MX300/MX500/MX700 fix

Permalänk
Medlem

MX300/MX500/MX700 fix

Eftersom drivrutinerna till MX modellen inte funkar så bra så har jag letat på lite fixar:

Do a DRIVER-ONLY install. No mouseware! that is just the logitech mxXXX drivers
then run the reg-file called : mxXXX Logitech fix
then reboot your computer

there you go now you got 800dpi and working buttons for mx500 and mx700 in most of the games

http://personal.gamingeye.com/amadeus/Logitechfix.zip

Taget från: http://www.esreality.com/?a=post&id=238633

Och ett sätt att fixa scollen:

disable wheel scrolling in mouseware
search google for TweakUI
install TweakUI
load up TweakUI and activate mousewheel scrolling there

Taget från: http://www.esreality.com/?a=post&id=250954

Ni kan säga om ni hittat bättre sätt eller om det inte funkar...
Det ska komma ett Mouseware nästa månad (9.75?) som ska fixa det som om ni inte får det att funka så är det bara att vänta

(det finns antagligen en massa felstavningar men klaga inte! )

Visa signatur

AMD Phenom X4 9950 @ 3Ghz | Asus M3A79-T Deluxe | 2x 2GB Corsair Dominator 8500 5-5-5-5-18-T1|Geforce 8800GT | 800GB HDD | Corsair 620w

Permalänk
Medlem

Om någon undrar så har jag lagt den här för det är mäst här det frågas..
Men det går ju att flytta...

Visa signatur

AMD Phenom X4 9950 @ 3Ghz | Asus M3A79-T Deluxe | 2x 2GB Corsair Dominator 8500 5-5-5-5-18-T1|Geforce 8800GT | 800GB HDD | Corsair 620w

Permalänk
Medlem

Ehhh....
"800 dpi" ?...
vad är det för skit...??

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk

^vad menar du ?
MX500 ska väl ha 800dpi@8000Hz ?

Permalänk
Medlem

Re: MX300/MX500/MX700 fix

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krilleg

there you go now you got 800dpi and working buttons for mx500 and mx700 in most of the games

[

Menar du att man inte får 800 dpi m man inte installerar drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

Det är väl det han säger!!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

har mx300 sama specs?
men mindre antal knappar.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Ja.. men han undrar nog vad dpi är för något .. och isåfall har det att göra med hur snabbt musen avläser (800dpi är mer än nödvändigt)

Öh nej.
DPI, Dots per inch är en enhet för nogranhet, kvalite. Hur nogran den optiskaläsaren är.
Med en nogran läsare blir musen mycket mer precis, särskillt i små rörelser.

Hz, Hertz är enheten för frekvens. I detta fall hur många bilder den optiskaläsaren tar i sekunden.
Med hög frekvens hänger musen med när man gör stora snabba rörelser.

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem

Asså, hz är hur snabbt den läser av och dpit är asså hur nogrant den läser av... finns det program som kollar sånt? (vill kolla min mus)

eller det kan jag jue inte det är en kul-mus, kanske någon vet på en Logi Mouseman wheel +

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
VR-fantast

hmm oops.. var väl lite trött när jag skrev det

Permalänk
Medlem

HUr gör man för att binda extraknapparna i tex cs ? när jag försöker göra det så är dom andra inlagda funktionerna fortfarande aktiva. Måste jag ladda ner de här drivrutinerna bara för att göra det eller finns det nått annat sätt ?

....jag tycker inte logitechs drivutiner krånglar.....

/Jesper.A

*EDIT* Jag KAN använda scrollen i cs men prblemet är att "hacken är för stora så den hoppar över olika "items" *EDIT*

Permalänk
Medlem

men de skulle ju komma en fix snart väll som fixade de så att man kunde använda alla knappar i tex cs. Har ni tänkt på hur grymm q3 mus mx 700 och mx 500 lär va då har mna ju alla vapen på en varsin knappp

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Hur ser man hur många dpi musen använder för tillfället?
Har en MX500.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag vet är dpi "hårdkodat" i själva musen och går inte att ändra med mjukvara men vissa har ändå fått för sig att bara logitechs drivisar "låser upp" 800 dpi. Att mäta dpi är nog väldigt svårt.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Bean
Hur ser man hur många dpi musen använder för tillfället?
Har en MX500.

undrar jag med

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

ja har en mx300, den funkar as bra

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Medlem

Sitter själv med en mx700 hemma och har inte ens stoppat in Logitechskivan eftersom musen funkar galant utan några extra saker.

Alla knapparna fungerar utmärkt och jag har inte märkt några problem i spel

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Mina ärade kamrater, Antagligen är jag dum Huvudet eller något men har det inte alltid vart problem med Drivisarn atill Logitechs möss?
Själv har man en sådan logitech mus som medföljde Cordless Optical paketet, och där funkade inte Scrollen efter drivisarna. En simpel lösning va bara att gå in på Logitechs hemsida, titta lite nogrannare och så ser man en fil där det står, Mice fix for GAMERS. Efter denna fix så funkar scrollen perfa osv, Funkade på Polarns Mx500 och även åp min nya MX700, dock är knapparna fortfarande inte funktionella i spel, men vem fan har fingrarna att utnytja dom knapparna som finns ovanför scrollen utan att vänta i en halv sekund o dö i en hektisk ut2003 elelr helt enkelt "låsa" fast fingret i den postionen.
Tack för mig

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

lr så installerar man int NÅGE!

Permalänk
Medlem

Jag avinstalerade mousware och laddade ner filen som det stod. Men sedan när jag dubbelklickar på mx500 filen så står det såhär:

är det nån som vet vad som är fel ?

Mitt OS är windows ME det är ju ett fel isig men kan det ha nått med det att göra ?

MVH

/Jesper.A

Permalänk
Medlem

Om filerna är för windows 2k/xp så funakr dom inte, reg filer är annourlunda för nt system...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

hmm allt funkar ju utan att installera deras drivrutiner, så why bother?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Gött de nya funkar perfekt i spel, äntligen!