Nätverk dött vid uppstart, funkar sen

Permalänk

Nätverk dött vid uppstart, funkar sen

Hallå.

När jag startar min datorn nu för tiden, så är nätverkets status "begränsad åtkomst"... Väntar jag i circka fem minuter så, plopp, fungerar det helt plötsligt.
Tiden kan variera mellan någon minut, upp till flera.

Kör windows7, Comodo IS och sitter bakom en Netgear WPN824 v2.
Har testat reset:a routern och ominstallera nätverksdrivrutinen men problemet kvarstår.

Några fler idéer på vad som kan vara boven i dramat?

Tack.

Visa signatur

GA-EP35-DS3 ~ Intel Core 2 Duo E8400 ~ Corsair 2048MB XMS2 EPP ~ Corsair 1000w PSU ~ ATI Sappire HD4850 ~ Western Digital 500GB ~ HP w2207h ~ Vista Home Premium

Permalänk
Medlem

hmm ja får liknande men bara när ja startar från viloläge men ja vet inte varför

hoppas någon svarar snart har suttit och väntat ^^

Permalänk
Medlem

Jag hade likadant och någon av dessa två saker löste problemet, vet ej vbilket då jag gjorde båda två innan jag rebootade Förmodligen var det alternativ 2..

1. Avinstallera voddler

2. Gå in på "avinstallera program"
Välj "aktivera eller inaktivera windows-funktioner" i menyn till vänster
Avaktivera RDC (Remote Differential Compression)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Jag hade likadant och någon av dessa två saker löste problemet, vet ej vbilket då jag gjorde båda två innan jag rebootade Förmodligen var det alternativ 2..

1. Avinstallera voddler

2. Gå in på "avinstallera program"
Välj "aktivera eller inaktivera windows-funktioner" i menyn till vänster
Avaktivera RDC (Remote Differential Compression)

hur f*n kom du på att du skulle pilla på den ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
hur f*n kom du på att du skulle pilla på den ?

läste om någon som hade problem med sitt nätverk på vista och han löste det på det sättet, så värt ett försök tänkte jag och det gjorde susen

Permalänk

Tack Drew_

Visa signatur

GA-EP35-DS3 ~ Intel Core 2 Duo E8400 ~ Corsair 2048MB XMS2 EPP ~ Corsair 1000w PSU ~ ATI Sappire HD4850 ~ Western Digital 500GB ~ HP w2207h ~ Vista Home Premium