Permalänk
Medlem

Jul Tävling - Demo!

Kom på att vi väl hade en sån här förra året? Och inte nog med det, den annonserades den 17 december tom såg jag nu och då passar det ju bra med en ny omgång!

Gamla tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Jag tar och kopiererar reglerna rätt av (typ) :

JULTÄVLING

Tävlingen är att skapa ett demo med temat jul!
Med demo så menar jag inte ett speldemo, utan ett "kod"-demo.
Dvs man kodar en "film".

Vad vinner man?
Äran!

Hur vinner jag?
Det demo som är snyggast OCH har mesta juleffekterna.

När kan jag lämna in mitt bidrag och hur gör jag?
Du klistrar in en URL till ditt demo i denna tråden senast den 30:e december ca kl 18:00. (alltså dan före nyår)
Vinnaren utses i en omröstning som börjar 30:e december kl 20:00.

Ni får vara hur många ni vill!
Så.. Börja skapa ett demo!

Vad ska jag skriva mitt demo i?
C/C++, ASM, Delphi, VB, Python etc etc.

Ni får gärna använda Open GL, DirectX, Software, ASCII.. ja ni bestämmer själva!

Lycka Till!

PS. Sitter och kollar/lyssnar på Myris gamla bidrag nu. Fan så bra! Känns uppdaterat dock..? Själv fick jag inte till nåt förra gången fastän jag ville. Men kanske den här gången...

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Oh gosh, låter som en riktigt bra idé! Räkna med mig, men kan inte börja på mitt förens efter tentorna, dvs om en vecka. Men skall göra ett försök iaf!

Permalänk
Medlem

Mja, gjorde två stycken då, så du kanske bara såg första? Har iaf inte uppdaterat något av dom.
Ska helt klart fundera på att vara med igen, vet inte riktigt om jag har tiden dock :\

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

åh, jag vill vara med! Synd bara att min kunskap inom musik och bild är handikappad.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

avancerat...

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
avancerat...

Avancerat vadå?

Reglerna har ändrats lite grann, så läs om första posten.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Ojoj, 30:e.. då måste man ju göra något stort när man har så lång tid

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Mjo fast det är nog rätt många som har fullt upp innan jul insåg jag.. så nu har man mer tid att göra mer feta grejer på.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

http://www.myran.com/JulDemo2006.rar

Sådär, behöver vettigt grafikkort (typ PS 2.0) , och man kan byta musik genom att drag&droppa en annan låt på exen.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

haha, det var snabbt

kan vi kanske komma överrens om att man döper sina filer till nåt speciellt så att inte alla heter samma?

typ "JulDemo2006_SwecNamn.xxx" ?

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

En uppdaterad version av mitt bidrag från förra året

90v$<00p16('-1 ;>1-v; <vp000-1< v p\_v#-P':_v#+1:< v+?<(s/2:_$'*\6>? >p:|# |!-P'p00:+1g00:< $k3< <>1+v >#^61g :^ >1+^ >00p'1: >00g\g'*- > | >:1+'*\00g>? >^ >\$::4-| 1 >:0\00g\p:'1-| >1-^ ^ 09np16(' < ^ <

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem

Härligt att du förlängde tiden. Nu hinner man kanske vara med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Power
En uppdaterad version av mitt bidrag från förra året

90v$<00p16('-1 ;>1-v; <vp000-1< v p\_v#-P':_v#+1:< v+?<(s/2:_$'*\6>? >p:|# |!-P'p00:+1g00:< $k3< <>1+v >#^61g :^ >1+^ >00p'1: >00g\g'*- > | >:1+'*\00g>? >^ >\$::4-| 1 >:0\00g\p:'1-| >1-^ ^ 09np16(' < ^ <

Jag får stack overflow :\

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Jag får stack overflow :\

funkar för mig i Fungus 1.0 beta

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem

Oj, jag kör Fungus 0.29, ska se om jag kan hitta nyare

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

http://www.nada.kth.se/~andast/Anders_A%20-%20Jul%202006.nes

Det auto-detectar om det körs på PAL eller NTSC och ser till att köra i samma hastighet oavsett. Jag har dock inget NTSC-NES så jag vet inte hur det ser ut på ett sådant (färger och så), men det är testat av en annan.

Kör emulatorn i PAL-läge om ni inte har möjlighet att köra det på ett riktigt NES.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
http://www.myran.com/JulDemo2006.rar

Sådär, behöver vettigt grafikkort (typ PS 2.0) , och man kan byta musik genom att drag&droppa en annan låt på exen.

