[*] Skriv den fullständiga tiden (1'XX.XXX)[/list=1]
Suzuki Cappuccino '95
1. Hearth - 1'18.826
1. SlimJim - 1'21.276
3. Aki||es - 1'23.058

Mazda Eunos Roadster '89
1. Hearth - 1'16.209
2. Aki||es - 1'17.000
3.

Honda INTEGRA TYPE R '04
1. Hearth - 1'16.978
2. Aki||es - 1'20.025
3.

Mitsubishi Lancer Evo' IV GSR '96
1. Hearth - 1'13.489
2.
3.

Infiniti G35 Coupe '06
1. Hearth - 1'14.551
2. SlimJim - 1'14.813
3.

Mitsubishi Lancer Evo' IX GSR '05
1. Gurkläsk - 1'10.070
2. Hearth - 1'10.916
3.

Lotus Elise 111R '04
1. Hearth - 1'13.097
2. Aki||es - 1'16.065
3.

Nissan SKYLINE GT-R Vspec II '94
1. Hearth - 1'08.862
2. SlimJim - 1'09.450
3. Aki||es - 1'11.485

Toyota Celica Rally Car '95
1. Hearth - 1'08.682
2. SlimJim - 1'08.871
3. ReToX - 1'09.443

Ferrari 599 GTB '06
1. Hearth - 1'10.192
2. ReToX - 1'12.318
3.

Här är en lista över de som har mest första platser.

1. Hearth (9)

2. Gurkläsk (1)

Säg till om det är något fel/typo på mitt inlägg.
Om du har några synpunkter på reglerna eller något annat så säg bara till.

Permalänk
Medlem

Celican: 1:10,798

Kommer med mer tider under dagen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Celican: 1:10,798

Kommer med mer tider under dagen!

Ska köra lite också. Så vi har en tid på varje bil iallafall.

Permalänk
Medlem

Fan ni har såååån tur! Satt och lirade nyss och fick till en tid på 1:09:544. Sen ett par varv senare fick jag till ett varv där jag fick en +0.9XX någonting precis där vid den sissta S kurvan efter den långa rakan, jag tar den perfekt och gasar perfekt runt i den sissta svängen men preciiiiis i sissta sekund så råkar jag gasa på liiiite för mycket så jag sätter billen lite för brett och smack! jag slår i bakdelen i stängslet och kommer in på -0:20 något hundradelar. Jag blev så jävla lack att jag bara stängde av hela skiten och satte mig här för att skriva av mig lite. Kanske sätter mig imorgon och försöker lite igen. Men inget mer för mig ikväll för jag pallar inte sånt! Hadde jag kommit in så hadde jag nog hamnat på 1:08 något.

Vad har ni för inställningar på bilen när ni kör förresten? Ratt? Sixxaxis?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Fan ni har såååån tur! Satt och lirade nyss och fick till en tid på 1:09:544. Sen ett par varv senare fick jag till ett varv där jag fick en +0.9XX någonting precis där vid den sissta S kurvan efter den långa rakan, jag tar den perfekt och gasar perfekt runt i den sissta svängen men preciiiiis i sissta sekund så råkar jag gasa på liiiite för mycket så jag sätter billen lite för brett och smack! jag slår i bakdelen i stängslet och kommer in på -0:20 något hundradelar. Jag blev så jävla lack att jag bara stängde av hela skiten och satte mig här för att skriva av mig lite. Kanske sätter mig imorgon och försöker lite igen. Men inget mer för mig ikväll för jag pallar inte sånt! Hadde jag kommit in så hadde jag nog hamnat på 1:08 något.

Vad har ni för inställningar på bilen när ni kör förresten? Ratt? Sixxaxis?

Hehe sån himla otur =/ Hände mig också när jag gjorde .264
Jag drog på för mycket så jag fick sladd och åkte in i stängslet och gled in i målet. Förlorade säkert nästan en sekund.

Ska jag lägg upp 1'09.544 tiden? Isåfall, vilken bil?
Jag kör med Sixaxis, enklare, IMO. Kanske inte gav det tillräckligt med tid, alltså ratten. Jag har gjort 1'11.636 med min Logitech G25 (Skyline).

MT OFF, 0, R3, R3. På Drift så ändrar jag däcken till N1.

Permalänk
Medlem

Satte en kass tid med Elisen nu: 1:16.065

Jag kör med Manuel, allt av, R2 däck och sixaxsis. Vill egentligen köra med ratt men vetefan hur ja ska sätta den nu:(

Skyline:1:11.485

Nej nu blev ja arg på spelet, får bli lite mer senare kanske

Permalänk
Medlem

Nuu jävlar! Nytt rekord här Satte 1'08.871 med Celican nu. Blev rankad 50 något. Kan ta bild om ni vill ha bevis. Skall testa lite med Skylinen sen med kanske. Resten av bilarna har jag inte gått in på riktigt ännu. Ferrarin vet jag inte om jag har temperamentet att köra ett snabbt varv med

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem

Grattis!:D

Ferrarin har alldeles för mkt bhp för den banan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Grattis!:D

Ferrarin har alldeles för mkt bhp för den banan!

