Greasemonkey-tråden (scripts som förbättrar surfandet)

Permalänk
Hedersmedlem

Greasemonkey-tråden (scripts som förbättrar surfandet)

Greasemonkey?
Greasemonkey är en Firefox-extension som låter dig köra egna javascripts ("userscripts") som på olika sätt ändrar sidor du surfar på.
Det kan vara allt från att göra om alla länkar till fetstil till att halvt designa om en sida, eller kanske lägga till lite extra information som finns på en annan sida (som Malesca på forumet fixat till IMDB).

Låter bra, var skaffar jag det?
Det är en länk högst upp i inlägget, men här är den igen: Greasemonkey

Lista över bra script
Uh Oh intelliTXT! Link Ad Remover - tar bort länk-annonser (sådana som ofta är fetstil + understrukna och gröna/blåa) och gör om dem till vanlig text. Före / efter

Fyll på med fina script! Se till att det är script som flera eller till och med de flesta kan ha användning av - om det bara fixar ett stavfel på en totalt okänd sida så hör det inte riktigt hemma här.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Hedersmedlem

Sweclockers nyhetskommentarer-fix - Visar hela nyhetstexten, inkl bilder och liknande, i Nyhetskommentarer-trådar (de här, alltså) istället för att bara länka dit.

Mitt första script. Lägger inte till det i listan eftersom det vore maktmissbruk att lägga upp det som "bra script" innan någon annan ens testat det.

Edit: Uppdaterade scriptet, så att listor fungerar.
"Läs kommentarer och diskutera" ligger i en lista, så jag dolde den första listan. Det visade sig vara dumt när vissa nyheter innehåller listor.
Nu döljer den bara den rätta och visar allt annat.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Sweclockers nyhetskommentarer-fix - Visar hela nyhetstexten, inkl bilder och liknande, i Nyhetskommentarer-trådar (de här, alltså) istället för att bara länka dit.

Mitt första script. Lägger inte till det i listan eftersom det vore maktmissbruk att lägga upp det som "bra script" innan någon annan ens testat det.

Funkar riktigt bra för mig, skönt att kunna läsa nyheten i tråden med.

Har gjort ett eget som också är till Sweclockers, det gör så att man kan klicka på folks användarnamn och då klistras det in i snabbsvarsfältet. rätt smidigt om man vill säga nått till nån som har ett krångligt namn och man är för lat för att klippa och klistra.
http://kevin.elajt.se/swec/sweclockers_nicklink.user.js

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Det var tunt med tips på script här..

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas

Edit: Uppdaterade scriptet, så att listor fungerar.
"Läs kommentarer och diskutera" ligger i en lista, så jag dolde den första listan. Det visade sig vara dumt när vissa nyheter innehåller listor.
Nu döljer den bara den rätta och visar allt annat.

Det verkar inte fungera här. Står bara "Laddar nyhetstexten..." sen händer inget :S

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Det verkar inte fungera här. Står bara "Laddar nyhetstexten..." sen händer inget :S

samma resultat här. körde inte forumet nån liten omstrukturering nyligen? kanske är det. eller så är det FF som ändrats sen dess. (2.0)

bra tanke annars.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Korsordsguru

För er som använder Opera så är det rätt enkelt att komma igång med "user javascripts".

Gör en tom katalog var som helst, t.ex C:\Program\Opera\mina_javascript.

I Opera, tryck Ctrl-F12 på tagentbordet, klicka på Advanced-tabben, klicka på Content i menyn till vänster, klicka på knappen "JavaScript options...". Välj katalogen du skapade i "User JavaScript files"-fältet.

Sedan är det bara lägga nedladdade script (blabla.user.js) i din katalog och surfa in på hemsidan de är gjorda för.

Visa signatur