Mouse Registry File for GAMERS - Logitech - mx500?

Permalänk
Medlem

Mouse Registry File for GAMERS - Logitech - mx500?

tja
jag har en mx500.. nu är det så att den är grymm.. jag har dock märkt en sak som jag stör mig på.. när jag drar musen snabbt i ett spel fram och tillbaka så kan det hända att musen "fastnar", tex vid 180 graders vändning i cs.. kör med sens 1.5.
kan man fixa detta? kör i ps2.
sen kollade jag på logitechs hemsida och hittade detta:

Mouse Registry File for GAMERS

http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/software&CRI...

finns det något program som kollar vilken dpi jag har på musen? vill gärna köra i 800 som den ska klara, och inte 400.
för tillfället kan jag använda 6 bindningar i cs. tummknapparna, mouse 1/2. rullhjulet upp/ner.

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

jag har hört att logitech ska släppa en ny drivrutin, stämmer detta? är det den ända lösningen att få veta att man har 800dpi? och att kunna ánvända alla knappar?

testade att byta från sp2 till usb och nu fastnar det inte

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

jag märkte det oxå

nu när den ändå är uppe så tänkte jag fråga om ni som har testat dom nya logitech drivisarna om er sens i cs ändras. Nu är det så att jag spelade med sens 2 innan jag la in drivisarna och nu är sens 1 för hög....
Jag måste ha ett svar jag blir lack på det här

/mch jocke

Visa signatur

"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him" -winston churchill

Permalänk
Medlem

Jocke: Du kan ändra mus hastigheten i windows inställningarna. Efter att du lagt in drivrutinerna kan detta ha ändrats och då ändras det även i spel. Värdet 1 är inte 1 längre. Leta i control panel>mouse

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

tack tear.

men jag har ändrat så jag har lägst sens i windows oxå. och jag tycker det går för jävla fort.

Det går typ inte skriva in i någon reg fil eller nått.

/mvh Jocke

Visa signatur

"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him" -winston churchill

Permalänk
Medlem

tycker det är konstigt att mx500 bara har 800dpi när de nya microsoft mössen har 6000 dpi....jag tror t.o.m att min gamla mouseman wheel har 800dpi

Permalänk
Medlem

Kolla så du kör senaste drivisarna:
ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/mouse

sen i själva musinställningarna i kontrollpanelen så skall du stänga av musacceleration och helst köra normal. Vet inte hur det är för jag har bara en iFeel men väntar på en mx300. Japp, jag är en av dom få som gillar dom små logitech mössen och inte vill ha för många knappar...

Hmm, är det inte snarare så att microsofts möss jämför 6000 bilder/sekund?

"Even though Microsoft has since upgraded the optical sensors in its optical mouse product line to take 6000 pictures per second, which translates into a maximum speed of 30 to 37 inches per second at 400 dpi, they still are not as good as the MX sensor used by Logitech’s MX series mice. The Logitech MX Optical Engine collects an astounding 4.7 megapixels of information per second at 800 dpi and is capable of handling mouse acceleration rates of 10G (10 x 9.8m/s2) and movements made at speeds of up to 40 inches per second. All these numbers translate into the greatest degree of accuracy and the smoothest mouse movement ever."

Källa: http://www.earthv.com/articles.asp?ArticleID=703

Permalänk
Medlem

Ok, fick min mx300 idag och är supernöjd!

Efter ni installerat logitechs drivrutiner gå in mouse på kontrollpanelen:
Jag kom fram till att det var lagom att ha Speed där på 3 strecket från vänster. Acceleration skall alltid vara No.
Slow . . | . . . . . . . Fast <--så

När jag ställt in så här så var sens 2 lagom i CS.
Speedfaktorn påverkar ju själva drivrutinen, medans sensitivity i CS multipliceras med speedfaktorn på något sätt.

Se till att stänga av m_filter o sånt i cs också...