Tack så mycket!

Ja precis. Den är inte riktigt gjord för att köra så på en sån sorts bana. Sen tycker jag att den är väldigt dåligt gjord rent fysiskt i spelet. Japanarna i spelet är perfekt balanserade när man flyger i luften på huvudrakan, men när man åker flygandes med Ferrarin så dippar hela nosen ner i marken och man ser inte ett skit och tappar väldigt ofta kontrollen. Man måste få till bilen spikrakt på rakan för att klara sig. Vilket är väldigt mysko egentligen eftersom Ferrarin har motorn där bak/mitten och borde vara bättre balanserad i luften jämtemot en tex Celica som har all vikt där fram pga motorn.

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem

Får väl passa på att lägga sig i listan innan man blir utklassad helt

Ferrari 599 GTB '06
1:12:318

Nissan SKYLINE GT-R Vspec II '94
1:12:476

Toyota Celica Rally Car '95
1:10:648

Permalänk
Medlem

Eftersom jag är så sämst blir det här min enda chans att vara med i listan (iaf en stund till innan alla ni klår mitt usla rekord).

Suzuki Cappuccino '95
1'27:803

Permalänk
Medlem

Upddaterat listan.
Körde alla bilarna så vi kunde få en tid att utgå ifrån eller något

SlimJim: Jag får se till att klara den tiden sen då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Upddaterat listan.
Körde alla bilarna så vi kunde få en tid att utgå ifrån eller något

SlimJim: Jag får se till att klara den tiden sen då!

Hehe ja, men gör du det så slår jag dig bara igen Jag tror nog jag har lite mer att klämma ur.

Slog nytt rekord med Skylinen nu. 1'09:450. Bild kan visas om nån begär. Blev rankad 37:a i världen (eu?).

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe ja, men gör du det så slår jag dig bara igen Jag tror nog jag har lite mer att klämma ur.

Slog nytt rekord med Skylinen nu. 1'09:450. Bild kan visas om nån begär. Blev rankad 37:a i världen (eu?).

Jo, jag också. Men jag orkar inte mer nu, har spelat varenda bil och försökt få någorlunda bra tider. Lite trött

Nice, grattis igen då!
Yep, det är enbart EU.

Du behöver inte visa bild. Om man ljuger så får man det på samvetet istället
Mycket skönare att slippa bild.
1. Ta en bild på TV'en
2. Lägga in bilden i datorn
3. Ladda upp den
4. Länka den på forumet

Det är onödigt och jobbigt, tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, jag också. Men jag orkar inte mer nu, har spelat varenda bil och försökt få någorlunda bra tider. Lite trött

Nice, grattis igen då!
Yep, det är enbart EU.

Du behöver inte visa bild. Om man ljuger så får man det på samvetet istället
Mycket skönare att slippa bild.
1. Ta en bild på TV'en
2. Lägga in bilden i datorn
3. Ladda upp den
4. Länka den på forumet

Det är onödigt och jobbigt, tycker jag.

Ja sant. Men kommer det nån nyreggad chomme och säger att han slår rekord med flera sekunder så måste vi nog begära bild

Ja sammma här. Testa på Ferrarin lite nyss och jag säger bara Nej nej nej. Det får bli imorgon Måste tämja fanskapet och det lär ta lite tid.

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem

Fick tiden 1:10.275 med Celican, Två varv efter den tiden satte jag en halv sek snabbare och sen lyckades jag sabba allt i kurvan innan tunneln, Tog i lite lite för mkt o pang så vart jag i väggen både med bilen o näven;) Neee... bara bilen...:)

Tider:
1:10.275 med Celican
1:23.058 med Suzukin
1:20.025 med Hondan
1:17.404 med Eunos

Körde några varv bara för o få med fler tider.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick tiden 1:10.275 med Celican, Två varv efter den tiden satte jag en halv sek snabbare och sen lyckades jag sabba allt i kurvan innan tunneln, Tog i lite lite för mkt o pang så vart jag i väggen både med bilen o näven;) Neee... bara bilen...:)

Tider:
1:10.275 med Celican
1:23.058 med Suzukin
1:20.025 med Hondan
1:17.404 med Eunos

Körde några varv bara för o få med fler tider.

Hehe. Varit med om det själv Riktigt irreterande.
Bra, fortsätt med dom så vi får lite mer

Citat:

Ja sant. Men kommer det nån nyreggad chomme och säger att han slår rekord med flera sekunder så måste vi nog begära bild

Ja sammma här. Testa på Ferrarin lite nyss och jag säger bara Nej nej nej. Det får bli imorgon Måste tämja fanskapet och det lär ta lite tid.