Man behövde visst ett vettigt grafikkort

INFO .\Myrdemo.cpp : 328: Shaders not supported
INFO .\Myrdemo.cpp : 336: VBOs not supported

Kan du inte ta någon screen och lägga upp så att vi utan fina grafikkort kan få se?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
http://www.myran.com/JulDemo2006.rar

Sådär, behöver vettigt grafikkort (typ PS 2.0) , och man kan byta musik genom att drag&droppa en annan låt på exen.

hmm tror mitt graffe suger rejält
är bara vitt

EDIT:

ERROR .\SoundManager.cpp : 64: FMod error: No errors
ERROR .\SoundManager.cpp : 68: FMod error: No errors
INFO .\Myrdemo.cpp : 319: Initializing...
INFO .\Myrdemo.cpp : 328: Shaders not supported
INFO .\Myrdemo.cpp : 334: VBOs supported

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Har tillbringat två veckor utan el nu, så jag har många idéer i hjärnan. Ska se om jag får ner lite i kod i helgerna.

Kan iofs ha något gammalt GL-demo med jultema som jag kan posta om inte annat

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av msl
Man behövde visst ett vettigt grafikkort

INFO .\Myrdemo.cpp : 328: Shaders not supported
INFO .\Myrdemo.cpp : 336: VBOs not supported

Kan du inte ta någon screen och lägga upp så att vi utan fina grafikkort kan få se?

Inte ens VBOer? Vad har du, typ Voodoo2?

http://www.myran.com/JulDemo2006.jpg
Där är två finfina screenshots av mitt spektakulära demo, fast det är såklart snyggare i rörelse

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Testpilot

Precis som till den andra tråden har jag gjort ett julkort i Flash. Det spelar ingen roll om det inte får vara med i tävlingen eller inte, vill bara visa upp det ändå.

Är inte enbart skrivat i ActionScript utan en hel del motion tweening och sånt så jag förstår om det inte riktigt räknas som att koda Är väldigt imponerad av er som kan koda sånt här, det enda jag kan är att skriva konsollprogram i C++ och det blir inte så roliga demos av det kanske =/

Nog tjatat, här har ni mitt julkort: http://kevin.elajt.se/julkort_2006/
God jul på er allihopa

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Haha, gillar att fönstret ramlar ner lite när marken kommer farandes

Det är väl klart att du får vara med i "tävlingen" allt annat vore ju helt bissart.

Permalänk

haha det där var ju roligt hunden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Inte ens VBOer? Vad har du, typ Voodoo2?

http://www.myran.com/JulDemo2006.jpg
Där är två finfina screenshots av mitt spektakulära demo, fast det är såklart snyggare i rörelse

ERROR .\SoundManager.cpp : 64: FMod error: No errors
ERROR .\SoundManager.cpp : 68: FMod error: No errors
INFO .\Myrdemo.cpp : 319: Initializing...
INFO .\Myrdemo.cpp : 328: Shaders not supported
INFO .\Myrdemo.cpp : 334: VBOs supported

ska inte ett geforce 3 ti200 duga?

Visa signatur

Sempron 3100+ GF3ti200 1024MB RAM WinXP
XP1600+ "A7V8X" 512MB ram FX5200(GF5) Debian Testing (Openbox)
Acer XP1800+ (bärbar)Debian Gnome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dp
ERROR .\SoundManager.cpp : 64: FMod error: No errors
ERROR .\SoundManager.cpp : 68: FMod error: No errors
INFO .\Myrdemo.cpp : 319: Initializing...
INFO .\Myrdemo.cpp : 328: Shaders not supported
INFO .\Myrdemo.cpp : 334: VBOs supported

ska inte ett geforce 3 ti200 duga?

Klarar inte Shader 2.0. <:

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem

aha, ok
trodde det skulle duga

Visa signatur

Sempron 3100+ GF3ti200 1024MB RAM WinXP
XP1600+ "A7V8X" 512MB ram FX5200(GF5) Debian Testing (Openbox)
Acer XP1800+ (bärbar)Debian Gnome

Permalänk
Medlem

http://mjao.no-ip.org/God_Jul_2006-oakim.exe

Knåpad i Ada95 - rätt trevligt konsol-programmerings språk

Permalänk
Medlem

Goj Jul?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Hehe, var/är lagom trött! Fixat mongo stavfelet nu