Hehe Hade ett helvete med bilen ett tag. Lyckades inte bromsa innan första kurvan. Gled nästan ut i sanden. Men jag har kört den rätt mycket innan så jag är lite van

Men det som du sa innan, den är helt konstig. Motorn är ju bak = den ska inte dyka som en fiskmås!

Permalänk
Medlem

Ny tid med Celican, fick tillbaka min tredje plats

1:09:942

För de som inte gjort de, ladda hem replays från de med högsta rankingen, man lär sig en del. Tex la jag knappt i 6ans växel då jag ofta varva ut till rödsträcken, vilket visade sig vara mindre optimalt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Ny tid med Celican, fick tillbaka min tredje plats

1:09:942

Attans, orkar ju inte ta tillbaka den nu:(:P hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Attans, orkar ju inte ta tillbaka den nu:(:P hehe

Hehe Otur.

Permalänk
Medlem

Satte 1'21:276 med Cappucino'n nu. Fasten att jag lova att inte spela mer ikväll

EDIT: Ett till... Infiniti G35 Coupe '06 1'14.813. Rankad 24:e bäst i EU

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem

Celica

1´09:443

Nu lägger jag mig

Permalänk
Medlem

Hearth, det var jag som satte tiderna med Infinityn och Cappucinon inte Akilles

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem
Citat:

Hearth, det var jag som satte tiderna med Infinityn och Cappucinon inte Akilles

Japp, Infinityn har ja inte kört o Cappucinon har ja tiden 1:23.xxx nåt på

Han är nog lite trött efter en dags raceande=D

Permalänk
Medlem

Hehe ja. Men det här var faktiskt rätt kul. Man pressar verkligen sig själv mer när Hearth sätter upp lite ribbor. Har nog skalat av minst 5 sek på varje bil nu när man har något att gå efter. Nu är det eran tur att slå mina tider. Va trött jag kommer bli när jag loggar in och ser att någon har slått min tid. Måste börja om igen och slita ur andra halvan av skalpen

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe ja. Men det här var faktiskt rätt kul. Man pressar verkligen sig själv mer när Hearth sätter upp lite ribbor. Har nog skalat av minst 5 sek på varje bil nu när man har något att gå efter. Nu är det eran tur att slå mina tider. Va trött jag kommer bli när jag loggar in och ser att någon har slått min tid. Måste börja om igen och slita ur andra halvan av skalpen

Jo men det är det som ä'r kul med sånna här time attack tråder:)
Orkar inte med o köra mer idag är ju skola imorron så måste ju lägga sig nångång, Får se hur mkt jag hinner med imorgon då ja har träning nästan direkt efter skolan. Men ska försöka slå ett rekord iallafall:)

Blev faktiskt rankad 26:a med eunos med den tiden som ja fick:)

Permalänk
Medlem

Ojj, förlåt Lite trött

Hehe. Jo, lite roligare. Riktigt kul att spela Gran Turismo nu.
Det var ju därför jag satt lite ribbor. Skulle gjort dom lite svårare, men hade inte lust att spela varje bil 10 gånger.

Permalänk
Medlem

Jag körde dom mindre bilarna kanske 2-3 varv bara för att få upp tider. Celican ska ja fan pressa ner under 1:10.xxx... Ska koppla in ratten imorgon o se hur det går.

Kör ni med den josticken på sixaxis eller vanliga knapparna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ojj, förlåt Lite trött

Hehe. Jo, lite roligare. Riktigt kul att spela Gran Turismo nu.
Det var ju därför jag satt lite ribbor. Skulle gjort dom lite svårare, men hade inte lust att spela varje bil 10 gånger.

Japp men det var iaf bra att du satte dom. Nur har du lite ribbor, så ge mig några nya nu!

Citat:

Jag körde dom mindre bilarna kanske 2-3 varv bara för att få upp tider. Celican ska ja fan pressa ner under 1:10.xxx... Ska koppla in ratten imorgon o se hur det går.

Jag kör med pinnen. Tycker det blir för ryckigt med D-paden. Jag vill med testa med ratten men vetifan vart jag skall fästa den bara. Ska försöka hitta något. Har ju en G25 så det vore lite slöseri att bara ha den liggandes. Den lär hjälpa rätt så mycket med Ferrarin då man kan reglera gasen lättare med pedalen säkert. Men vi får la se

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe. Ungefär samma på dom små bilarna, iallafall till jag fick bra tider så man låg Top 50 på EU listan. Hade kunnat pressa ut mer om jag satt en stund till. Infiniti var på plats 25

Pilarna och Kryss, Fyrkant, Triangel.
Måste hitta något sätt att koppla in ratten till HDTV'en.

SlimJim: Jo, jag ska! Kanske inte ikväll, får se om jag orkar lite innan jag lägger mig

Jaha, då lyckades man slå din tid SlimJim

1,08.682 med Toyota Celica.
Bild bevis

Så, nu ligger jag etta på alla tider Duger dom för dig SlimJim?
Du ville ju ha nya ribbor.